3 mei 2025, 14:42:44

Hier is ie dan!

Gestart door Jacco, 30 september 2003, 17:34:01

« vorige - volgende »

Jacco

Hoi Lique,

Jacco heeft knaagsnoepgoed van vitacraft en trosgierst vind ie zo te zien superlekker! :P
Verder heeft hij al wat speelgoed in de voliere hangen en moet zeggen dat Jacco vandaag al een stuk actiever is hij maakte mij vanochtend wakker door met een belletje tegen de tralies te rammelen was erg leuk om te zien...
Ook maakt ie veel geluidjes sinds vanochtend, fluiten, schreeuwen en dat soort geluidjes.

Wanneer ik het deurtje openzet lijkt Jacco de uitgang niet te kunnen vinden? Hij komt er alleen uit wanneer ik met mijn hand een opstapje geef....

Stja verder heeft Jacco mijn volledige aandacht en ik probeer hem ook van alles te laten ontdekken en te laten zien!

Groetjes Jeroen.

Jacco

Hmmmm oke had ik niet moeten zeggen 2 seconden geleden heeft hij dus zelf de uitgang gevonden is na een rondje vliegen bij de computer komen zitten....  :D :D :D :D

Groetjes Jeroen.

Natanella

Hoi Jeroen,
Het blijft zo leuk: die ontdekkingsreis van je eerste valkparkiet! Ik heb zelf ook nog helemaal niet zo lang een valkparkiet (inmiddels zelfs 2, je weet het, het valkenvirus ::)) pas sinds half juni dit jaar.
Maar als ik jou verhalen en twijfels lees, dan denk ik dat iedere valkparkietbezitter dat onmiddelijk herkent!
Zo van: eet ie wel goed, hoe krijg ik hem tam, hoe krijg ik hem in de kooi enz.enz.
En bovenal: jij je vogel leren kennen en hij/zij jou! ;D
Zo te lezen komt het wel goed met jou en Jacco!
Zelf heb ik ook een geparelde maar dat is wis en zeker een popje.
In ieder geval heel veel succes met Jacco, en iedereen op deze site is bereid om je vragen te beantwoorden (indien mogelijk, natuurlijk).

groetjes, Anita

Jacco

Hallo Anita,

Bedankt voor je reactie ik denk inderdaad dat iedereen dit herkend vooral als het om je eerste valkje gaat is natuurlijk altijd ff afwachten hoe het loopt!

Verder blijft het gewoon heel erg boeiend wat het valkje allemaal doet onderneemt en hoe hij/zij zeker in het begin stuntelend bezig is om alles te ontdekken!  :D

Heb zelf ook een aquarium en dat heeft mij ook vanaf het begin af aan altijd geboeid dus ik denk als je met een valkje begint misschien wel de rest van je leven niet meer zonder wilt!

Zal ook niet lang op zich laten wachten voordat er een 2e valkje bijkomt is natuurlijk wel zo leuk voor Jacco en voor mij natuurlijk...   ;D ;D

Succes met Solo & Ruby erg leuke foto trouwens!

Groetjes Jeroen.

Kolkkie

Hoi Jeroen,

Ik ben opgegroeid met vogels, en zou echt niet meer zonder vogels kunnen.
Tot 8 jaar geleden had ik alleen maar grasjes, totdat ik valkjes ontdekte.
Een leven zonder valkjes kan ik me echt niet meer voorstellen.

Tot een paar maanden geleden had ik ook nog een aquarium, maar uit ruimtegebrek heb ik hem weggedaan. Ik mis hem niet meer, in het begin wel maar later niet meer.
De vissen had ik elders ondergebracht, dus die worden goed verzorgd.
Coco vond ze wel altijd interessant. Hij ging er echt voor zitten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Jacco

Hoi Mariska,

En nu heb je alleen nog valkjes of ook nog grasparkieten?
Is echt leuk inderdaad Jacco gaat ook echt voor het aquarium zitten en de vissen bewonderen! Gaat tot nu toe 5 minuten goed en gaat dan een rondje vliegen waarnaar hij op het aquarium neer ploft en alle vissen door de bak heen schieten! :-/
Dus visjes zijn waarschijnlijk wat minder blij met Jacco maar daar wennen ze ook wel aan.... :P

Groetjes Jeroen.

