25 april 2024, 12:05:29

Broedgedrag

Gestart door wauthcthy, 15 augustus 2007, 15:59:38

« vorige - volgende »

wauthcthy

Mijn valkenkoppel heeft op 1 Augustus een ei gelegd en daarachter nog 4 om de twee dagen ,dus het laatste ei op 9 Augustus gelegd.Toen ik bij het 3 de ei de 2 eerste eieren schouwde leek het of het windeieren waren.Gisteren heb ik de 5 eieren geschouwd ,deze  blijken nu allemaal bevrucht en even ver.Is het mogelijk dat ze na het laatste ei pas begingen broeden is,popje zit altijd te broeden man doet er geen poging voor.Man zit wel altijd voor het broedblok.Bij hun vorige nest in Maart broedde hij wel mee,was toen wel maar 1 bevrucht eitje van  5
wauthcthy

Rianne

Meestal beginnen valkjes pas na het 2e of 3e ei goed te broeden. Maar er zijn er ook die vanaf dag 1 al broeden.
Schouwen bij eieren jonger als een week is vaak wat zinloos, pas als er een week goed gebroed is moet je al wat kunnen zien.
Ze lijken allemaal even ver maar pas met het uitkomen van de eieren kun je pas echt zeggen of ze pas bij het 5e ei zijn begonnen met broeden. :)

wauthcthy

Hoi Rianne

Gisteren en vandaag zijn telkens 2 kuikens ui het ei gekomen.
Zodat er nu nog 1 ei in het blok ligt,waar volgens mij weinig leven inzit .Horen het niet piepen en wanneer ik het schouw is het volledig rood.Is het mogelijk dat dit kuiken dood in het ei ligt of moet ik nog een paar dagen wachten om het weg te gooien.

Cathy
wauthcthy

margreet

hallo Cathy,

Gewoon laten liggen voorlopig, ook als er geen leven in zit.
De jonkies hebben er steun aan.

groetjes Margreet

wauthcthy

Hoi Margreet

Zal het half september dan weghalen uit het blok.

Catherine
wauthcthy

wauthcthy

Hoi

Het laatste ei had nog even tijd nodig.
Bij nestcontrole deze morgen was het een piepei,ik denk dat het voor deze avond laat of morgen tijdens de dag wel zal uitkomen.

Cathy
wauthcthy