19 juli 2025, 23:59:28

Suske, Wiske en de valkjesclub

Gestart door Dierenfreackske, 24 augustus 2007, 08:52:02

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hallo lieve mensen allemaal ...bedankt voor jullie lieve reacties !

Het is nu nog te vroeg maar straks ga ik kijken naar Loveley...ik hoop echt dat het goed komt ! De DA is gisteren langs geweest en haar pootje wordt niet gespalkt !!
Ze heeft waarschijnlijk ook kleine zwellingen opgelopen waardoor ze haar evenwicht niet kan houden !!
Ze zit nog steeds in dat kleine kooitje maar gisterenavond hangde ze al met der pootjes aan de zijkant he !!!
Ze maakt nog geen geluidjes dus hou ik ze nog appart tot ze helemaal bekomen is !!! Ze eet ook dus denk ik nog dat het goed komt !!De DAzei me dat ze waarschijnlijk gaat sterven maar dat denk ik dus niet !!Dat mag niet !!!Hopelijk gaat mijn arme Loveley het redden.Morgen gaat ze in een reismandje.

Wat Wiske betreft .....haar oogje was vorige morgen nog niet zo veel beter dus had ik gezegd dat ik ze zou besprenkelen met afgekoeld gekookt water he !!!Dat heb ik gedaan en het
oogje van Wiske leek op de avond normaal !!!
Ik ga ook kammillethee want ik heb dit niet in huis dus haal ik deze morgen een pakje zodat ik dit in huis heb !!!
Gisteren weer wat foto's gemaakt ook !
Hier zijn ze !!

Loveley gisteren

Suske en Wiske

Wiske..als je goed kijkt zie je dat ze haar oogje dichthield ...na de middag was het veel beter en tegen de avond helemaal beter !!

Suske

Wiske

Lady.....kijk dan toch

....Hmmmm ...wacht maar !

Wat is er met jou ?

Laat ze maar doen ! Ik zit hier lekker veilig !

Wie zoekt ...die vind !

Zo...dat waren ze ....de foto's van gisterenochtend !! Hopelijk hebben jullie een beetje mee genoten van ons !! Suske -Wiske

Grtjs Ann

Dierenfreackske

Hallo ...deze foto even goed zetten .

Ziezo... Grtjs Ann

Dierenfreackske

Vandaag even Loveley geobserveerd en ze eet wel goed maar ze kan niet goed bewegen ....ach arme Loveley ....had ik haar misschien beter laten inslapen ? Ik denk dat ze veel pijn heeft maar ik laat haar met rust ....die heeft ze hard nodig hoor !!!
Haar kooitje staat wel vlakbij de andere grasjes zodat ze die kan zien en horen !! Haar nekje en kopje en .....zijn zo dik (gezwollen) ik moet constant wenen ....nu alweer !!! Grtjs Ann

Wiske haar oogje is ok

Anja

Hoi Ann,

ik heb genoten van je mooie foto's.

Wat erg dat het met Lovely niet goed gaat. Kun je de DA niet meer bellen?

Ik snap dat je steeds moet huilen dat is ook heel normaal hoor..

Heel veel sterkte en ik denk aan je.

Groetjes Anja

Anja

20 december 2007, 20:16:16 #589 Last Edit: 20 december 2007, 20:19:10 by Anja

Yvette

Wat ontzettend erg van je Lovely en ik zal voor jou heel erg flink duimen dat hij weer bovenop komt

En ik heb ook heel erg van jouw foto's genoten
Ze zijn daadwerkelijk heel erg mooi

Dierenfreackske

Wat lief van je Anja ...de DA zegt dat de zwelling wel zal minderen vanaf morgen maar dat het ook een week kan duren eer dat begint te ontzwellen !! Wat moet zij een lelijke klop gedaan hebben en raar gevallen ....waarschijnlijk op de zijnkant  want het is de hele ene kant datgezwollen staat !!
Het net haar kooitje vers schelpenzand in gedaan en eten , drinken, ....belletje erin gehangen ...ik hoop dat ze vlug betert
nu !!! Ik denk het eigenlijk wel want ze is aan de derde nacht toe he !!!Als ze die nou nog overleeft dan haalt ze het wel  !!Ik heb haar ook een beetje besprenkelt  !!!
Hier in Oost -Vlaanderen zouden ze het direct laten inslapen ....ik heb er drie DA's gebeld en alle drie hetzelfde ....er is niet veel aan te doen ....inslapen ....
maar ik zie de vechtlust die ze heeft en dat maakt me weer
wat hoopvoller he !! Grtjs Ann

Yvette

Hoi Ann

Heb je vogelartsen of met gewone DA'en gebeld?

