5 mei 2025, 16:20:45

Hoe lang ?

Gestart door yvette25, 13 oktober 2007, 09:04:44

« vorige - volgende »

yvette25

Hallo

Gistermiddag om 4 uur heb ik mijn valkje opgehaald...nu is het zo dat ik hem nog helemaal niet heb zien eten en drinken hij zit maar op 1 stokje verder doet hij (nog) niks.

Hoe lang moet hij wennen dat hij nu een ander huisje heeft, en hoe lang kunnen ze zonder eten ?

groetjes Yvette

Anja

Hoi Yvette,

Een valkje heeft tijd nodig om te wennen. De ene is na 1 dag al gewend terwijl een andere er 1 week over doet.
Om te zorgen dat je valkje gaat eten kun je overal in de kooi eten neerzetten. Op de bodem en je zou daar ook water neer kunnen zetten.
Verder zou je ook trosgierst in de kooi kunnen hangen.

Hoe oud is je valkje?
Misschien dat hij eet en drinkt als jij het niet ziet.

Groetjes Anja

yvette25

Sjaakie is nu 10 weken...en er hangt een bakje met eten in de kooi en ook trosgierst heb ik erin hangen....maar hij lijkt er niks aan te vinden en blijft mooi op zijn stok zitten....en met tam proberen te maken kan ik dan beter wachten tot hij gewend is ? hij is namelijk niet wild als je in de buurt van de kooi komt hij blijft rustig zitten, maar zou ik beter kunnen wachten met aan mijn hand te laten wennen als hij gewend is ?

En ik hoop dat hij vandaag toch wel wat gaat eten...want als hij een week moet wennen en dus ook een week niet eet is niet echt goed voor hem, ik weet dat hij nog niet heeft gegeten omdat er niks op de bodem ligt, niet bij zijn bakje eten en niet bij de trosgierst.

Groetjes Yvette

Anke

Hoi Yvette,
Houd je valkje goed in de gaten, maar blijf nog even op afstand. Blijkbaar moet hij nog erg wennen en dan zal hij zeker niet eten als je dicht bij de kooi staat.
De tip van Anja om op verschillende plaatsen voer in de kooi te leggen, zetten of hangen is een goede. Zo kan je valkje zelf kijken welk plekje hij het veiligst vind om te eten.
Succes !!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

De meeste valkjes gaan echt wel eten en drinken.
Vergeet ook niet om een bakje water op de bodem te zetten.
Wat je wel kunt doen is praten als je ikn de kamer bent zodat hij gaat wennen aan je stem.

Hoe gaat het nu?

Groetjes Anja

Bello

Heeft Sjaakie al gegeten?

Wij hadden ook redelijk veel bakjes op de bodem staan in het begin, maar hij moet echt een keer eten en drinken.

Is het valkje handtam? of is hij nog schuw?

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

yvette25

Hij heeft van zijn trosgierst gegeten alleen nog niet van zijn gewone voer, maar ben al blij dat hij trosgierst eet  :) hij is nog niet helemaal tam, als ik mijn hand in de kooi doe gaat hij heel langzaam tegen de tralies opklimmen en hou ik mijn hand stil dan komt hij weer op de stok zitten, dus even wennen nog aan alleen mijn hand in de kooi  ;) ik praat wel veel tegen hem ook als ik op de bank zit dan roep ik hem en fluit ik...toevallig deed hij vanmiddag terug fluiten leek wel  (zover het op fluiten leek  :-[ ) maar we houden het in de gaten en er staat nu ook water op de grond.

Anja

Hoi Yvette,

Heb je het stappenplan al gezien. Staat in de linkerkolom bij tam maken.

Veel plezier en succes ermee.

groetjes anja

Anke

Hoi,
Fijn dat je valkje in iedergeval wat trosgierst heeft gegeten.
Goed dat je nu ook water op de grond hebt gezet.
Veel plezier met het tam maken!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

yvette25

Hij eet en drinkt nu...en we gaan nu beginnen om hem tam te maken....als ik mijn hand in de kooi doe blijft hij rustig zitten maar ga ik iets naar hem toe dan klimt hij weg van mijn hand....ik heb het stappenplan gelezen en ga me daar ook wel aan houden, kan niet wachten tot hij op mijn hand komt zitten  ;) en hij goed tam is  :D

Anja

Hoi Yvette,

Gelukkig zeg dat hij heeft gegeten en gedronken. Dat is weer een zorg minder.
Veel succes met het tam maken.

Groetjes Anja