1 mei 2024, 10:09:02

Joepie

Gestart door Yvette, 24 augustus 2007, 20:02:12

« vorige - volgende »

Yvette

26 augustus 2007, 21:10:48 #15 Last Edit: 18 juni 2008, 22:26:00 by Yvette
Hoi Mara,

Ik hoop dat de foto's binnenkort wordt gemaakt door een ouderwetse camera

Vandaag mocht ik de hele dag buiten zitten wel in mijn kooitje
En ik heb vanmiddag flink geschreeuwd in de woonkamer van mijn buurvrouw en die werd me daar toch gek van heeft ze zo in de achtertuin neergezet

En toen heeft mijn baasje me vanmiddag pas weer eten gegeven

Mara

Hoi Joepie

Ik hoop toch dat baasje je genoeg te eten geeft!!! Was het niet te koud buiten voor je?

Mara

Yvette

26 augustus 2007, 21:20:19 #17 Last Edit: 18 juni 2008, 22:26:31 by Yvette
Hoi Mara,

Ik krijg nog 10 mg zaad en als ik 15 mg krijg eet ik niet helemaal op en ik laat ook iedere dag heleboel zaden liggen in mijn voerbakje

Bij ons was het vrij warm in het zonnetje en er kwam zelfs een mus overgevlogen en daar heb ik met bewondering naar gekeken

Yvette

27 augustus 2007, 15:25:05 #18 Last Edit: 18 juni 2008, 22:27:00 by Yvette
Hij had met toch vanochtend haast om zijn eten te krijgen dat hij maar uit zijn kooi ging
En vandaag weer een tijdje buiten gezeten met hem

Anja

Hoi Yvette,

Ik heb gewoon bakjes in de kooi hangen die ik vul met zaadvoer. Ik haal dan 1 keer per dag de vliesjes weg zodat ze eigenlijk de hele dag door kunnen eten.
Mag ik vragen waarom Joepie danmaar 10 mg zaad krijgt per dag?

Groetjes Anja

Yvette

27 augustus 2007, 16:49:06 #20 Last Edit: 18 juni 2008, 22:27:29 by Yvette
Ik moest van de verkoper ietsje minder geven en hij eet niet alles op
En als hij alles op heeft gegeten wil ik nog een keer aanvullen met halfje van het schepje wat je iedere verpakking krijgt en hij krijgt ook iedere dag wat trosgierst als aanvulling

En als hij wat ouder is dan krijgt hij meer
Maar ik vind wel heel moeilijk hoe je moet handelen met de hoeveelheden van het zaad moet je naar het advies van de verkoper luisteren of naar de verpakking van dat merkvoer wat je koopt

En ik had een keer 15 mg gegeven en dat laat hij voor de grootste gedeelte staan

Anja

Hoi Yvette,

Ik heb nooit naar de verpakking gekeken en niet naar de verkoper geluisterd. Ik zorg dat er altijd voer in de kooi staat en ik kijk het elke dag na. De velletjes van de schilletjes verwijder ik 1 maal daags. Het is niet erg dat ze wat voer laten staan en dat hoef je dan ook niet weg te gooien hoor.
Ik eet ook als ik honger heb als het buiten de 3 maaltijden valt.
Maar dat is mijn mening.

Zelfs als ze uit de kooi zijn dan staat er voer en water voor ze.

Groetjes Anja

Yvette

27 augustus 2007, 20:48:52 #22 Last Edit: 18 juni 2008, 22:29:32 by Yvette
Hoi Anja

Hebben ze bij jou nog nooit in hun voerbakje terwijl het zaad erin ligt gepoept?
Joepie heeft ook nog vrij dik buikje

Anja

Hoi Yvette,

Jazeker maar ik heb nu de stokken en touwen zo gehangen dat ze niet meer in de voerbak kunnen poepen.

Hoe bedoel je een dik buikje?

Groetjes Anja

Yvette

27 augustus 2007, 21:26:06 #24 Last Edit: 18 juni 2008, 22:30:01 by Yvette
Hoi Anja

Zoals een iemand die teveel heeft gegeten

Yvette

28 augustus 2007, 18:52:24 #25 Last Edit: 18 juni 2008, 22:30:22 by Yvette
Vanavond is Joepie zo op mijn vinger geland vanuit zijn kooi toen ik zijn stukje trosgierst pakte en enorm flink ervan gegeten
En ook zo weer terug in zijn kooi en deed hij vanochtend ook toen ik hem te eten gaf

Anja

Hoi Yvette,

Ik weet niet of het abnormaal is dat jou Joepie een dik buikje heeft. Heb je er mss een foto van?

Jij bent echt goed bezig. Dat was een grote stap voorwaarts toch. Ga zo door hoor.

Groetjes Anja

Yvette

28 augustus 2007, 21:40:37 #27 Last Edit: 18 juni 2008, 22:31:17 by Yvette
Hoi Anja

Ik heb voorlopig geen eigen camera hij is door de verbouwing en het opknappen van mijn huis zoekgeraakt
En dank je wel voor je compliment


Ik had om 8 uur vanavond weer uit zijn kooi gehaald en een half uur mee zitten te tutten en beetje voorzichtig te kriebelen over zijn lijfje op de ene moment vond hij het leuk maar hij kon ook beetje boos worden of bangerig zijn, hij hield zijn kuifje plat in in zijn nekje

Maar toen hij weer in zijn kooitje moest ging hij zo weer uit zichzelf erin
En dat vond ik wel best wel heel erg knap van hem

Yvette

29 augustus 2007, 19:38:55 #28 Last Edit: 18 juni 2008, 22:31:43 by Yvette
Vandaag wilde Joepie iedere keer uit zijn kooitje komen
En vanavond zelfs zonder trosgierst of etensbakje waar nog zijn zaden erin ligt

En hij vliegt zelfs naar je toe en zels dichtbij je hoofd en hij gaat ook weer gewoon zijn kooi in als ik hem daarnaar toe leid

Anke

Hallo,
Het gaat wel goed hier lees ik ;D
Je gaat grote stappen vooruit met het tam maken. leuk hoor!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes