21 juli 2025, 14:20:28

Joepie

Gestart door Yvette, 24 augustus 2007, 20:02:12

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Yvette,

Ik zat ineens te denken waarom zie ik Yvette niet meer in de notificaties die ik krijg !? Dus ben ik zelf maar even op zoek gegaan naar je boekje  :D

Ik had aardig wat bij te lezen al zeg ik het zelf en wat enorm dapper dat je het voor elkaar gekregen hebt om Joepie zijn staartveren eruit te trekken.

Ik bewaar ook alle veertjes van de valkjes, ik heb ze zelfs nog van Rico, maar dat zijn meer rafelige veertjes  :(

Ik vind het dan ook echt leuk om alle veertjes te bewaren als aandenken en er zitten hele mooie tussen hoor !!

Zo wat gaat het goed zeg met het gewicht van Joepie, ... hoe oud is Joepie nu precies of heb ik daarover heen gelezen !?

Leuk om alles weer even bij gelezen te hebben  :D

Groetjes Karin

Yvette

7 januari 2008, 05:48:56 #1051 Last Edit: 6 juli 2008, 05:30:58 by Yvette
Hoi Karin

Leuk he om aantal veertjes te bewaren als een leuke aandenken aan je vogeltje en ik heb nog altijd ook van mijn vorige ook steeds bewaard

Goed he van zijn gewicht die nog steeds aan het stijgen is

Joepie is nu goed 6 maanden en wordt ergens deze week alweer 7 maanden en ik vind het behoorlijk hard is gegaan toen ik hem met 8 weekjes gekocht heb

Dierenfreackske

Hoi Yvette ...Mijn twee valkjes zijn nu 9 maand oud ,
dus ietsje ouder dus he !! Grtjs Ann

Kaatje

Hoi Yvette,

Dan zijn Joepie en Paco ongeveer even oud, ik heb Paco ook met een week of 8 gekocht, hij kreeg toen nog wel 2x per week pap ! Hij is nu echt een hele grote stoere kerel geworden want hij weegt zo'n 97 gram en 's avonds vaak rond de 100 / 101 gram !

Ja het is heel leuk om veren te bewaren, ik heb er al een heleboel omdat Paco elke keer wel een staartveer brak en op het laatst er helemaal geen één meer had, ... ik zal eens kijken voor een foto, daar leek hij dus echt op een kwartel, het was geen gezicht  :D

Groetjes Karin

Yvette

7 januari 2008, 11:25:28 #1054 Last Edit: 6 juli 2008, 05:31:30 by Yvette
Hoi Ann en Karin

Wat ontzettend leuk vind ik dat, dat onze valkjes bijna even oud zijn

Dierenfreackske

Hey Yvette ....ja , dat vind ik ook hoor !! Grtjs Ann

Kaatje

Hoi Yvette en Ann,

Grappig is het zeker en ook heel toevallig :D Ik geniet met volle teugen van mijn valkjes en zou ze ook echt niet meer weg kunnen denken of zonder ze kunnen, het voelt ook echt dat ze een onderdeel van ons gezin zijn, ... dat klinkt misschien gek maar zo voel ik het echt  :D

Groetjes Karin

Yvette

7 januari 2008, 13:21:16 #1057 Last Edit: 6 juli 2008, 05:31:48 by Yvette
Hoi Ann

Jammer dat waar jij woont en Lelystad heel erg ver weg is anders hadden we misschien een keertje mekaar kunnen opzoeken en onze valkjes aan mekaar laten zien hoe ze in het echt zijn

Hoi Karin

Ik vind het helemaal niet zo heel erg gek of raar als de valkjes ook een deel van het gezinslid zijn
En zo voel ik het ook dat Joepie net zoveel als mijn andere dieren ook zijn voor mij

Dierenfreackske

Hoi Yvette ....net als bij mij !! Mijn valkjes behoren ook bij ons gezin he !!! Sommigen verklaren me gek he dat ik de valkjes in de woonkamer doe !!! Dat zijn dan wel mensen die er natuurlijk niets van kennen maar de meesten die over de vloer komen hebben zelf ook veel dieren dus ...!! Ik vind dat een leuk idee om eens onze valkjes en eens af te spreken maar alleen ...het is een beetje ver he !! Grtjs Ann

Yvette

7 januari 2008, 14:08:13 #1059 Last Edit: 6 juli 2008, 05:32:08 by Yvette
Hoi Ann

Ik vind het ook erg jammer dat sommige mensen zo overdenken of het maar een ding is (de valkjes) en met andere huisdieren mogen dan wel bij het gezin horen en niks mis mee hoor maar toch waarom de ene wel en de andere dieren niet

*Manon*

Hoi Yvette,

Ik vind ook gewoon dat de valkjes en andere huisdieren gewoon bij het gezin horen.
Jael die kwam terug van anderhalve week weg te zijn geweest en ze vroeg direct hoe het met de vogels was... nou helemaal geweldig hé dat zij er ook zo mee bezig is...

Bij ons stonden of liever gezegt... hingen de valkjes aan de muur met de kooi in de keuken.
Maar als we dan aan het eten waren, dan dwarrelden allemaal veertjes door de lucht zo op ons bord... Dat was dus niet ideaal en nu staan ze in een heel grote kooi op ons kantoortje waar we overdag en ook savonds heel veel zijn.. Gezellig dus!

Liefs Manon

Yvette

7 januari 2008, 16:02:32 #1061 Last Edit: 6 juli 2008, 05:32:47 by Yvette
Hoi Manon

Wat geweldig dat Jael gelijk naar de valkjes vraagt als ze weer thuiskomt van weggeweest te zijn
En bij mij thuis dwarrelen gelukkig nog niet heel erg veel veertjes door de lucht dat ze vervolgens in mijn eten verdwijnen en met lunch staat het zelfs zijn kooitje op de eettafel dan eet ik bij mijn moeder thuis

natacha

Hallo yvette,

hier behoren de valkjes ook echt tot ons gezin. Mensen lachen daar wel eens mee, maar het is gewoon zo. Je koopt dieren dus moet je er met al je liefde voor zorgen.

Groetjes
Natacha

Yvette

7 januari 2008, 18:16:56 #1063 Last Edit: 6 juli 2008, 05:33:06 by Yvette
Hoi Natacha

Ik vind dat de dieren net zoveel rechten heeft op goeie verzorging als wij

Yvette

8 januari 2008, 00:22:54 #1064 Last Edit: 6 juli 2008, 05:33:26 by Yvette
Joepie is gisteren behoorlijk verwend een takje trosgierst, een knabbelstaaf en uiteraard zijn eten
En ook voor hem een hele rustige avond gehad - ik was voor de grootste gedeelte van de avond weg geweest