25 april 2024, 23:00:24

Vraagje

Gestart door Jacco, 29 september 2003, 00:07:24

« vorige - volgende »

Jacco

Hallo allemaal,

Ik had nog even een vraagje over hoe je het best je stokken kan plaatsen in het begin voor de valkparkiet?
Heb dus een binnenvoliere (zie 4 berichtjes terug voor foto)
en heb gehoord dat jonge valkjes in het begin nog wel eens naar beneden vallen.... Ik wil dus niet dat hij of zij zoch bezeerd tijdens het vallen of klem komt te zitten tussen de tralies en een zitstok.
En kan ik de speeltjes (schommeltje, laddertje etc...) al gelijk plaatsen of kan ik beter even wachten tot het valkje gewend is aan de kooi?

Tips zijn van harte welkom!  ;)

Groetjes Jacco.

Paul

Hoi Jacco,
Mijn jongen vielen in het begin ook wel eens naar beneden maar nog nooit heeft er eentje zich daarmee bezeert gelukkig :-)
Ik zou juist meteen de speeltjes erin hangen want jonge valkjes zijn heel nieuwschierig en zullen er zeker mee gaan spelen dat doen ze hier ook altijd :-)
in elk geval zou ik een beetje 2 stokken bovenaan doen en de andere op de helft en onderin bijvoorbeeld.
Het maakt niet zo erg veel uit maar eentje moet je zeker hoog zetten want daar voelen ze zich het veiligste en daar slapen ze dan ook vaak op.
En inderdaad kan je de ruimte tussen de stokjes en de tralies minimaal 6 cm of iets meer houden dan kunnen ze er niet tussen klem komen maar dat gebeurd niet veel hoor ze zijn best handig ook al stuntelen ze wel vaak :-)

Groetjes, Paul

Jacco

Hoi Paul,

Oke dan ik heb de stokken geplaatst boven, in het midden en onderin...
En heb de speeltjes er ook inderdaad vast in gedaan de jonge valkjes moeten natuurlijk wel hun nieuwsgierig kwijt kunnen in dit geval!  :)
Tsja wat da stuntelen betreft lijkt me erg leuk om te zien.  :P

Bedankt voor de reactie en groetjes,

Jacco. (het valkparkiet eitje :P :P :P)