19 april 2024, 22:41:24

Tips to become lovers..

Gestart door NikkiDreijer, 12 augustus 2007, 20:12:23

« vorige - volgende »

NikkiDreijer

Hoi hoi,

Jeej!! Ik heb er een valkparkiet bij!! Mijn ex-collega van de dierenwinkel kreeg er 1 van een klant die hem niet meer wilde. En aangezien ik een vrouwtjes valkje heb maar zij nogal eenzaam is geloof ik, leek het me een gezellig idee er een mannetje bij te zetten (hij en mn vriend kunnen erg goed met elkaar opschieten  ;D, leuk te zien!)

Enniewee, ik vroeg me af.. Zijn er trucjes om een zo goed mogelijke kans te hebben om een paartje te worden? Het mannetje, Max, zoekt steeds toenadering maar het vrouwtje wijst dit steeds af door te blazen. Het is nogal een afstandelijk vogeltje, ook tegen mensen.

Oejj... Ik hoop zo dat ze elkaar lief gaan vinden!! Zou zo leuk zijn...  :)

Dus.. heeft nog iemand tips :)?

Groetjes, Nikki, Joepie en Maxie

ManjaV

Hoi Nikki,

Wat leuk dat je valkje er een vriendje bij heeft.
Het is niet vreemd dat ze nu nog aan het blazen is, ze moet immers wennen aan het nieuwe valkje. Dit kan wel even duren. ;)
Ik zou op zich geen trucjes weten...dit moet gewoon vanzelf komen.
Dus: veel geduld hebben en ze zo goed mogelijk aan elkaar laten wennen. Succes! :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Peggy

Wat leuk een valkje erbij ! Je eerste valkje moet idd gewoon even wennen en het tam maken ve wat afstandelijk valkje , lukt heel goed met trosgierst.daar zijn ze dol op. Houd ( in de kooi ) wat trosgierst in je hand en praat rustig met je valkjes...wrsl wint hun nieuwsgierigheid en komen ze op een gegeven moment op je hand zitten. Je moet natuurlijk geduld hebben,  het ene valkje is het andere niet.
Succes ermee en veel plezier.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Amanatallah

Ik probeer ze ook tam te krijgen ;D

NikkiDreijer

Ja ik heb mijn eerste vogel alweer 3 jaar hoor. Met mij is ze ook wel vertrouwd maar tegen andere mensen blaast ze heel snel. Tegen mij soms ook. Ik denk niet dat ik dit nog heel erg kan veranderen..
Ze heeft nu last van der pootje :(

Max zit nu lekker op me schouder. Gezellig :)

Groetjess!!