Paco, Vicky Nienah en Xena Foto update 07-08-2010

Gestart door Kaatje, 15 augustus 2007, 16:45:43

« vorige - volgende »

Kaatje

15 augustus 2007, 16:45:43 Last Edit: 8 augustus 2010, 10:50:43 by Kaatje
Hallo allemaal,

Wat een leuk topic, ik zal me ook even voorstellen ! Mijn naam is Paco, ik ben nu ongeveer 9 weekjes oud. Ik woon vandaag precies 3 weken bij mijn nieuwe mama en papa  :D

Eigenlijk heeft mama vanaf dag 1 al zorgen om mij, hihi ... ik doe het oh zo goed hoor maar mama is overal bezorgd om want ik kan haar ook best wel in de maling nemen.

Ook ben ik al lekker groot aan het worden en ik groei met de dag. Mijn nieuwe papa is vrachtwagenchauffeur en de hele week van huis, ik had hem dan ook niet eerder gezien dan in het weekend ... aan mama was ik al gewend want van haar kreeg ik nog 2x pap en vloog ook al continue naar haar toe ..

Op vrijdag avond zag ik mijn papa voor het eerst, wat een enge grote man. Papa had een zak van de Mc Donald op zijn schoot en papa kwam op de leuning van de bank mij bewonderen ... Ook was ik best nieuwsgierig naar papa en ben eigenlijk ook maar gelijk op zijn knie gevlogen ...

Papa kan heel lekker kroelen en ineens was papa een maandag weer weg, de hoek van de bank waar papa het weekend zat was leeg, waar is papa nou !? Ik heb een tijdje zitten wachten op de plek waar ik het hele weekend met papa heb gekroeld maar ben uiteindelijk maar in het zonnetje voor het raam gaan zitten in een heel mooi speeltuintje welke inmiddels flink is uitgebreid  ;D

Ik hoorde gisteren van mama dat papa van plan is dit weekend de vensterbank om te toveren tot mijn "grote" speelplek en ben dus heel erg benieuwd !

Er zijn al heel veel foto's van mij gemaakt maar hier alvast de 1ste foto's van de eerste dag bij mijn nieuwe papa en mama in de kooi en 1 op mijn speelplek, deze staat inmiddels voor het raam, ook ben ik al véél groter hoor  ;D

Snavelknuf van Paco








Sally

Hallo paco,

Mooi vogeltje ben je! En wat een leuke speeltuin heeft je baasje voor je gemaakt.

Ik ben benieuwt naar nog meer foto's en verhaaltjes van je.

Een kroel van Kuifje

Groetjes Sally

Mara

Hoi Paco

Welkom op dit forum. Ik hoop dat jij het heel goed naar je zin hebt bij je valkjesmamma. Maar volgens mij wel als ik dat lieve koppie van jou zie.

mara

Dafrinja

Hoi Paco!

Wat heb jij een stoere naam zeg! Je ziet er echt nog jong uit. Dat is een compliment hoor  :D
Ik heb ergens anders op dit forum al je kooi gezien, erg mooi hoor! Je zult het wel naar je zin hebben daar he? :D
Nou, ik ben benieuwd wat er allemaal voor je wordt gebouwd/gemaakt. Misschien maakt je baasje Karin er wel fotos van. Dan kan ze die mooi in dit boekje zetten.

Welkom jullie allebei! ;D

Groetjes Dafrinja met valkje Gizmo

Anja

Hoi Paco,

Erg leuk dat je ook een boekje bent begonnen.
Kom maar op met al die foto's. Daar zijn we hier helemaal verzot op hoor.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi hoi allemaal,

Hier ben ik weer, eigenlijk wil ik jullie heel graag wat vertellen maar ik denk dat mijn vrouwtje nog twijfelt want eigenlijk is ze hier heel erg van geschrokken.

Zoals jullie weten ben ik nu 3 weekjes bij mijn nieuwe papa en mama. Mama gaf me de eerste week nog 2x per dag pap. Omdat ik zo'n lekkere smeerpoets ben zaten mijn wangen en nekje helemaal aan elkaar geplakt van de pap  :(

Mama zag ook dat ik er zichtbaar last van had want ik kreeg het met mijn pootje ook niet meer weggekrabt. Toen hoorde ik mama aan de telefoon zeggen dat ze gebeld had en ze me in het weekend van de ergste pap resten zouden verlossen met een watje en lauw gekookt water ...

Maar dit ging helemaal niet meer !! Mama was boven even met de was bezig en papa had het karwei op zich genomen, hij hield me heel lief en zacht beet maar alles mislukte. Toen dacht papa, ik pak het spuitje waarmee we Paco eten geven en spuit dan wat lauw water direct op de beplakte snor en ook mijn nekje, met een wattenstaafje heeft papa toen een hoop pap weg weten te krijgen en toen mama beneden kwam heeft mama geholpen met haar nagels om voorzichtig de pap weg te kunnen halen ...

Wat er daarna gebeurde !?

Ik was helemaal doordrenkt van het water zagen papa en mama achteraf toen ze klaar waren, ik kon ook niet meer vliegen omdat het water mijn vleugeltjes zwaar had gemaakt, ... ook leek het alsof ik mijn evenwicht steeds verloor, dit vond mama heel zielig en ineens zag ik iets nats uit mama haar ogen komen! In de mensenwereld heet dit geloof ik huilen, ik had wel medelijden met mama maar ook met mezelf ...

