12 mei 2025, 09:51:49

geslacht?

Gestart door linnetje, 29 augustus 2003, 18:23:11

« vorige - volgende »

linnetje

hey hey
ik heb een valkje van ongeveer 4 weken.kan ik al zien of het een mannetje of vrouwtje is.ik zou namelijk nie weten hoe ik dat kan zien.ze is al wel heel mooi.
mooie rode wangen echt schattig.
zouden jullie me mischien een paar tips kunnen geven hoe ik kan zien of het een mannetje of een vrouwtje is.
dit is namelijk m'n eerste valkparkiet
alvast bedankt he.
kusjes linda

PS: ze maakt elke keer een piepend geluid alsof ze aandacht wil. ze vind het heerlijk om bij je te zitten. als je haar/hem terugzet in de kooi begint ze te piepen.

Skippy

Hey Linnetje

Wij kunnen jou alleen helpen als we weten wat voor soort het is.Kenmerken verschillen namelijk per soort.Als je niet weet wat voor soort het is kan je een omschrijving geven of even op deze site rondkijken om te kijken of een soort herkend in jouw soort.

Als je dit weet probeer ik je verder te helpen

groetjes...Skippy

linnetje

hey skippy.
alvast bedankt he. ik zal ff rondkijken op de site of m'n soort erbij zit. thx!!!
dikke kus linda

linnetje

hey skippy
ik heb ff bij de foto's gekeken en hij/zij staat er precies bij.
je gaat naar fotopagina 4 dan de derde 3rij en de tweede foto.
ik hoop dat je het kan vinden.
dikke kus linda

Skippy

Sorry...ik ben niet zo goed in het ontleden van soorten
Kijk bij mutaties en dan op de poster daar staat jou soort vast bij!!!En anders kan je ook wel op de chat komen!!!

Kolkkie

29 augustus 2003, 21:50:45 #5 Last Edit: 29 augustus 2003, 21:51:03 by kolkkie
Hoi Linnetje,

Als is het zo bekijk heb je een bonte valkparkiet. Met deze mutatie is het moeilijk om op uiterlijke kenmerken het geslacht te bepalen.
Je zou dan meer op het gedrag van je valkje af moeten gaan.
Als je valkje erg veel fluit, deuntjes nadoet, machogedrag vertoont en met zijn snavel tikt op voorwepen is het een mannetje.
Popjes zijn erg rustig. Vaak fluiten ze hooguit 1 deuntje en dat machogedrag hebben ze al helemaal niet.
Onder machogedrag versta ik o.a. met vleugels van het lichaam lopen.

Je zou het ook anders kunnen proberen, met naald en draad. Hoe dat werkt, staat in de volgende link: http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=ander;action=display;num=1046695792

Maar 100% betrouwbaar is het niet.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

linnetje

hey maris en skippy.
bedankt voor jullie hulp.
maris als ik jou advies neem van dat macho gedrag is het denk ik een mannetje. hij fluit wel veel en loopt ook wel een beetje stoer jah.
en skippy, ik zie je gauw een keer op de chat!!!
kusjes linda

Skippy

Ik denk inderdaad ook dat het een mannetje is!

Skippy

Lin

Hoi,

Ik lees net dat je valkparkiet nog maar 4 weken is als je schrijft. Maar kan je dan al aan het gedrag zien wat je voor geslacht je valkparkiet heeft?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pona

Als ie vier weken oud is, kan je nog niet goed de veren zien volgens mij.
Dus ik denk dat je valkje wel al iets ouders is hoor.
Veel plezier met hem\haar hoor.

Groetjes Ilona
grtjs Ilona