27 april 2024, 08:15:38

Albino valken

Gestart door ferret, 20 augustus 2007, 13:29:53

« vorige - volgende »

ferret

Ik heb van een kweker gehoord dat albino valken noet vruchtbaar zouden zijn. Is dat waar  ???
Ik heb nl 1 albino valk van vorig jaar en een kleintje in het blok (broer of zus). De vader is een witmasker, de pop een parel (nu opaline genoemd)

Inge88

Wat een onzin. Waar haalt hij dat vandaan?

Anja


Nou daar heb ik nog nooit van gehoord hoor. Wat een nonsens.
Rare kweker hoor om dat zo te vertellen.

Groetjes Anja

ferret

Ik vond het al zo raar, ik had er ook nog nooit van gehoord.
Hij kweekt zelf geen valken maar is wel voorzitter van een vogelvereniging. Ik dacht dus dat hij het wel zou weten maar nu blijkt toch van niet.
Kan ik mooi gaan kweken met mijn albino  ;D

Rianne

Een albino is de combinatie van witmasker en lutino, dus het is niet eens een 'echte' albino. Door de witmasker mutatie vervalt het geel en rood van de wangvlek en door de lutino mutatie het zwart, je houdt dus een witte vogel over. Het is dus geen hybride en kan perfect voor nageslacht zorgen :)

nick01

kant en klare onzin.

ik heb in mijn vogelverleden nu al 3 koppels albino x albino gehad.
en met alledrie de koppels jongen gehad , zelfs van die jongen weer jongen gehad.
momenteel heb ik een jong (inmiddels ook al weer 2 jaar oud) van 1 van die koppels op eieren zitten.
hoe kan dat dan?
en als ze niet vruchtbaar zouden zijn hoe zou je ze dan kunnen kweken?

stond laatst ook een bericht op marktplaats over dat alle roodogen blind zijn ...  :-\ mijn reactie daarop , heb je er geen verstand van ga dan ook niet dingen roepen.

ferret

Allemaal bedankt voor de reaktie, nu weet ik dat ik met deze albino's verder kan kweken.