Kolkkie

Hoi Jeroen,

Ik heb nu alleen nog valkjes. Witje, mijn grasje wat ik nog had, is een aantal maanden geleden doodgegaan op 14 jarige leeftijd.
Ik had haar vanaf mijn 7de, tot mijn 21ste.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Jacco

Wou dat is een hele tijd geweest naar om te horen is natuurlijk nooit leuk om wat voor dier dan ook te moeten missen.... :(

Maar gelukkig brengen je valkjes waarschijnlijk heel wat lol met zich mee!
Klinkt gek maar ik zou Jacco nu al niet na een paar dagen meer kunnen missen ....

Groetjes Jeroen.

Kolkkie

Hoi Jeroen,

De valkjes brengen idd veel lol, maar ook erg veel sloopwerk :D. Qua karakter vind ik valkjes leuker als grasjes, maar grasjes blijven ook leuk hoor.

Ik heb Coco nu al 8 jaar en ik zou echt niet meer zonder hem kunnen (rest ook niet hoor), maar Coco is toch speciaal voor mij.

Wat ik vooral leuk vind, is dat ik altijd wordt begroet met een fluitconcert van Coco, en de rest doet vrolijk mee. Tot heinde en verre kunnen ze merken dat ik weer thuis ben gekomen :D :D (grapje).

Groetjes,

Mariska

Natanella

2 oktober 2003, 15:19:40 #24 Last Edit: 2 oktober 2003, 15:23:03 by Natanella
Hoi Jeroen,

Ja het hebben van een valkparkiet is een bijzonder iets, dat begrijp je pas als je ze hebt volgens mij. En dat je het gevoel hebt dat Jacco er al helemaal bij hoort, ook dat herken ik. Ruby is hier nu een week of 5 maar dat lijkt ook al heel veel langer!
Ook ik ben begonnen met een grasparkiet, maar die is 8 jaar geworden.
Ook die was heel leuk en lief, maar toch niet te vergelijken met een valkparkiet.

O, en bedankt dat je mijn foto leuk vindt, heb hem niet zelf gemaakt, maar door iemand hier vande site.
Echte foto`s van mijn vogels staan bij verhalen: Solo, mijn maatje, dus niet alleen.

Jacco

Hoi Mariska en Anita,

Inderdaad dat slopen vinden ze wel leuk of zo hard mogelijk met een belletje tegen de tralies aan slaan als het maar veel geluid maakt!  :D

Coco is dus je eerste vlakje en denk dat je daar toch idd een sterkere band mee heb dan met anderen....
Zo'n fluitconcert wil ik ook nog wel eens meemaken lijkt me erg leuk om te zien hoe blij je valkje is als je thuiskomt heeft ie je toch gemist!

Is ook een erg mooie foto van Solo en Ruby leuke schommel kunnen ze ook wel met z'n viertjes op....  :P :P
Als ik Jacco 5 weken heb dan zal het inderdaad ook veel langer lijken omdat je toch veel van je tijd optrekt met je valkje en je van alles probeert te begrijpen van je valk. :-/

Groetjes Jeroen.

mastolk

Hoi Jeroen,

Wat een super mooi valkje zeg! Hij is gepareld, maar wat voor een verder?! Hij heeft toch een geel koppie?
Echt een snoepie!
Het valkenvirus heeft bij mij ook al toegeslagen.
Als je een keer begint, en dan ook nog op dit forum!? STOM STOM, nee geintje  :D  ;) Het is echt megaleuk die beestjes!

Groetjes Margrietha

luukluuk

wat een lief klein ding zeg !
en ja hoor hier ook al een virus haha :)
We hebben er nu al 3
een wildkleur
een grijze witkop denk ik en een geparelde
een lutino is ook wel erg mooi  :o
groetjes Margot

Jacco

Wat voor valkje het verder is zou ik eerlijk gezegd niet weten denk even de eerste rui afwachten....
Stja het virus is hevig toegeslagen heb inmiddels ook al een vriendje voor Jacco erbij gehaald een lutino genaamd chica...
Het is grappig om te zien hoe zo'n beestje zich ontwikkeld hij begint namelijk nu al aardig te fluiten en probeert van alles te brabbelen ;D ;D

Groetjes Jeroen.

Paul

Hoi Jeroen,

Leuk dat je er weer een bijneemt :-)
Je hebt het ook aardig te pakken inderdaad al weer een erbij :-)
Ik denk dat het voor Jacco heel leuk is dat ie nu een vriendje krijgt :-)
Ik elk geval begon het bij mij ook zo en heb er nu bijna 20  :D
Dus je kan nog een.

Groetjes, Paul