Dierenfreackske

Een vogelarts en twee gewone ...er zijn er twee geweest maar die ene vogelarts zei om haar zoveel mogelijk in het donker te zetten en verder maken dat hij geen kou heeft (verwarming aan laten (dat deed ik al) en hopen maar dat er een hele zwelling is ontstaan door de val en bots !!! Het kan vanzelf overgaan of ze gaat eraan sterven ....dus stelden ze voor om haar in te slapen ....maar dat kan ik niet want ze is zo vechtlustig zie ik !!!Ze wil zo vlug mogelijk beter worden !!Ann

Yvette

Hoi Ann

Ik vind het heel verstandig van je om Lovely eerst nog een kans te geven dat het misschien goed herstelt
Ik zal het precies hetzelfde gedaan hebben als jij

Silke *

Citaat van: Dierenfreackske op 20 december 2007, 07:11:06
Hallo ...deze foto even goed zetten .

Ziezo... Grtjs Ann

Hoi Ann,

Die foto is echt prachtig! Leuk om te zien, je andere foto's ook trouwens!

Ik hoop echt echt echt dat Lovely er door komt!

Groetjes
Silke

Yvette

Hoi Ann

Hoe is het met je en is Lovely goed door de nacht gekomen?

Dierenfreackske

Hallo Silke ...ik hoop het ook !! Bedankt voor je steun !! Grtjs Ann

Hey Anja ...ik heb gisteren avond nog zijn kooi ververst met nieuw schelpenzand en veel zodat hij lekker mooi zit in het zand ! Ze gaat wel beetje voorruit he !!! Ik hoop dat haar lijfje en koppie vlug ontzwellen !!! Een erg zicht hoor !!!Grtjs en bedankt alvast voor je steun en lieve kaart !!

Hallo Yvette ...ook bedankt voor de steun !! Ik denk wel dat het gaat goedkomen anders was hij toch al niet meer ? Ze eet en drinkt en probeert haat te poetsen ondanks haar gezwollen koppie (nekje ) Ik neem ze nu niet vast meer omdat ik ze gewoon wil met rust laten he !!!Arme Loveley toch !!! Ik hoop dat ze nu toch gaat beginnen beteren he !!!! Grtjs Ann

Hallo allemaal Suske  is gisteren vanop haar schommel gewoon op mijn arm komen zitten en heeft er toch een minuutje op blijven zitten dus na Matthias neemt ze mij ook eindelijk in vertrouwen en Wiske zat te kijken om ook mee te komen zitten maar Lady stak daar een stokje voor !!! Ik moest Suske dus maar weer op de schommel laten he !!! Jarloerse meid toch soms !! Als ik niets zeg is ze niet jarloers maar owee als ik een van de parkietjes bij me vraag ....als ze in de buurt is dan komt ze vlug kijken zo van :: hey ...ik wil hier alle aandacht he !!! Al krijgt ze nog altijd de meeste aandacht want zij mag ook overal mee naartoe met mij en alle dagen een flinke wandeling en het bezoek geeft haar ook alle aandacht hoor ! Eegisteren heb ik paard gereden en voel het
wel direct aan mijn benen hoor !!!Amai ...dat was weer zalig !!!Vanaf nu is mijn man 14 dagen thuis en zal ik wellicht niet zo veel tijd hebben om de computer aan te zetten en te reageren !! Ik doe dat dan daarna wel weer want het wordt pas echt druk hier met de feestdagen nu !!!Ik ga wel nog proberen foto's te maken hoor maar het zal ietsje minder zijn dan anders maar na de kerstvakantie vlieg ik er volop weer in en reageer ik op degene die ik nu niet kan doen he !!!!Loveley is er nog steeds intussen dus denk ik wel dat het de goede kant op gaat hoor !!! Al moet ik steeds wenen als ik zo naar haar kijk !! Ik weet nu niet of ik ze nog in huis ga vrij laten !! Ik denk dat ik pas wacht tot ze in de voilere zitten !! Ik wil niet weer dat er zich een valkje tegen de tv aan vliegt hoor !!!
Grtjs Ann

Dierenfreackske

Anja

Hoi Ann,

Wat een leuke foto's weer. We hebben er alle begrip voor dat je wat minder online bent.

Ben blij te lezen dat Lovely er nog is. Ze gaat dus met kleine stapjes vooruit.

Ik duim heel hard voor haar hoor.

Groetjes Anja