26 april 2024, 05:17:25

Jong Valkparkietje

Gestart door Trudydoes, 27 april 2007, 11:55:40

« vorige - volgende »

Wanneer kan een jong valkparkietje in de buitenvoliere?

Wel buiten
2 (13.3%)
niet buiten
13 (86.7%)

Totaal aantal stemmen: 15

Trudydoes

Ik ga morgen een jong valkparkietje van 7 weken ophalen. Wij hebben een ruime buitenvoliere met een binnenhok. Mijn vraag is hoe lang moet ik wachten voordat het jong in de buitenvoliere mag.

Rianne

Ik heb gestemd op niet buiten :)
Het weer is nog te onvoorspelbaar, zo is het overdag 20 graden maar kan het 's nachts nog onder de 10 graden komen.

Riny

Hoy Trudydoes
Voor ik kan stemmen wil ik graag weten, of het valkje uit een buitenvoliere komt.
Zo ja , dan kan die nu ook de buitenvoliere in.
Als het valkje steeds binnen heeft gezeten zou ik wachten to half mei.(ijsheiligen)
Je moet wel goed navragen of het jonkie zelfstandig is.
Groetjes Riny

Trudydoes

Voor zover ik weet heeft ie binnen gezeten maar ik vraag het nog even na voor de zekerheid. Hij/zij (dit weet ik ook nog niet) is dan 7 weken en moet nog een keer per dag pap naar wat ik heb begrepen. Bedankt voor het advies en ik ga zeker wachten tot eind mei

ziralioness

Ik zou hem éérst van de pap af willen hebben voor ik hem buiten zou zetten.  :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Wilma1

30 augustus 2007, 14:51:41 #5 Last Edit: 30 augustus 2007, 14:55:36 by Wilma1
Hoi Trudydoes,

Hoe gaat het met je 2 nieuwe valkjes, Toetie en Seti, van Maja en Folkert (Chiko) kunnen ze al wat wennen ??? Maja was gisteren toch erg verdrietig, dat ze er niet meer zijn. Het is ff "doorbijten" voor haar.

Kan me het wel voorstellen, ze heeft er vanaf de geboorte voor gezorgd en je creeërd snel een intense band met de valkjes.

Wat fijn voor ze is, is dat ze een ruime voliere hebben en lekker kunnen rondvliegen!

Chico (de vader van jouw nieuwe valkjes) is een jong van mijn 1e valken koppel. Ik heb al mijn valken (14 stuks) na een ernstige ziekte, van mij, moeten wegdoen, maar mis ze nog dagelijks  :-\

Het wegdoen is vreselijk geweest, maar zij zijn ook allemaal goed terecht gekomen, via dit forum!

Ik hoop dat je veel plezier met je nieuwe aanwinst beleefd en ben benieuwd naar foto's!!

Blijven ze dezelfde naam houden, of geeft je ze een andere namen ???
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Jammer dat je niet reageert, met foto's ??? Of heb je elders nog een boekje ???
:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Wilma,

dit is al een ouder topic. Ook heeft je vraag niet zo veel met het onderwerp te maken. Ik zag dat Trudy online is geweest, hopelijk heeft ze je een IM gestuurd. Bij deze sluit ik dit topic :)