Ik begon ook heel zwaar te ademen, mama viel snikkend in een dekbed ( wat op de bank lag voor mijn eventuele poepjes )... ineens kreeg ik een lekkere warme handdoek om, die had mama voor me in de magnetron gelegd en toen ik lekker in de handdoek bij papa zat heeft mama een soort blaasapparaat gepakt ( dit noemen ze geloof ik een haardroger ) en werd ik al lekker warm en al een beetje droog ...

Ook scheen het zonnetje volop en mocht ik nog half in het zonnetje zitten toen ik wat droger was ... Mama zal de foto's van mijn eerste bad avontuur laten zien, maar jullie moeten me beloven dat jullie niet boos op mijn mama zullen worden want het heeft haar heel veel moeite gekost om dit te vertellen en ook hebben papa en mama het met de beste bedoelingen gedaan ... Ik kon wel gelijk laten zien hoe sterk vogeltje ik wel niet ben, mama had nooit durven dromen dat het allemaal goed zou komen maar ik wel hoor  ;)

Mama heeft al gezegd dat dit nooit meer zal gebeuren  ;D

Groetjes van mama Karin en een snavelknuf van mij  ;)

1ste foto: helemaal onder de pap



2de foto: drijfnat  :'(



3de foto: al een beetje droger




Mara

Hoi Paco

Wat zullen je mamma en pappa geschrokken zijn. Je bent ook zo nat. Maar ik denk dat je mamma nu weet dat ze je niet meer zo nat moeten maken. Maar je bent een sterk valkje hoor, dat zie ik zo. En zeg maar tegen je mamma en pappa dat ze heel goed hun best doen om voor je te zorgen. Een handopfokvalkje is niet makkelijk hoor. Je bent ook nog zo klein maar ik weet dat je het goed hebt bij je mamma en pappa.

Hoi mamma van Paco

Maak je geen zorgen hoor, ik ben niet boos en ik snap dat je heel erg geschrokken bent. Heb je vragen, gewoon stellen. We zijn hier om elkaar te helpen en om de goede en slechte dingen met elkaar te delen.

Liefs

Mara

Anja

Hoi Paco,

We worden niet boos hoor. en je mama en pappa bedoelde het goed toch.
Je zag er wel grappig uit hoor ;D ;D ;D

we doen allemaal wel eens dingen waarvan we achteraf denken o jee.

Groetjes Anja

Kaatje

15 augustus 2007, 21:30:45 #8 Last Edit: 15 augustus 2007, 21:36:44 by kaatje98
Hoi hoi,

Wat ben ik blij om te lezen dat jullie niet boos op mijn mamma zijn ... Mamma heeft echt heel veel verdriet gehad en was heel erg boos op mijn pappa ... In de middag toen pappa en mamma zagen dat het goed met me ging hebben ze een nieuwe kooi gekocht van blijdschap met allemaal speelgoed en lekkers erin  :P

Toen pappa en mamma thuis kwamen met de nieuwe kooi stonden ze versteld van mijn nek en snor ... ik ben namelijk heel druk gaan poetsen om me mooi te maken  ;)

Hier een foto om te laten zien dat ik er nu heel mooi en gezond uit zie en pappa en mamma er alles aan zullen doen om me alles te geven en te doen wat goed voor me zal zijn  :D

P.S niet vertellen hoor maar zelf kon ik er achteraf ook wel een beetje om lachen, ik zie er ook zo raar uit  ;)

foto 1: Kiekeboe en lekker poetsen



foto 2: Lekker voor het raam.



Liefs Paco en Karin

Anja

Hoi hoi,

Laat je maar vaker zo nat maken dan krijg je nog eens wat ;D ;D ;D ;D
wat een bofkont ben jij zeg. Mogen wij je nieuwe huisje ook zien?

Groetjes Anja

Kaatje

15 augustus 2007, 21:42:19 #10 Last Edit: 15 augustus 2007, 21:45:51 by kaatje98
Hoi Anja  :D

Eigenlijk mag ik vanaf half 9 's morgens al uit mijn kooi en zit er bijna nooit in  ;D Maar mamma heeft toen ik naar bed moest toch nog een foto kunnen maken !

Ik ben erg trots op mijn nieuwe slaapkamer .... ook word ik wel een beetje verwend hoor .... de zitstokjes zijn nu allemaal vervangen in echt natuurlijk hout ;)





Groetjes Paco en Karin


Anja


Wowie wat een paleisje zeg.
Daar zul jij idd wel erg blij mee zijn.

Groetjes Anja

Anja


Nog wat vergeten, ik zie dat je de tralie bodem er nog in hebt. Als je die eruit haalt dan kan Paco over de bodem scharrelen, dat doen ze graag.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Anja,

Ja daar heb ik zelf ook al aan zitten denken. Het nadeel is alleen dat de gleuf van de lade best groot is en ik bang ben dat hij er met zijn koppie doorheen kan komen en dan stikt ! Ik heb heel goed gekeken en gemeten en zijn kopje zou er in verstrikt kunnen raken  :(

Hij kan als hij op de grond zou zitten er net met zijn snavel bij, ik ben bang dat hij van alles probeert ... het is echt een nieuwsgierig vogeltje  ;D

Maar in ieder geval bedankt voor de tip, misschien wordt zijn hoofdje nog groter !?

Groetjes, Karin

Kaatje

Hoi Anja,

De opening tussen de lade is een krappe 2 cm ...

Groetjes Karin