|
Pagina's: 1 ... 11 [12]
|
|
|
Auteur
|
Topic: De leden (gelezen 21259 keer)
|
BenGon
Baby valkje

|
 |
Re:De leden
« Antwoord #165 Gepost op: 20 April 2010, 18:03:01 » |
|
|
Hoi Allemaal , 
wij zijn Benno ( 43 ) en Gonda (36 ) en wonen in Ridderkerk ( vlakbij Rotterdam )
Tijdje zonder vogels gezeten ivm verhuizingen en verbouwingen . hebben altijd Wildzang gekweekt maar gaan nu toch echt op de valkjes over 
De voliere is inmiddels klaar 1 x 2 x 2 m en daar komt vanaf Zondag of Maandag een koppel valkjes in . De man van dat koppel is 10 jaar en de pop 4 jaar . ik zal daar straks even wat foto's van plaatsen onder de topic Kweken waar ik een appart topic wil gaan bijhouden over ons aan te schaffen koppel .
Gr Vanuit Ridderkerk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kaj12
Valkparkiet eitje

Geslacht: 

|
 |
« Antwoord #166 Gepost op: 20 Augustus 2010, 17:15:20 » |
|
|
hoi ik ben kevin 29-08-1987 geboren in heerlen 22 jaar in landgraaf gewoond en sinds kort weer in heerlen mijn aller eerste valkje heet lucky mijn tweede sinds gister heet rubi allebij van dit jaar hieronder de fotos foto 1 lucky en ik foto twee rubi en lucky

gr kevin lucky en rubi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rocko
Puber valkje

Rockomonster
|
 |
« Antwoord #167 Gepost op: 24 Maart 2011, 22:43:31 » |
|
|
Hallo
Ik zal mezelf (en mn valkje) ook eens voorstellen (ben al een tijdje lid.. maargoed )
Liefde voor parkieten/papegaaien heb ik al mijn hele leven. We hebben altijd wel een vogeltje in huis gehad. Tussendoor een paar jaar niet.. tot eind 2008. Toen heb ik mijn lieve Rocky gekocht.
Hij was al 5 maanden oud toen ik hem mee naar huis nam.. (vóór mij heeft hij altijd in een voiliere gezeten) Maar met tam maken/deuntjes/woordjes leren heb ik daar geen problemen mee gehad.
Hij kan o.a. - zijn naam zeggen (Rocky) - deuntje van ''aanvalluh" - deuntje van "begintune Peppy & Kokky" - "Fiet Fieuwww" - pootje geven
Hij heeft een grote kooi, goed ingericht (speeltjes wissel ik iedere maand) Hij mag elke dag zijn vleugels strekken
Kortom, hij wordt veel betrokken in het dagelijks leven en je krijgt er veel plezier en liefde voor terug!
Hij is nu bijna 3 jaar.. hopen dat hij heel oud wordt!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
motherof2beautys
Kleuter valkje

Geslacht: 

Mickey & Spikey
|
 |
« Antwoord #168 Gepost op: 30 April 2011, 17:48:59 » |
|
|
Hoi Ook wij zijn nieuw ff voorstellen dus 
Ik ben Diana 40jr en samen met mijn 2 dochters Shannen 18 en Serena 12 jr woonachtig in Berkel en Rodenrijs, samen met 2 katers D.J van 12 en Benson van 6 mevr pluis t konijn en saartje de cavia die in de tuin wonen.
Sinds afgelopen woensdag 27 april is ons gezin uitgebreid door de komst van ons 1e valkje Mickey

Deze hebben wij uitgezocht bij Manja van hobby kwekerij Mikki. Zijn ouders Quinny en Moony Hier halen wij over 4 weekjes ons 2e valkje op deze gaat de naam Delaila krijgen(of de test moet zeggen dat het ook n manneke is dan wordt de naam veranderd)hier Mickey en Delaila samen
 Delaila is een pleegkindje van dit koppel oorspronkelijk is het een jong van Shai en Tika die bij conny van droomvlucht zitten. Helaas is Tika overleden en gelukkig namen Q&M de zorg over en kunnen wij straks van Delaila gaan genieten.
groetjes Diana en serena
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yasina
Valkparkiet eitje

