28 maart 2024, 16:10:57

Suske, Wiske en de valkjesclub

Gestart door Dierenfreackske, 24 augustus 2007, 08:52:02

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

24 augustus 2007, 08:52:02 Last Edit: 17 mei 2008, 16:16:47 by Dierenfreackske
Hier open ik mijn dagboek ,foto's , verhalen van Suske
en Wiske waar Matthias (mijn zoon van 11) en Lady(2 jaar)
ook dikwijls van de party zijn !Ik ben nl. de fotograaf van dienst ( de foto's in dagboek)Wiske is een albino van nu 16 weken en ze is een hele mooie valkparkiet,  hier de eerste
foto's van haar die ik al maakte

Wiske 17 weken portretje

Dan is er Suske onze mannelijke valkparkiet van 18 weken oud nu !
Hij is een koppel met Wiske en we gaan misschien eens kweken met hen maar volgend jaar nog niet hoor  ! Zal voor binnen 2 jaar zijn denk ik en dan gaan we de jonge valkjes waarschijnlijk zelf houden als het er niet te veel zijn in een
buitenvoilere en een twee tal binnen om tam te maken he
Hier dus een portretje van onze Suske

Hier onze Suske
Dan is er nog Lady , een golden retriever teef van 2 jaar !
Ze is heel lief en ze is beste maatjes met Suske en Wiske
maar vooral met Jazz ( een ander hondje uit de buurt en van vrienden)
Mijn zoon Matthias is ook dol op zijn 2 valkjes (even foto)
Hier Matthias en Suske ! Zijn lievelingsvalkje !!

Matthias, Suske en Lady !
We hebben nog andere dieren maar die zitten niet in huis he !!
Ik hoop dat ik alle dagen iets kan vertellen over wat ze gedaan hebben en bijgeleerd hebben ....
gisteren zaten ze voor het eerst op het tafeltje waar een paar takken in staan om op te zitten en knagen he !!!
Heb er spijtig genoeg geen foto van kunnen maken want ik was net met iets anders bezig !!Dat was het voor nu...
ik ga vers water geven nu en hun eten nakijken ....appeltjs bij doen...
Grtjs van ons he !!



Dierenfreackske

Foto's van gisteren
Lady wou een onderonsje  .









3 goede vriendjes !!
Ik hoop dat ze later nog leuke dingen doen ...Misschien zal Suske of Wiske of allebei ooit op Lady's rug of  snoet komen zitten..........stel je voor he !! Dat moet pas tof zijn !! wie weet !!



Sanna

Op de snoet van Lady :-X... zou Lady dat net zo tof vinden denk je? ;) ;D ;D

Leuke foto's!

Groetjes, Sanna

Christine

Eeeh!
leuk, nu kan ik je ook volgen ;)
Valkjes en honden heb ik nog niet geprobeerd.
Dit omdat Gino wat te speels is naar hun toe!
Hij moest er maar eens in gaan happen :-\

Ik blijf je volgen! ;)
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Anja

Hoi hoi,

Wat een mooie valkjes zeg. en dat goed met je hond zie ik wel. Ik heb zelf ook 2 hondjes en dat gaat ook goed hoor.
Wel heb ik een tip voor je. Als je gaat kweken zou ik niet 2 roodogige tegen elkaar zetten. Je hebt dan kans op zwakke jongen.

Verder kom ik regelmatig de avonturen van je valkjes lezen.

Groetjes Anja

Anke

Hallo,
Wat gezellig dat Suske en Wiske een dagboek hebben ;D
Mooie valkjes hoor!
Leuk dat ze het zo goed kunnen vinden met de hond ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Daarnet met de hond gewandeld en deze morgen hebben Suske en Wiske al uitgevlogen ! Wiske kwam op het tafeltje zitten om te restjes te pikken van de takjes die ze liet vallen hihi !! Heb vlug een foto gemaakt en Lady ..die stond gewoon
rustig te kijken !!



En onze Suske maar aan de takjes knagen zodat ik er
nadien veel werk aan had om alles op te kuisen ,  ;D
Verder gaat alles goed met ze .....nu zitten alle twee
aan de ringen die ik effe onder de spots gehangen heb rechtover hun kooi !  En slapen doen ze hoor , ben benieuwd hoelang hun dutje gaat duren ! Heb ook een schijfje komkommer in stukjes bij hun eten gemengd ! Benieuwd of ze er van gaan eten !!
Hier onze Suske he aan de takjes van zo'n paasboom zoals ze zeggen.daar zijn ze verzot op hoor !! 




