graag info over mijn catharina

Gestart door mootje, 27 augustus 2007, 14:09:43

« vorige - volgende »

mootje

hoi ik heb een catharina parkiet corky een schat hij eet al appel uit mijn hand hij is 17 weken kobalt blauw graag zou ik advies over voeding gedrag wat voor speeltjes ? enz met andere  suggesties delen en advies zijn altijd welkom 1 vraag ,kan ik  een doek over de kooi doen in het weekend dan riedelt hij nog wel eens heel vroeg wie kan mij daar advies over geven?

Monky

Hi Mootje,

Ik heb zelf 4 catharinaparieten.

Ik zou zelf niet al te lang een doek over de kooi houden. Ze eten namelijk als het licht is. Dus als je 's nachts bij het slapen het doek erover doet en bij het opstaan er weer afhaalt, zou prima zijn. Veel langer over dag zou ik niet aanraden.

Verder eten ze dezelfde voeding als valkparkieten en grasparkieten en spelen ze met dezelfde speeltjes.

Wel is het zo dat catharinaparkieten meer klimmers dan vliegers zijn. Dus veel laddertjes of vertikale speeltjes, daar doe je ze een groot plezier mee  :)

Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust en we zullen ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden  :)

Groetjes,
Monky

mootje

hoi de doek is inderdaad alleen voor het weekend op zondag om iets langer uit te slapen :)dus dan kan het geen kwaad toch?s avond erop om half 9 eraf en kan een donkere handoek???

Monky

Volgens mij geen probleem.

ik moet eerlijk bekennen dat ik verrast ben dan je last van hun geluid hebt  :)

Ik hoor ze namelijk amper... af en toe een beetje bekvechten, maar verder is het een beetje een geknor  ;D

Of is dat bij jou anders?

Groetjes,
Monky

mootje

hij knort en piept de hele dag zachtjes maar sochtends gaat hij behoorlijk kwetteren het is maar een half uur om 7uur ,maar dan ben je toch wakkervandaar alleen die doek op zondag om even wat langer te slapen,o ja als ik andijvie wil geven dan echt alleen het groene of nabij de stronk en moet ik het dan in het bakje neer leggen/en hij eet al appel uit mijn hand in de kooi maar heeeel voorzichtig hoe nu verder hij deinst al gauw terug als je beweegt ik wil zo fraag dat hij op mijn hand gaat zitten ,maar hij is overal zo schuw in hij eet alleen zijn zaad en de appel voor de rest deinst hij eigenlijk overal voor terug maar is aan de andere kant ook zeer nieuwsgierig hebben die dat van jou ook of ben ik ongeduldig?

mootje

shit ging hem even besproeien met de plantespuit een half uur van slag doe ik ook maar even niet meer tot jij echt tam is en uit de kooi komt begrijp je nu wat ik bedoel hij is ongeveer 18 weken en heb hem bij een kweker vandaan ,hij brabbelt wel terug als ik met hem aan het praten ben ik spring van de hak op de tak maar heb zveel dingen! ???

Monky

Hi Mootje,

Mijn catharinaparkietjes zijn redelijk tam. Ik kan ze vrij makkelijk pakken en 3 ervan komen ook wel op mijn vinger zitten. De kweekster waar ik ze vandaan heb, heeft ze voor mij al tam gemaakt, dus ze zijn daardoor niet echt bang voor me.

Wat ik wel van anderen heb begrepen is dat ze vrij makkelijk tam te maken zijn. Dus ik denk dat je het met veel geduld zou kunnen bereiken.

Wel verrassend dat hij niet van een plantenspuitdouche houdt... bij mij genieten ze er volop van  :-\

Hoe lang heb jij je catherina parkiet al in huis?

Groetjes,
Monky

mootje

2 weken hij komt al wel redelijk naar me toe ook voor zijn appel en als ik tegen hem ga praten  brabbelt hij aardig terug alleen van harde geluiden zoals afwassen pannen wegzetten ,gaat hij hard kwetteren denk dat hij daar nog aan moet wennen voor de rest is hij heel lief

Monky

Oh 2 weekjes pas... Dan is het dus een kwestie van geduld. En je weet het hè? De aanhouder wint  ;D

Groetjes,
Monky