16 april 2024, 22:55:37

Slapen

Gestart door Anieksel, 4 april 2008, 10:03:59

« vorige - volgende »

Anieksel

Hallo,

Sebbe heb ik nu ongeveer 1,5 maand. Maar ik heb een vraagje over het slapen. Hier in huis is het vaak kwart over 11/half 12 voordat het hier donker in huis en stil is. Sebbe zit dan wel al een tijdje rustig in zijn kooi, maar echt 'slapen' is het niet. Als je bv op staat word ie gelijk 'wakker' en de tv staat ook gewoon aan. Ook is hij om 7 uur 's ochtends weer wakker, omdat wij er dan uit gaan. Nu zag ik m gister 10 x achter elkaar geeuwen ofzo. Krijgt hij te weinig slaap? wat kan ik hier evt aan doen? Een doek eroverheen 's avonds rond een uur of half 10? Of vind hij dit niet leuk?

mieke rosie

Mijn valkjes wonen in een huis met ongeveer hetzelfde leefritme. Wij staan alleen al om zes uur op. Dan doe ik wel zachtjes en laat hun deel van de kamer in het donker. Ik hoor dan af en toe zachte geluidjes, maar ik spreek ze pas om een uur of acht aan. Ik heb niet de indruk dat ze vermoeid of zo zijn. Ze slapen door de dag heen ook nog van die korte hazeslaapjes en verder zijn ze heel levendig.
Groet Mieke

Sanna

Hoi Anieksel,

Valkjes krijgen niet gauw te weinig slaap hoor. Vogels slapen heel licht, dat is hun bescherming in de natuur. Wanneer ze 's avonds laat zijn gaan slapen, zullen ze de volgende dag overdag gewoon wat vaker even het koppie in de veren steken. En zo komen ze dan ook weer aan hun slaap. Zolang ze maar zo'n beetje in hetzelfde ritme leven, dat vinden valkjes prettig.

Groetjes, Sanna

Anieksel

Ok bedankt..

had ergens wel es gelezen dat ze 10 uur slaap nodig hadden en dan zouden middagdutjes niet meetellen, dus ik dacht ja.. daar komt ie niet aan ;)

Dierenfreackske

Hoi ...hier ook hoor ! Als ik 's nachts opsta en ben effe op de pc bezig  dan hoor ik ook soms wat getik ofzo , af en toe , maar echt fluiten niet , en ik laat ze ook in het donker dan  en zeg lekker niets ,want anders heb ik het gegarandeerd aan mijn been hoor ! Grtjs Ann