22 juli 2025, 00:12:15

Suske, Wiske en de valkjesclub

Gestart door Dierenfreackske, 24 augustus 2007, 08:52:02

« vorige - volgende »

lynette

Hoi Hoi

Ik heb weer heerlijk genoten van de foto's
Hey die schommel brengt me op ideen. Ik denk dat ik maar de polder in trek en een paar flinke wilgentakken ga snoeien en zelf er een gaat maken. Hij ziet er erg leuk uit.

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Gerda

Hoi Ann,

Goed om je grasjes te herplaatsen. Ik ken dat gedrag van grasjes. Ze kunnen de valkjes echt terroriseren.
Dat doen ze bij elkaar ook, maar dan geven ze meteen lik op stuk, maar valkjes zijn vaak te lief om te reageren.
Bovendien zijn de grasjes veel sneller!

Hier vliegen de grasjes met de valkjes vrij in huis, maar als de grasjes te druk worden (vooral als ze broeds zijn) dan gaan ze een aantal uren per dag in een kooi (100x70x50 cm, dus groot genoeg).

Fijn dat je een goed adresje hebt gevonden.

liefs, Gerda

Dierenfreackske

Hoi Gerda , hier vlogen ze vroeger ook los in huis maar het waren er toen 6 en 2 valkjes , nu gaat dat natuurlijk niet he !
Ja , de grasjes terroriseren de valkjes wel he ! Dus omdat ik ook niet zo 'n stress wil en ook graag een nestje wil volgend jaar , zou ik toch niet kunnen met de grasjes samen ! Ik kan ze ook appart steken , maar dan kan ik geen nestje doen , ik zou de koppeltjes die een nestje gaan doen appart in dat kleinere gedeelte doen , zodat de andere valkjes kunnen spelen enzo !
Grtjs Ann

Hoi Lynette

Ja , dat kan je ook , zelf maken he , da's zelfs nog leuker denk ik ! Met wilg enzo ! Heerlijk voor ze hoor ! Grtjs Ann

Hoi iedereen

Met de valkjes gaat het heel goed en ook met de grasjes
Ik heb lekker groentjes gesneden voor ze !

Grtjs Ann

Nala

Djonah en Yellow

Sky

Sky

Suske

Alix

Suske en Xenia

Suske en Ayko

Suus

Djonah , Belle

Yellow

Sky en Djonah

Xenia enb Yellow

Suske

Felix en Ayko

Ayko

Mysterie

Sky

Kimm

hoi ann,

wat een mooie foto's!
ik zie ze altijd zo lekker eten bij jou en ook bij caroline.
als ik ze dat voorzet, dan is het een paar happen en dan hoeven ze niet meer.
ik blijf het wel gewoon doen hoor  :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

☺ Pita ☺

Ooow wat een hoop foto's geweldig zeg!!
Zien er goed uit je valkjes hoor!!
Groetjes Petra.

Dierenfreackske

Hoi Petra , thx , en leuk dat je hebt genoten hoor !

Hoi Kim ... thx hoor , ik geef ze nu en dan wat lekkers , hier binnen wilden ze ook niets eten , maar sinds de twee in de voiliere zitten aten ze mee met de andere valkjes , n zo zijn ze alles beginnen proeven hoor ! , wel leuk zo ! Grtjs Ann

Kimm

ik denk ook dat als de een gaat eten de ander het ook doet hoor.
dat heb ik tenminste wel gemerkt bij happy. bemmie at alles en happy toen nog niet maar nu wel :D  :D  alleen niet veel.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi hoi , Wiske at ook niet veel en nog steeds heeft Suske de meeste honger  hihi !De andere valkjes eten alles , maar toch zijn er ook lekkerbekkies hoor ! Grtjs Ann

