29 april 2024, 16:47:31

nieuw maatje

Gestart door Lydia W, 3 oktober 2003, 23:32:40

« vorige - volgende »

Lydia W

Hallo,
Sinds kort heb ik mijn kakariki weg gedaan, deze was dikke maatjes met mijn valkparkiet. Nu vind ik mijn valkie erg alleen en ik wil een nieuw maatje voor hem/haar. Maar ik wil er geen andere valkparkieten bij, omdat ik dan bang ben dat zij geinteresseert kunnen raken in de broedblokken, en deze zijn voor mijn grasparkieten bedoeld. Ik heb zelf al zitten denken aan een Bourke parkiet, maar deze is niet zo heel groot, kwam ik achter. Wie weet welk parkietensoort ik er bij kan doen? Liefst dus met grootte van een kakariki. Hij/zij komt dan in een voliere van 2 bij 1 en tot het plafond hoog, en met nog 11 grasparkieten.
Alvast bedankt voor de reacties!

groetjes Lydia

Stijn dc

hello

je kan er altijd een valkje bijdoen van hetzelfde geslacht!
dan krijgen ze geen interesse in de blokken, en heeft ie wel een vriendje!

SDC:D

mastolk

HOi,
Weet je wel welk geslacht je nu hebt? Omdat je schrijft dat je een vriendje voor hem/haar wil.
Als je het niet weet is van hezlefde geslacht er een bij kopen lastig. Maar anders best te doen. ze leren veel van elkaar (tenminste die van mij).
Verder zou ik het niet weten wat je erbij kunt doen daar heb ik helaas voor jou geen verstand van.

GRoeten MArgrietha

Lydia W

Ik heb geen flauw idee wat voor geslacht het is.
Bedankt voor de info, ik zoek ook nog even verder ;)

Kolkkie

Hoi Lydia,

Hoe ziet je valkje eruit? Aan de hand daarvan zouden we je kunnen helpen.
Als je het niet weet zou je op deze link kunnen kijken: http://www.valkparkiet.com/data/mutatie/valkparkieten.jpg

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lydia W

Aan zijn wangetjes te zien is het een man, deze zijn nl vrij rood. Hoe kan ik hier een foto plaatsen? :P Dan kunnen jullie hem zien :) Het is een gele trouwens :)  

Lydia

Paul

Hoi Lydia,
Ik denk dat je een lutino hebt en daar is het verschil aan de wangvlekken niet te zien.
De mannetjes zijn als ze wat ouder zijn voornamelijk wit op de rug en de popjes veel geler dus daar kan je het wel een beetje aan zien.
En natuurlijk het gedrag zegt een hoop, valkjes die praten en dingen nafluiten zijn bijna altijd mannen.
En mannen hebben veel meer macho gedrag als met de vleugels iets wijd over de zitstok paraderen en tegen de tralies roffelen met de snavel, popjes doen dit nooit.

Groetjes, Paul