28 maart 2024, 23:17:49

Veluwse valkjes.

Gestart door Agnes, 21 augustus 2007, 22:34:48

« vorige - volgende »

Agnes

Hoi allemaal,

Hier komen dan de foto's.

Tijdens het afwerken van de voliere had ik de kooi met de Peetjes er al in gezet.
Zo konden ze vast aan de omgeving wennen


kinderen en kooi met valkjes in de voliere



het grote moment, de kooi gaat open



Pino durft als eerste



met z'n allen op het nachthok



Pucky



het nachthok en m'n wastafel 8)



Pucky en Polly


Pino



Polly



Polly en Paco



Het nachthok hebben ze tot nu toe nog niet gebruikt, de Peetjes slapen alle nachten buiten ???
Ik heb een deur open staan, trosgierst en een knabbelstaaf in het hok liggen om ze te lokken, maar ze zijn er nog niet ingetrapt  8)

Onderin het nachthok heb ik een kastje waar ik alle benodigdheden in bewaar.
Reuze handig :D









Nu moet ik alleen nog gaan stropen in het bos   :o
Ik wil nog een speelboom o.i.d. van wilgentakken of een klein struikje in de voliere plaatsen om het wat op te leuken.

Er komt nog aan iedere kant een goot met een afvoerpijp, maar dat is van later zorg.

Pucky, Polly, Paco en Pino hebben het prima naar hun zin in de voliere.
Pucky en Paco heb ik al betrapt op wipwappen ::)

Dit najaar en de winter hebben ze tijd om te wennen, en misschien dat we van het voorjaar nog wat vogels erbij plaatsen ;)




Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Anke

Hoi Agnes,
Ik kom ook eens in jouw boekje lezen.
Wat een onwijs mooie voliere hebben jij en je man gemaakt :o
Daar zullen je valkjes wel blij mee zijn. Zelfs met stromend water, het lijkt wel een vijf sterren hotel ;D
Ik ben heel benieuwd hoe je valkjes het gaan vinden in hun mooie onderkomen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Agnes

Hele mooie foto's zeg. En een hele mooie voliere. Hier gaan de valkjes ook niet het nachthok in hoor. Ja, alleen om eitjes te leggen. Verder niet. De rosella's wel, die vinden het nachthok geweldig.

Mara

Wilma1

8 september 2007, 17:53:22 #18 Last Edit: 8 september 2007, 17:58:31 by Wilma1
:o :o :o :o :o Ohhhhhh Agnes, wat ontzettend mooi is het geworden....in mijn volgende leven wil ik als valkje bij jou komen wonen  :D dáár wil ik wel Pilma voor heten  ;D ;D ;D maaar ehhhhh  ::) ??? :P...ik mis een spiegel boven de wasbak  ;D ;D ;D ;D ;D

Ik heb hier niet meer woorden voor, als dat jullie een paradijsje voor jullie Ptjes hebben gemaakt...echt SUPER!!!!


Maar ehhhh....een TIP..... ik hoop niet dat het het bemoeiallerig vindt ??? Doe een slot op de deur....je weet nooít waar mensen toe in staat zijn, als je er ff niet bent, slaapt, of wat dan ook?!!! Ik kan niet zien óf het afgesloten is ??? mss hebben julie dat al ???
:D :D :D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Agnes

Citaat van: Wilma1 op  8 september 2007, 17:53:22
:o :o :o :o :o Ohhhhhh Agnes, wat ontzettend mooi is het geworden....in mijn volgende leven wil ik als valkje bij jou komen wonen  :D dáár wil ik wel Pilma voor heten  ;D ;D ;D maaar ehhhhh  ::) ??? :P...ik mis een spiegel boven de wasbak  ;D ;D ;D ;D ;D






Hoi Wilma,

Ik vind je zeker geen bemoeial hoor!
Er zit een hangslot met cijfercombinatie op de deur.
Kan ik de sleutel ook niet kwijtraken ;D

En als ik in de voliere ben(ik drink er 's morgens mijn koffie) dan heb ik aan de binnenkant ook de knip erop ;)

Enne.... bedankt allemaal voor de complimenten
Ik ben dan ook heel blij met mijn mooie voliere!

Het meeste werk heeft mijn man gedaan, maar die wilde dan ook de valkjes liever niet meer binnen ;)
En voor wat......hoort wat ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Mara

Hoi Agnes

Inderdaad, voor wat hoort wat...Haha. Hier zijn we nu ook bezig met de verbouwing. Pap en mijn broer doen het meeste werk.  ;)

mara

Wilma1

8 september 2007, 18:17:22 #21 Last Edit: 8 september 2007, 18:19:19 by Wilma1
Citaat van: Agnes op  8 september 2007, 18:07:50
Citaat van: Wilma1 op  8 september 2007, 17:53:22
:o :o :o :o :o Ohhhhhh Agnes, wat ontzettend mooi is het geworden....in mijn volgende leven wil ik als valkje bij jou komen wonen  :D dáár wil ik wel Pilma voor heten  ;D ;D ;D maaar ehhhhh  ::) ??? :P...ik mis een spiegel boven de wasbak  ;D ;D ;D ;D ;D





Hoi Wilma,

Ik vind je zeker geen bemoeial hoor!
Er zit een hangslot met cijfercombinatie op de deur.
Kan ik de sleutel ook niet kwijtraken ;D

En als ik in de voliere ben(ik drink er 's morgens mijn koffie) dan heb ik aan de binnenkant ook de knip erop ;)

Enne.... bedankt allemaal voor de complimenten
Ik ben dan ook heel blij met mijn mooie voliere!

