29 maart 2024, 05:46:08

dagboeken van poety

Gestart door aaltjen, 18 augustus 2007, 14:02:20

« vorige - volgende »

aaltjen

 het is nu zij dag ik heb hem van morgen op gehaal  ik kreeg hem ik een doosje mee  ik zetten hem ik het kooi en zit nog deze op de grond hij is wat bang nog  en slaap wat dus ik laat mooi zitten  zo staan ook bij jullie op de vragen  vraag 1 laten zitten  voor tam maken  het is wel een mooi vogel en zat  bij de kwekker wel bij mij man op de vringer dus als je er mee aan de slag gaat kom het wel  ik gaan een dag boeje maken

mooi he

aaltjen

 het is vandaag de eeerst dag ik heb hem al op me hand gehadt hij eet al   nu heb ik wel de bakken op de grond staan  maar op de stok zit die nog niet wel een leuk dierje

mooi he

Anja

Hoi hoi,

wat leuk dat je je valkje hebt. Heeft hij ook een naam?
Het is goed van je om eten en drinken op de boden van de kooi te zetten. Hij gaat vanzelf op de stokken zitten. Vergeet niet dat hij nog moet wennen aan zijn nieuwe huisje en omgeving.

Groetjes Anja

aaltjen

ik vind  fijn dat jullie me een beetje helpen met eerst dagen  ik heb nu dus zij  2 voerbakken op de grond 1 met  geel en zaaidat ander parkietzaai en water

mooi he

Anke

Hee Aaltje,
Wat leuk dat je ook een valkje hebt.
Ik was ook nieuwsgierig hoe je valkje heet.
En hoe hij/zij eruit ziet :)
Laat het voer nog maar even lekker op de grond staan, dan kan je valkje veilig op de grond zitten en toch lekker eten!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

aaltjen

 het is zo grijs  wat ij ook heb  en hij heet poety wat vinden jullie er van kunnen jullie me een beetje helpen deze dagen  wat ik allemaal moet doen   verder heef die al op mij hand gezet  en ook geeten  leuke zeg

mooi he

Rianne

Hoi,

als je de stappen van het tam maak plan volgt moet het lukken. Maar als ik het zo een beetje lees, is Poety al aardig tam of niet? :)

Anke

Hoi Aaltjen,
Tuurlijk kunnen we je helpen met wat je moet doen ;D
Maar zo te horen doe je het best goed hoor!
Lijkt je valkje op degene die hier links staat?

Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi hoi,

tuurlijk helpen we je. Vraag maar raak en dan proberen wij je zo goed mogelijk te helpen.
Je doet het al erg goed hoor. Trouwens een mooie naam hoor Poety.

Groetjes Anja

aaltjen

het is nu de 2 dag  hij zit nog  op de grond  en doen niet veel wel eten  drinken doet die niet het voer staan nog op de grond hoelang moet ik dat nog doen  verder kant ik hem zo de kooi uit halen en op mij vingels laten zitten

mooi he

Anke

Hoi Aaltjen,
Heb je trosgierst in huis? Leg dat dan eens op de grond bij je valkje in de kooi. Misschien heeft hij daar wel zin in.
In een eerder berichtje heb je geschreven dat je je valkje wel al hebt zien eten, toch? Misschien heeft hij nog even geen trek nu.
Verder is het belangrijk dat je valkje goed aan jou en zijn kooi went. Haal hem er vooral niet de hele dag uit.
Praat veel tegen hem en ga lekker naast de kooi zitten.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

aaltjen

ankie  maar hij doen niet veel  is dat goed dan als je hem op de grond zet  dan blijf hij daar zo de hele tijd zitten op de zelfde pleke  hij doen hele maal niets

mooi he

aaltjen

 het gaat met het eten wel goed maar op de stokken zitten nee  en mij vraag is  van neer moet  je de bakken  van de grond zettten  mischien wil ik alles wel te vlug

mooi he

Anke

Je valkje vind alles nog eng.
Laat hem maar lekker zitten. Praat tegen hem dan went hij aan je.
Het is heel belangrijk dat hij eet en drinkt. De rest komt vanzelf.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi hoi,

Je moet niet vergeten dat je valkje eigenlijk nog een baby is.
Weet je hoe oud hij is?
Je geeft zelf al aan mss wil je wel te snel.
Geduld is de hoofdzaak. Hou hem maar goed in de gaten.

Groetjes Anja