9 mei 2025, 05:49:04

Wilgentak

Gestart door Diddle, 20 maart 2005, 19:13:29

« vorige - volgende »

Diddle

Ik heb een paasboom gekocht en heb daar stukken vanaf moeten knippen mag ik dit te knaagen geven aan mijn valkje die ik binnen kort krijg?
Mag ik van een boom een stuk knippen en dat in zijn kooi zetten om te klimmen en te knagen?

Met vriendelijke groet

Marianne

Hoi Diddle,

Paastak is een kronkelwilg en wilgentakken mogen valkjes hebben.
Je mag dus gerust een tak aan je valkjes geven.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Jill

Ik heb bij mijn valkje alleen maar wilgentakken in de kooi!
Hij vind het idd lekker om aan te knagen en je hebt zo verschillende dikte's, is goed voor zijn pootjes heb ik me laten vertellen (dat hij niet contstant dezelfde houding heeft met zijn pootjes).
Suc-6 & veel plezier met je valkje!

Melocake

hallo,

wij hebben hier thuis een valkparkiet.
En die is verzot op wilgentakken.
Let wel op dat je niet te veel geeft anders,
krijgt je valkparkiet last van diaree.

Groetjes,
melocake

disney

Ik ben zo'n krulwilg op aan het kweken. Ik heb een heleboel takjes geknipt en heb deze in het water gezet. Nu hebben ze allemaal worteltjes gekregen en kunnen ze in de grond. Ik heb nu 8 takjes, waar er in ieder geval 1 van bestemd is als toekomstige klimboom (die groeit daar mooi voor). De rest ga ik laten groeien. Hopelijk gaan we voordat ze uit de potten barsten verhuizen naar een huis met een tuin en dan gaan er een paar de grond in. Wilg groeit heel erg snel, maar ik wil er zitstokken en knaagtakjes af snoeien, dus dan moet je wel meer dan 1 boompje hebben leek mij :)

Groetjes Karin
www.karinskromsnavels.nl

Mienke

"Hoi Diddle,

Paastak is een kronkelwilg en wilgentakken mogen valkjes hebben.
Je mag dus gerust een tak aan je valkjes geven.

Groetjes Marianne"

---> Maar is het niet zo dat ze niet alle wilgensoorten mogen hebben? Wij hadden namelijk altijd een treurwilg in de tuin staan en het is me afgeraden om die takken te gebruiken omdat in treurbomen een soort van weekmaker zit. En dit is giftig voor de valkjes toch?

Groetjes Mienke

Mara

Hoi hoi

Treurwilg is inderdaad giftig, die mag je dus niet geven.

Mara