Het meeste werk heeft mijn man gedaan, maar die wilde dan ook de valkjes liever niet meer binnen ;)
En voor wat......hoort wat ;D



:oAhhhhhhh  :o :D....écht waar  :D koffie drinken bij je valkjes ??? ohhhhh, 'k wou dat IK dat kon!!!! Ohhhh wat leukkkk en wat een gaaf idééééééé...ik mag geen valkjes meer vanwge mijn longen, maar ik ben echt jaloers (op een gezonde manier hoor  :P) ik gun een ander én deze vreselijk sociale en aanhankelijke, lieve dieren dit genot en geluk!!!

Wat zijn jullie toffe mensen voor dieren!!!!! Koffie drinken met ze...hahahahaha.......dat wil ik ooooooooooook!!!

Ik zou wel willen koffie drinken bij en mét je IN de voliere....oh wat gaaaaaf!!!!!!!  :D :D :D :D :D

Die cijfercombinatie is een goeie  ::) dat heb ik op mijn campingfiets...ik ben een ramp met sleutels!!!  :D

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Agnes

Nou Wilma, als je eens in de buurt bent, ben je van harte welkom hoor!
Ik heb nog wel een krukje over ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Wilma1

Citaat van: Agnes op  8 september 2007, 18:23:57
Nou Wilma, als je eens in de buurt bent, ben je van harte welkom hoor!
Ik heb nog wel een krukje over ;)



Nouuuu wie weet  :D als ik jouw woonplaats weet wáár dat is en te doen is voor mij ???  ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Agnes

Ik woon in Hulshorst.
Een klein gat tussen Harderwijk en Nunspeet

Maar mijn aanbod blijft staan.
Ik schenk hele lekkere koffie ;D

Dan nemen we er wat lekkers bij, en voor de valkjes een biskwietje ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

chiko

Hallo Agnes.
Ik lees al een tijdje je log mee en was zo verbaasd
over jullie voliere,zo mooi.
Hij is prachtig geworden en wat een ruimte voor je schatjes.
Ik geniet hier zo van en nogmaals het is prachtig om tezien.
Groetjes Maja.

Wilma1

Citaat van: Agnes op  8 september 2007, 19:02:55
Ik woon in Hulshorst.
Een klein gat tussen Harderwijk en Nunspeet

Maar mijn aanbod blijft staan.
Ik schenk hele lekkere koffie ;D

Dan nemen we er wat lekkers bij, en voor de valkjes een biskwietje ;)



Aahhhhhhhhhhhhhhh  :o ;D zieje, IK vermoedde al zoiets díe kant op....de naam komt me zo bekend voor....ik rijdt daar zoooooooo vaak langs op de A 28, als ik naar Ommen ga, met mijn "dierentuin" mee  ;D!!!

Vlogende week weer, om de boel daar af te breken....dus wiiiiieeeee weet ???!!!! A.ls het kan lat ik het van te voren weten, natuurlijk en daarbij zal er een adresje bij moeten  ;D maar dat doen we wel via IM....anders zit het hele forum in je voliere  ;D ;D ;D ;D
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Het forum past denk ik wel in de voliere, maar diegene achter het forum....tja, dat wordt denk ik moeilijk.  ;D

Mara

Agnes

Citaat van: Wilma1 op  9 september 2007, 11:38:40


Aahhhhhhhhhhhhhhh  :o ;D zieje, IK vermoedde al zoiets díe kant op....de naam komt me zo bekend voor....ik rijdt daar zoooooooo vaak langs op de A 28, als ik naar Ommen ga, met mijn "dierentuin" mee  ;D!!!

Vlogende week weer, om de boel daar af te breken....dus wiiiiieeeee weet ???!!!! A.ls het kan lat ik het van te voren weten, natuurlijk en daarbij zal er een adresje bij moeten  ;D maar dat doen we wel via IM....anders zit het hele forum in je voliere  ;D ;D ;D ;D
:D Wilma




Nou Wilma,
Ik hoor het wel.
Jullie zijn van harte welkom :D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Anke

Hoi Agnes,
Koffie drinken bij de valkjes, dat doe ik ook altijd.
Alleen dan naast de kooien want ik pas niet in de kamervolieres ;D
Ik vind dat zo ontspannend om met een lekker bakje leut te zitten en dan te kijken wat de valkjes doen ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes