27 april 2024, 11:19:49

geelbruine ontlasting

Gestart door ManjaV, 1 oktober 2007, 19:40:52

« vorige - volgende »

ManjaV

Mijn valkparkietje Jerry heeft sinds twee dagen een soort geelachtige ontlasting. Het binnenste gedeelte is gewoon wit, maar het buitenste gedeelte geel tot zeer lichtbruin in plaats van de normale kleur. Wie weet wat dit kan zijn?
Ik heb inmiddels al ontlasting naar de DA opgestuurd, maar ik ben benieuwd of iemand dit zou weten.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Sanna

Hoi Manja,

Heb je toevallig de voeding veranderd? Ik weet dat ze bijvoorbeeld van Nutribird pellets een beetje geelachtige ontlasting krijgen.

Groetjes, Sanna

ManjaV

Hoi Sanna,

Nee, de voeding is hetzelfde gebleven. Ze hebben natuurlijk wel eivoer dus of het daar van komt?  ??? Maar ja, dan zouden de anderen het ook moeten hebben.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Dierenfreackske

Heeft ie iets speciaals gegeten?  Of van een soort plant ?
Grtjs 



Karin

Weet je inmiddels al wat het is ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Sorry, ik zie je berichtje nu pas.  :-[ (Ann, jouw berichtje zie ik ook nu pas).

Jerry (en de rest van de valkjes in de voliere voor de zekerheid) moest aan de AB voor veertien dagen, en rondom de zevende dag zag zijn ontlasting er weer normaal uit.
Yariki kreeg op gegeven moment ook gele ontlasting (zij zat in een andere kooi) en zij en Timmy hadden ook een bacteriële infectie en moesten ook aan de Baytril (de gele poepjes waren snel verdwenen).

Ik heb nog eens geïnformeerd wat het kon zijn (bij V/d Horst), ik zei dat de poepjes ook zo keihard waren. Zij dacht dat het iets te maken had met de verwerking van het vet (ik hoop dat ik haar woorden goed weergeef), vandaar dat het zo hard was.
Maar wat voor een bacteriële infectie het was, weet ik nog steeds niet.  ??? Bij een gele kleur denk ik meteen aan de lever, maar ja, het kan net zo goed iets anders zijn.

In ieder geval helpt een Baytrilkuur hier tegen. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Hebben ze de ontlasting zelf dan niet op kweek gezet ? Want dan kunnen ze zien welke bacterie het is.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Volgens mij is het niet op de kweek gezet, maar dat weet ik niet zeker. Ik geloof dat er alleen microscopisch onderzoek is verricht.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Heb je het naar Feld gestuurd ? Die zet het op kweek en kan dan zeggen of er te veel bacteriën in zitten en zo ja welke. Ik zou het de volgende keer daar naar toe sturen als dat nu niet gebeurt is.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Goed plan inderdaad. Mocht het nog een keer voorkomen, dan stuur ik het op om op kweek te laten zetten. Het is wel handig om te weten welke bacterie het precies is.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki