29 maart 2024, 16:58:51

dagboeken van poety

Gestart door aaltjen, 18 augustus 2007, 14:02:20

« vorige - volgende »

aaltjen

 anja hij is past uit het blok  dus dan is die 6 weken of 5 weken he  verder heb ik dat geel voer in een klein schalje maar hij eet ook al uit zij groote bak kat ik ook nu  het geel voer  iets boven het ander voer doen hij is niet zo bang meer  maar op een stok zit die niet maar als ik zij bakken  nu eens op de plek zet waar ze horen gaat hij dan niet op de stok of kant hij dan vallen  groetje aaltjen en poety

mooi he

Anja

Hoi hoi,

Was je valkje wel zelfstandig toen je hem ging halen. 5 weken is wel erg jong. Yubel was ook zo jong en het heeft bijna een week geduurd voordat hij op stok ging zitten.
In bad mag je Poety pas doen als zijn verenpak goed begroid is. Ik zou dan wachten tot hij een week of 8 is.
Deze vraag had je bij Peggy in het boekje geschreven en ik denk niet dat Peggy daar nu antwoord op gaat geven. Zij heeft nl nogal wat verdriet van haar overleden valkje. Dus daarom zal ik het hier neer zetten.

Groetjes Anja

aaltjen

 aja ik heb haar al geschreven ik heb een fout gemaakt verder zat ik net bij de kooi en wat denk je  hij begon te klimmen hij zat op de hoogst stok en viel naar beneden  maar  hij leer er wel van   ik vind fijn dat ik veel  aan de mensen van hier wat 

mooi he

Anja


Het komt vanzelf hoor dat hij gaat klimmen en op stok gaat zitten. Gewoon even geduld hebben en het is logisch dat jij je zorgen maakte.
Maar nu heb je hem zien klimmen dus nu ben je trots toch?

Groetjes Anja

aaltjen

  wat hebben jullie allemaal in de kooi hangen   en hoevaak doen je het voer  zeg even wat jullie zo doen  en wat ik nog moet kopen groetje aaltjen

mooi he

Anja

Hoi hoi,

Ik heb gewone houten stokken, pedi perch stokken, een touwladder, 2 ringen, een spiraaltouw, losse touwen en diverse speeltjes. Ik heb wel een erg grote kooi waar dus 12 valkjes inzitten. Het voer kijk ik 1 keer per dag na en haal alle schilfers eruit. Het water wordt 2 maal per dag ververst.

Groetjes Anja

aaltjen

 de 3 dag  hij begin meer te klimen  dus ik dracht nu zet ik de bakken op de plek maar dan eet hij niet dus weer op de grond verder word hij ook levende  en vraag veel aandracht  dus dan  haal ik hem er even uit   vanmorgen heb ik alleen de 3 bak  met eivoer er uit gedaan  en heb boven de ander zaai wat eivoer op gedaan 2  theelepels   mij vraag is is dat goed en ik heb de kooi gewoond afgewast en goed af ge spoelt verder  hoor je hem ook meer hij zit nu op de hoogst stok groetje

mooi he

Anja


Ik zou ook gewoon voer op de bodem laten staan en ook op plekken waar het normaal staat of hangt.
Hij gaat vanzelf op verkenning uit dus de andere bakjes vind hij ook wel.

Groetjes Anja

aaltjen

veder met  het schoonemaken van de kooi heb ik gedaan met afwast middelen en de eivoer  geef ik nu boven op de andere voer 2 theelepels    het is wel zo wat je  zei het zij netje kleine kinderen  groetje

mooi he

aaltjen

het is  de 4 dag  hij  gaat al een beetje vliegen in de kamer hij word wel eens wild  dan wil hij er uit verder gaat het goed  ik heb vandaag een dik ke stok gekocht voor zij nagels bij tehouden  en zit er ook aan te beten  hij kost me wat hoor in die 4 dagen  ik had altijd een hond maar een vogel kost ook wel wat maar ik wel leuk  hij begin  me te kennen leuk en als ik hem roep  dan kijk hij en laat je zachtje horen  het is wel anders dan een hond maar dit is ook leuk

mooi he

Anke

Hallo,
Fijn dat het goed gaat met je valkje!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

aaltjen

poety is nu 7 weken het gaat goed als wij weg zij geweest  dan roep ik hem en dan word die erg wild want dan wil hij er uit morgens vroege begin die als  hij laat zicht goed horen  dan zeg ik wil je er weer uit  dan mag die een  een uurje  want dan moet ik werken  verder als ik huis ben vlieg die in huis ik neem hem mee naar boven  wast opruimen ik doen er veel mee  alleen veel klimmen doen die niet ik heb een geke vogel  hij sping op de stokken  en een bad nee hoor dat wil die niet nu lees iki zet een schaal er neer op de grond met sla   hij is gisteren een beetje  nat geweest  maar wat anja zeg in de kooi laten drogen  is wel makkelijk verder is het een lief dier en groente en  een appel eet die niet  ik schijf niet veel in me dagboek maar zo vind ik het leuk als er een lang tijd  tussen zit  groetje aaltjen

mooi he

Anja

Hoi hoi,

Leuk te horen dat het goed gaat zeg. Dat badderen dat komt wel. Ook het fruit eten. Gewoon aan blijven bieden.

Groetjes Anja

aaltjen

 poety is nu 8 weken  morgens als ik  mij bed uit ben dan word die al wildt  dan wil die er uit maar dat doen ik niet want ik moet werken  en als die er uit is wil die de hele dag wel bij me zitten  verder vlieg die door de kamer   hij  vliegen  veel tegen het raam maar nu  heeft daar moet ik niet heen  dan is het net een vliegtuig  verder  heb ik gedaan wat iemand van hier zei dat ik in een schaaltje sla moest doen en het ging goed verder is  gaat het goed  hij   gaat  meer dingen doen ik de kamer  over aan zitten  verder heb ik een vraag   hebben jullie wat in de kamer hangen  om dat hij altijd bij mij wil zitten

mooi he

aaltjen

  en  wat vinden jullie van poety    leuk he

mooi he