28 maart 2024, 10:42:21

valkjes in bad doen

Gestart door aaltjen, 19 augustus 2007, 18:53:10

« vorige - volgende »

Atwa(falco)

Ik ga altijd met 'r onder de douche. Vind ze super maar beetje moeilijk om droog te krijgen.
groet

Dierenfreackske

Ik zou het in het begin mee nemen onder de douche maar op een deftig uur zodat ze inderdaad droog de nacht in gaan anders krijgen ze een verkoudheid met alle gevolgen vandien he ! Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar als ze tam genoeg zijn doe ik het zeker wel !! Wel oppassen voor de ramen he !
Maar wel voorzichtig met lauw water ....niet ijskoud of te warm natuurlijk of je hebt een geroosterd valkje maar dat weet je wel hoop ik !!  Of anders met zo'n plantenspuit zoals ik nu doe ...van verraf en als ze het goed gewoon zijn steeds dichter he !!! Ik heb ook niet veel ervaring maar denk wel dat ze het heerlijk vinden zo !! En een douche nog beter natuurlijk als dat zou lukken maar daarvoor moet je wel al een serieus tam valkje hebben he !!! Dat denk ik toch ..allee ...grtjs.



marleen janssen

In het voorjaar en de zomer neem ik mijn valkje altijd mee onder de douche, kan ik dat nu ook doen!? Weet niet of het te koud is?

Hoop dat iemand me kan helpen.

groetjes marleen

Lin

Je kan hem daarna gewoon droogwrijven of op een beetje warme stand droogfohnen. Nooit nat de nacht laten ingaan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

talitha

ik ga ook met mn valkje onder de douche.
dat vind ie heerlijk, sprijd ie helemaal zn vleugeltjes om zoveel mogelijk water op te vangen.
ik gebruik gewoon even warm water als dat ik zelf mee douche, heeft ie helemaal geen last van.

als we klaar zijn met douchen wikkel ik hem in een handdoek(wat ie wat minder vind maar k heb geen fhon) en haal hem er helemaal droog na een kwartier weer uit.

alleen niet alle valkjes vinden de harde straal van de douche leuk.
groetjes

winston

die van ons gaat ook mee onder de douche..vind i heerlijk!!!
vleugels wijd en zolang mogelijk genieten..onze halsbandparkiet word zelfs boos als je hem weer uit het bad wil pakken..

aaltjen

 ja ja poety  gaat op een schaaltje  in bad dat vind die fijn

mooi he