Geslacht: 

|
 |
« Antwoord #169 Gepost op: 25 Oktober 2011, 15:38:20 » |
|
|
Hallo
Ik ben nieuw hier. Wij hebben sinds een weekje ook een valkparkietje in ons gezin, Ziggy genaamd. Een aangenaam vogeltje, was vlug op z'n gemak. Hopelijk mag dit zo blijven en komt ie goed overeen met onze twee grasparkietjes Pino & Nuggy

Groetjes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
prutske
Valkparkiet eitje

|
 |
« Antwoord #170 Gepost op: 29 Maart 2012, 20:06:29 » |
|
|
hoi hoi,ik ben nieuw op het forum, ik ben een vlaamse vogelliefhebber, ik ben al van kleinsaf een dierenliefhebber. het is begonnen met een roodstaart papegaai die wij helaas hebben moeten afgeven door een erfelijke ziekte na 10jaar. ik ben zelf nu 15@20jaar actief bezig met vogels, het begon met een klein binnenhuis volière en altijd iets groter en groter tot wij nu in de tuin een volière van 10meter op 4m hebben. het begon met zebravinken,kanarie's,argapronissen,kakariki's, en uiteraard valkparkieten! nu hebben we nog 4grote vluchten in de voiliere, 1met kanaries, 1met zebravinken, 1met tamme valkparkieten (6) waar we niet mee kweken. dan nog een vlucht met wilde valken waar er 8inzitten die momenteel al 16jongen hebben. binnen hebben we er nog 4zitten die heel de dag bijna hier loszitten en avonds mee tv kijken en eten  we hebben ze ook allemaal een naam gegeven maar die zal ik nu niet allemaal vermelden. hihi ik ben hier op het forum terecht gekomen omdat ik me graag wat meer wil verdiepen in de soorten mutaties en welke je bij elkaar moet zetten om de mooie specialekes te krijgen. al vele jaren heb ik verschillende vogels met de hand groot gebracht, gaande van een kanarie tot een kakariki, argapronis,onze roodstaartpapegaai vroeger, zelfs een kauw die ik van iemand had gekregen die in de schouw zat. die heeft jaar en dag bij ons vrij in de tuin gezeten . en sinds een jaar of 5 ook valkjes die ik voornamelijk met de hand grootbracht en in vriendenkring verkocht of via via. en ik heb er nooit echt bij stilgestaan dat er zo ontzettend veel verschil in is. ik ben naar de valkjes gegaan omdat dit een heel liefdevolle en huiselijke vogel is. absoluut het gezelligste ras om mee samen te leven dat ik tot nu toe heb gehad.
dus ja nu hoop ik hier vanalles bij te leren. ik had al even gekeken naar uitleg over de mutaties en wat dat allemaal wil zeggen en hoe je dit uitrekent maar dit lijkt me nog een beetje latijn :p
mocht er iemand vragen hebben, stel ze gerust!
groetjes,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
brenthe
Baby valkje

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #171 Gepost op: 9 April 2012, 00:32:42 » |
|
|
hallo allemaal,
Ik ben Brenthe, 13 jaar en woon in Belgie. Ik verjaar op 21juni.
eerst kende ik geen valkparkieten tot ik in het papegaaienpark in veldhoven(nederland) kwam ik vond dat zo'n mooie beestjes.
Toen ik naar het middelbaar ging ging ik met mijn papa naar een dierenwinkel en daar stond een kooi met een tamme valkparkiet, na men laatste examen kreeg ik die mooie valkparkiet van papa. https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/399530_205577506201324_100002472295977_422406_1225425894_n.jpg kijk deze foto ben ik met mijn valkparkiet KAMIEL
maar kamiel is helaas gaan vliegen ik was er kapot van. hij is weg van 9maart 2012. is mis hem nog steeds enorm hard. 
6april belde een mevrouw dat ze KAMIEL had gevonden, papa reed erheen maar dat was kamiel helemaal niet. dat zei papa ook maar de mevrouw zei dat als papa hem niet meenam dat ze haar zou laten vliegen. papa nam hem mee maar nu is ze nogal redelijk bang , je kan ze niet pakken en ze loopt weg als je je hand erheen doet.
maar ik ben dus Brenthe, 13 jaar woon in belgie verjaar op 21juni. ( en wijk soms nogal van het onderwerp maar wou gewoon mijn ervaring met valkparkieten vertellen)
als je iets wil weten , mail dan maar op brenthe@live.be op zoek me op op facebook -> Brenthe Daems
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina's: 1 ... 11 [12]
|
|
|
|
|
Pagina opgebouwd in 0.086 seconden met 19 queries.
| |
|