24 april 2024, 19:29:20

Plan voor voliere.

Gestart door _san_, 18 augustus 2007, 13:52:11

« vorige - volgende »

_san_

Hallo,

Wij willen binnenkort een volière gaan bouwen ;D. Hij komt binnen te staan, want vind het zielig om tropische vogels hier buiten te zetten ;) ook al kunnen ze er meestal wel tegen.  Hebben ze dan nog een nachthok nodig?? En ik vroeg me ook af of valkparkieten, splendidparkieten , en grasparkietjes er dan bij mekaar in kunnen :). En eventueel van die Chinese kwartels. Die zijn zo grappig ;D

--XxX--

Rianne

Hoi,

als je je voliere binnen bouwt, dan is dat toch 1 groot binnenhok? ;)
Van valken en grasjes weet ik dat het buiten het kweken om goed gaat met elkaar, alleen tijdens de kweek kunnen de grasjes erg agressief worden naar de valkjes. Kwarteltjes moet geen probleem zijn.

Rob S

En splendidjes gaan ook erg goed samen met valken en grasjes, maar stel dat je wil kweken moeten de grasparkieten een ander hok krijgen ;) Anders gaat dat niet goed

_san_

Okéé Bedankt ;D Ik weet nog niet zeker of ik wel grasjes neem ;) helemaal niet als ze andere aanvallen ;) :( ;)

-xxx-

Mara

Hoi Freakje

Het hoeft niet dat grasjes andere vogels aanvallen en ik spreek uit ervaring. Wij hebben al iets van 16 jaar grasjes, valkjes, roodruggen en rosella's en ik heb geen noemenswaardige problemen gehad. Zoals gezegd, buiten het broedseizoen gaat het goed samen, binnen het broedseizoen kunnen er problemen ontstaan, ik leg de nadruk op kunnen want het hoeft niet.

Mara