Dierenfreackske

Citaat van: Anja op 24 augustus 2007, 18:26:31
Hoi hoi,

Wat een mooie valkjes zeg. en dat goed met je hond zie ik wel. Ik heb zelf ook 2 hondjes en dat gaat ook goed hoor.
Wel heb ik een tip voor je. Als je gaat kweken zou ik niet 2 roodogige tegen elkaar zetten. Je hebt dan kans op zwakke jongen.

Verder kom ik regelmatig de avonturen van je valkjes lezen.
Hey...wat leuk !  Dus ik zou er dan beter niet met kweken ?
Want ik zou het bij een keer houden en een paar jongen van hun houden met een partnerke voor hen die ik ga zoeken he maar 't moeten mooie, gezonde en kleurrijke zijn dan maar 't is nog zeker meer dan een jaar he dus heb nog even tijd he !! Leuk dat je mijn valkjes hun dagboek komt lezen ! Ik probeer zoveel mogelijk hun dagelijkse dingen neer te zetten hier met hopelijk foto's !!Grtjs !! Ze zijn nog steeds aan 't slapen (zo'n kwartiertje al nu !! Laat ze maar want straks gaan ze weer kwebbelen voor heel het huis ...!

Groetjes Anja



Dierenfreackske

Citaat van: Christine op 24 augustus 2007, 12:04:11
Eeeh!
leuk, nu kan ik je ook volgen ;)
Valkjes en honden heb ik nog niet geprobeerd.
Dit omdat Gino wat te speels is naar hun toe!
Hij moest er maar eens in gaan happen :-\

Ik blijf je volgen! ;)
Christine

Hey Christine.......leuk dat je mijn valkjes volgt en met je Gino komt het wel in orde hoor ! Het is een border collie he dacht ik want had al de verhalen beantwoord toen je hem net had he ! Hij is ook nog maar een pup en die van mij volwassen nu .........alhoewel..zo'n actieve meid zeg !! Ze heeft energie voor twee hoor !!Maar toch  zo lief met onze parkieten hoor !
Je zou het eens 's avonds moeten proberen als je hondje heel moe is van een wandeling in het begin gewoon met de parkiet op je vinger proberen of drogierst en zo zeggen van :  geef zoentje...zo doen wij dat ...en nu gaat Lady gewoon voorbij hen en ligt of zit ze bij hen ...soms wel geblaf en dan negeren he dan is het al gauw over want de parkietjes zekf schrikken er zelf niet van !!! Ze zijn het al gewoon !!



Anja

Hoi hoi,

Slapen kunnen ze ooit best lang hoor. Dat wordt een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang kwartiertje ;D ;D ;D
Het zijn weer super mooie foto's hoor.

En wat het kweken betreft kun je beter wachten tot ze 1 jaar zijn geweest maar ook dan geldt geen roodogige samen laten paren.

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Hey......wij zijn net in bad geweest en nu zijn we onze veren aan het mooi maken ! We zitten lekker op de hoogste stok van onze kooi waar we niet te veel gestoord worden ,, goed he !! Suske en Wiske !!............ondertussen zijn we al veel uren later....we zitten terug in onze kooi pas en zijn onze veertjesaan het schoonmaken en we zitten in een mooie kooi want ons vrouwtje heeft terwijl onze kooi uitgekuist. En vers water gegeven in onze ruitjes van de kooi mooi afgewassen zodat we weer netjes zitten !!

Hey Wiske......ik ga wel eens bij Lady.ok ?

Ja ...ik blijf hier ....ga jij maar  !
Zoentje Suske ...please

Zo goed, .......?

Niet weggaan he !!!

Maar nee Lady .....ga terug wat hoger zitten...voel me veiliger daar !!

Zie je ....ik ben toch niet weg he !!!





Anja

Hoi hoi,

wat een mooie en lieve en gezellige foto's heb je geplaatst.
En dan met die leuke tekst eronder. Super hoor. Vonden ze het leuk in bad te gaan?

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Ze vinden water zalig denk ik ....ik moet eigenlijk zo'n badje kopen he want tot nu toe besprankel ik ze met zo'n
plantenspuit !!  En Suske strekt haar vleugels direct wijd open zodat ik onder haar vleugels kan ....leuk he !! Als ik een badje heb ga ik dat aan de kooi hangen aan de buitenkant denk ik met lauw water !!



Anja


Je kan ook eerst een diep bord proberen. Dat vinden ze hier ook geweldig.

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Hey Anja...da's een goed idee hoor , ga ik morgen doen !
Vandaag heb ik het nog met plantenspuit gedaan !!