7 mei 2025, 14:23:19

Valkparkiet ziek?

Gestart door trienke, 14 augustus 2007, 20:56:17

« vorige - volgende »

trienke

Hallo

Ik heb een valkparkiet in de buitenvoliere. die is al 1 jaar oud.

Sinds klein had ie af en toe na het vliegen dat pft pft deed het is niet niezen.

Nu is het erger geworden en heeft ie ook rondom zijn oog kaal en een waterig oogje

Verder ziet hij er wel gezond uit, eet goed, drinkt goed, en fluit als 1 van de beste mannetjes in de voliere.

Weet iemand wat dit mischien is?

Dierenfreackske

Nee maar hoop dat het niet zo erg is he !!!
Iets allergisch ?    Grtjs

Anja

Zit er mss iets in zijn oogje? Een ontstoken oogje mss.
Of zit er iets in zijn neusdopje?

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Ik hoop dat ie snel beter wordt hoor !!!Grtjs !!

trienke

Je ziet verder niets zitten, maar vind het vreemd dat hij het al een half jaar heeft, maar nu ineens het erger word

Anja

Dat is idd vreemd. en de andere vogels hebben nergens last van?
Mss het toch verstandig is om een vogelarts te raadplegen.

Groetjes Anja

trienke

de andere vogels hebben nergens last van, alleen dus hij als hij een stukje heeft gevlogen. Als hij rustig zit merk je niks aan hem.

MIschien luchtwegen problemen?

Groetjes Trienke

Sanna

Hoi Trienke,

Luchtweginfectie zou best kunnen, dat zou ook het waterige oogje kunnen verklaren. Ik zou toch wel met hem naar een dierenarts gaan hoor. Als het een sluimerende infectie is kan het ineens doorbreken en misschien dat de anderen dan wel ziek worden.

Groetjes, Sanna

Dierenfreackske

Denk ook wel dat het iets aan z'n luchtwegen is hoor !!!!!
Zou ook wel eens naar DAgaan voor te kijken hoor !
Misschien is het niet zo erg en is het zo erg als het lijkt he ook !!!

trienke

Hallo

Ik moet bekennen dat ik nog niet naar de dierenarts ben geweest. Het gaat namlijk weer wat beter met hem. Heel vreemd dus. Hij heeft zijn ups en downs.

Verder merk je ook echt niet dat hij ziek is ofzo.

Lin

Waarschijnlijk zit er vocht in de neusdop en ratelt ie en zit die neus ook vaak verstopt. Het admhalen vooral na het vliegen gaat moeizaam. Wrijft ie ook met zijn snavel langs de stokken?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

trienke

Ik zie hem verder geen abnormale dingen doen.
Hij is een heel normaal vogeltje verder. Maar ik zal zijn neusdoppen eens bekijken of die eventueel ook vochtig zijn.

Groetjes Trienke