Hoi iedereen , de valkjes maken het heel goed , gisteren avond de meeste grasjes al in het kleinere gedeelte gedaan , alleen Beauty en Snowy moeten er nog bij want ze komen de grasjes deze morgen halen , ik vind het zo jammer dat de kleintjes weg moeten maar ja , ze zijn te bitsig tegen de valkjes ! Ik kan ze gelukkig bij iemand doen hier in de buurt die ook grasjes heeft in een voiliere , en ze zijn dan ook heel welkom , ze gaan ook bij hun soortgenootjes zitten hoor !
De valkjes gaan ook rustig zitten nu om de winter door te brengen in hun voiliere he ! Ik ga volgende week eens gaan kijken hoe het met ze is ! Ik ben benieuwd hoe ze het doen zonder de grasjes en of ik nog gewonde valkjes ga tegenkomen , ik denk het niet , toch niet van de grasjes meer !
Om 8 uur komen ze dus heb ik nog heel even om de twee andere grasjes ook het kleine gedeelte te brengen , ik ga ze missen , whaaaaaaaahaaaaaaa :'(   grtjs Ann

Fototijd

Silver

Chika

Nala

Pearl

Belle

Spirit

Alix

Mysterie

Xenia

Wiske

Suske

Dierenfreackske

Hoi hoi , de grasjes zijn weg nu , ik heb gehuild maar het was het beste voor ze en ook voor de valkjes , ze zitten al rusttiger he !
Daarnet kwam ik binnen met twee stokjes trosgierst en er kwamen er een heleboel op mijn arm , stokjes hoofd zitten , ook Fleuk , Xenia en Sky en Belle , waren helemaal niet bang hoor ! Suske , Wiske , Alix Mysterie , Djonah , Pearl , Crystal , Nala  kwamen allemaal lekker gezellig bij me eten , wat een leuk gevoel dat ze niet bang hoeven te zijn he ! Grtjs Ann

Sally

Hallo Ann

Eerst en vooral heb ik weer met volle teugen genoten van al jouw mooie foto's.

Jammer dat je de grasjes weg hebt moeten doen, maar het is wel het beste voor de valkjes he,  nu zitten ze lekker op hun gemak he?
Fijn dat je een goede thuis voor de grasjes hebt gevonden, in een voilere en bij soortgenootjes, en leuk dat je ze nog kan opzoeken. Dat geeft altijd wel een goed gevoel eh?

Goh, wat moet dat geweldig zijn dat jouw valkjes zo gezellig bij je kwamen zitten om te eten. Echt gezellig is da zeg!

En nogmaals, SUPERMOOIE foto's!!!

Groetjes Sally

Rianne

Hoi Ann,

jammer dat het niet meer ging met je grasjes. Maar ze hebben het nu ook heel goed zo te lezen :)

Dierenfreackske

Hoi Rianne , inderdaad !   Ik heb er een goed gevoel bij ! Grtjs Ann

Hoi Sally , ja , soms moet je keuzes maken he voor er echt gewonden vallen he ! Het was de beste oplossing he !
Maar ze zitten bij hun soortgenootjes en dat is een goed gevoel hoor ! Th x hoor ! Grtjs Ann

Hoi hoi , het zonnetje schijnt weer en dat is altijd leuk he ! Ook voor de vogeltjes he ! Ik hoop dat ze snel hun plaats weten nu de grasjes weg zijn en nu rustig kunnen nestelen tegen dat de winter aan komt he ! Grtjs Ann

Straks halloween , brrrrrrr

Belle

Sky

Belle

Wiske

Mysterie

Alix

*Manon*

Hoi Ann,
Wat jammer dat het niet meer samen ging met je grasjes en de valkjes... maar zo te lezen hebben ze een goed huisje waar je ze nog eens kunt opzoeken, dat is een pleister op de zere wond lijkt me.

Mooie foto's heb je weer gemaakt  :D

Dierenfreackske

Hoi hoi Manon , inderdaad , dat is waar !

Hoi iedereen , De valkjes vers drinken , vitamines en eten gegeven daarstraks ! Nu slapen ze al een uur hoor denk ik !
Zo , morgen weer foto's maken , ik voel me nioet zo lekker nu ! Dus ga ik straks onder de wol ! Grtjs Ann

*Yvon

Hoi hoi

Niet ziekies worden hoor !!  :-\ ;)

Je foto's waren uiteraard weer schitterend !!  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >