5 mei 2025, 18:53:29

Kokkie

Gestart door dammie, 30 september 2003, 20:55:55

« vorige - volgende »

dammie

Hallo Ligue en alle andere,

Ik heb vandaag alle 4 de valkjes weer hele dag los gelaten.Mij valt toch heel sterk op dat ze op dit moment alle 3 niks van Kokkie moeten hebben :( :(.Coco heeft hele tijd bij mij gezeten en naderhand bij sammie en peppie.Kokkie zat alweer eens een keer alleen op zijn kooitje en durfde nieteens meer op de kooi van sammie en peppie.Coco kreeg ik niet meer in de kooi bij kokkie >:( >:(.Toen ik naar de kooi(papagaaikooi)waar ze eerder ook ingezeten heeft,van sammie en peppie ging liet ze zich zonder tegengestribbel erin zetten....ook een van de 1e keren.Dus ik dacht ze wil niet bij kokkie laat die 3 dan maar samen.Kokkie zit nu alleen en heeft heel wat te vertellen(babytaal)best wel leuk.Ik was me nu aan het bedenken om de 3 in de kamervoiliere te zetten en kokkie dan maar met een nieuw valkje in de papagaaikooi?Heb 1 week geleden een valkje gezien bij een andere dierenwinkel,ze is 6mnd en een popje(zeggen ze).Nou,lijkt jullie dit een goed idee of moet ik gewoon alles zijn beloop laten?Sammie doet echt akelig tegen kokkie.Ze zaten met z n drietjes op de kooi van de kanaries en kokkie dacht,achhhhhh laat ik ze gezelschap houden :) :).Leuk bedoelt van die kleine scheet maar zijn bezoek was niet welkom bij sammie >:( >:(.Er volgde een snavelgevecht,en ik moet zeggen kokkie laat zich niet echt klein krijgen :D :D,maar werd toch iets bang want sammie stelde het echt niet op prijs en kokkie is toen maar naar zijn eigen kooitje gegaan :( :(.De andere 3 hebben echt wel plm 3 uurtjes bij elkaar gezeten en kokkie aangekeken alsof ie een besmettelijke ziekte heeft,triest gewoon.Dus,ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan en misschien voor kokkie eigen popje met papagaaikooi?Ik wil niet dat ie pijn wordt gedaan door sammie.

Ik ben hier een leek in en hoop op reacties van jullie.Misschien zie ik het allemaal te zwart maar ja ben een beginneling he :) :).

Groetjes,Marianca

Speedy

30 september 2003, 22:33:26 #1 Last Edit: 30 september 2003, 22:33:46 by Speedy
Hoi Marianca,

Byzondere naam joh...

Ik ben bang, dat jij niet kan bepalen , welk valkje nu bij wie zou passen. helaas)) ze zoeken elkaar zelf op en uit.
Ik heb er hier 6 en ze vormen nog steeds geen koppel.
Komen ook zelden naast elkaar zitten, soms in het voorbij gaan, hoor ik ze kanuwen en snauwen naar elkaar.
Je zou eigenlijk je valkje Kokkie mee moeten kunnen nemen  naar een winkel en hem zijn vriendje uit laten zoeken he, maar ja helaas kan dat niet.
Misschien is Kokkie liever op zichzelf? en met jou bezig...
De laatste van mij, is weggedaan, omdat zij niet werd geaccepteerd door de man...dus vonden ze het zielig dat ze niemand had...en ze wilde zo graag.
Nu zit ze bij mij bij 3 mannen...maar helaas...ook hier wil de oudste man niet...en de 2 jongste zijn nog veel te jong.
Ik zie nu dat 1 man van bijna 5 maanden heel mooi voor haar zingt, maar ze klimt weg.
Dus ja...ze hebben een eigen smaak hoor.
Hopelijk komt het nog goed joh...laat ze maar een beetje.
Ga jij wat meer met Kokkie bemoeien dan heeft ie toch een knuffel maatje.
Of je gokt het popje uit de winkel.

Succes,
     Trudie

dammie

Hallo trudie,

bedankt dat je mijn naam mooi vind,ik vind het zelf ook een mooie naam,is Pools/Russisch.Ben halfbloedje :D :D.Tja en Kokkie,jammer ja dat ie niet geaccepteert wordt,hij zit nu in de kooi alleen en heeft heel wat te vertellen,is volgens mij boos,arm scheetje.Als ik bij hem ga en zeg,jaaaaaaa ben maar boos,die 3 stouterds daar ook begint ie nog harder te kwetteren :D :D :D.Mij valt wel op dat ie een willetje heeft,wat hij wil moet gebeuren,misschien iets dominanr manneke?.Ik vind dat wel leuk,een beetje eigen wil mag ik wel aan een dier.Misschien is Kokkie ook wel te jong dat daarom die andere 3 hem niet accepteren(peppie is ook 3mnd).De 3 andere zitten al tijdje samen in de kooi en ik moet zeggen het gaat heeeeeeeeeeeeeel goed!.Maar ja,je hebt gelijk,wij mensen kunnen de partner voor de dieren niet uitzoeken,dat doen ze zelf he.Maar trudie,zeg jij dan,gewoon morgen in de voiliere erbij zetten en kijken hoe het gaat?De voiliere is groot zat,84cmbreed,72 diep en 170 hoog ;).Maar daar integen denk ik ook weer,als je zo een mooie buitenvoilieres hebt zoals meerdere valklovers hier is het allemaal geen probleem.Als de ruimte toch iets te klein is komt er sneller ruzie.Ik ben bang joh,sammie moet kokkie echt niet >:( >:(.

Pfffffffffff,ik ben een angsthaas he,hahahahha.

Groetjes,Marianca

Speedy

Hoi Marianca,

Ja, je zou het gewoon moeten proberen....als je ze wel eens buiten de voliere laat vliegen, doe dat dan maar eerst met zijn allen...dan kan Kokkie altijd nog uitwijken.
En daarna allemaal in de voliere en even aanzien wat ze doen.
Hier zoeken ze toch een eigen plek op hoor.
Klimmen langs elkaar heen en vchten gelukkig niet..af en toe een snauw is het enige.
Ik heb nu ook 2 leeftijdsgenootjes, die ene is ook wat dominanter dan de ander...maar verder doen ze elkaar niks.

Succes ermee morgen en ik lees het wel hoe het gegaan is.

Groetjes,
     Trudie