28 maart 2024, 09:15:25

verzorging

Gestart door aaltjen, 24 augustus 2007, 16:40:26

« vorige - volgende »

aaltjen

mij  vogel heef een ring om zij poot kant die er af mij ander vogel een grasparkiet had er ook i  maar die kreeg toen een dikte poot die  ging toen dood  dus kant die ring er af

mooi he

Anja


Waarom wil je de ring eraf hebben. Als hij goed zit en je valkje heeft er geen last van dan liet ik de ring zitten. Adhv die ring kan je valkje altijd achterhaald worden van welke kweker hij vandaan komt.

Mocht je de ring er persee af willen hebben dan kan je naar een DA gaan en die kan de ring er wel afhalen.

Groetjes Anja

aaltjen

ik had vroege een vogel die hadt dat ook  maar  zij poot wast zo dik geworden dat hij dood ging  dus ik ben er een beetje bang voor dat het weer geb eurt  en tocht eens wat poety ging vanavond beten ik heb hem weer in de kooi gezet  net als een hond in de mand  groetje aaltjen

mooi he

Mara

Hoi Aaltjen

Waarschijnlijk heeft die andere vogel een ontsteking gehad of een wondje wat is gaan ontsteken, en daardoor is zijn pootje opgezwollen. Dat moet je natuurlijk dan goed in degaten houden, maar als er verder niets aan het pootje te zien is, zou ik de ring gewoon laten zitten.

mara

Dierenfreackske

Ok ...ik denk niet dat je vorig parkietje dood is gegaan van het ringetje want normaal gezien houden ze die toch goed aan ....zal door een ontsteking ofzo geweest zijn of misschien een mug die erop gezeten heeft ? Goed in de gaten houden voor muggen en wondjes he  !!!Grtjs .Veel succes met je nieuwe valkje hoor !



Rianne

Als de maat van de ring goed is, is de kans klein dat het pootje dikker wordt omdat ie te strak zit. Kijk eens of je ergens 5,4 of 5,5 op de ring ziet staan. :)