14 mei 2025, 13:13:49

ALs hij iets mispeutert?

Gestart door Saratjeuh, 20 augustus 2007, 11:21:47

« vorige - volgende »

Saratjeuh

ALs je valkparkiet dingen doet die hij niet zou mogen doen, hoe kan je dan best laten merken dat ze iets doen wat ze niet mogen?

Moet je hem dan terug in zijn kooi zetten en hem negeren of wat kan je het beste doen?

Sanna

Hallo Saratjeuh,

Negeren is altijd een goede strafmethode. Want wordt je bijvoorbeeld erg boos op hem, dan is dat ook aandacht en zal het je valkje aanmoedigen in zijn gedrag. Je kunt ook bijvoorbeeld proberen iets te doen wat hij niet leuk vindt, zoals zachtjes in zijn gezicht blazen of zachtjes in zijn tenen knijpen (als hij op je vinger zit dan...) of iets anders waar hij niet van houdt. Houd er wel altijd rekening mee dat je valkje natuurlijk veel fragieler is dan jij, dus nooit te hard! Het gaat erom hem in zijn gedrag te ontmoedigen. En vergeet dan ook niet hem uitbundig te belonen wanneer hij iets goeds doet. Zo moedig je gewenst gedrag aan.

Groetjes, Sanna

Lee-aa

Ik blijf altijd gewoon 'nee' roepen. Soms werkt het, soms niet!

En als ze knabbelen aan mijn boeken, dan verplaats ik ze gewoon.... ze weten heel goed dat ze dat niet mogen ..

Saratjeuh

Hij is mij precies constant aan het testen.  Hij komt uit zijn kooi gevlogen en laat merken dat hij bij me wil zijn.
Zit ik op de pc dan begint hij aan de muis, draad, toetsen te bijten.  Aan de rits van mijn truitje bijten,...
Wel grappig allemaal maar ja hij moet leren dat het niet mag.