20 april 2024, 14:18:40

zwarte ontlasting

Gestart door Karolientje, 13 augustus 2007, 20:32:22

« vorige - volgende »

Karolientje

Hoi,

Gisteren viel het me op dat Tommy zwarte ontlasting heeft! Ik heb het even een dagje aangekeken, maar hij heeft het nu nog.. :-\
Hij is verder wel levendig en gedraagt zich normaal.

Iemand een idee wat het is en wat ik ertegen kan doen???

Groetjes,
Marianne
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

Anja

Hoi marianne,

dat is niet goed zwarte poep. Het kan een teken zijn dat je valkje zichzelf aan het verteren is.
Hoe oud is je valkje? Is hij al zelfstandig?

Groetjes Anja

Karolientje

Hoi Anja,

Tommy is ruim 2 jr oud nu.
Ik schrik hier wel van.... is er iets wat ik kan doen? En hoe kan zoiets gebeuren?
Ps hij eet wel gewoon.
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

Anja


Het beste wat je kan doen is contact opnemen met een goede vogelarts. Hij kan de poepjes na kijken.
Ik heb het ook bij 2 valkjes gehad maar die waren veel jonger. daar kwam het omdat ze zelf nog niet voldoende zaadjes aten.
Waar het bij jou aan ligt zou ik niet durven zeggen.

sterkte ermee.

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Ik zou ook de DA bellen en vragen wat ik kan doen ;; misschien wat rijstwater ? Denk dat dat toch geen kwaad kan ipv. gewoon water !! Grtjs Vrouwtje van Suske en Wiske



Karolientje

Hoi,

Ik heb vanmorgen gebeld met dr. Feld. Ik hoefde niet direct in paniek te zijn (wat ik natuurlijk wel was!!) en ik heb vandaag een monster van de ontlasting opgestuurd, ik hoefde nog niet direct langs te komen. Vrijdagmiddag kan ik bellen voor de uitslag.

Voorlopig zit Tommy alleen in een kooitje en vind het helemaal niet leuk!!! Maar goed, zo kan ik wel in de gaten houden wat hij eet.
Nu is het een kwestie van afwachten tot vrijdag.. Ik hoop zo dat alles goed komt! Ik maak me echt zorgen om hem. Hij doet verder gelukkig absoluut niet ziek, maar het idee dat het wel eens ernstig kan zijn......  :-\
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

Anja

Hoi hoi,

Je hebt goed gehandeld hoor. Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan. Ik hoop voor je dat er een goede uitslag gaat komen.
Ik duim iig voor je.
Laat je ons vrijdag wel iets weten?

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Heykes.....goed gedaan hoor !! Niet paniekeren hoor !!!
Komt wel goed hoor !! Grtjs !! Ben ook wel altijd vlug in paniek hoor dus wie ben ik om het tegen iemand ook te zeggen he !!!!



Karolientje

Thanx allemaal, ik hou jullie op de hoogte.

Voorlopig heeft Tommy redelijk goed gegeten en zit hij nu lekker van zijn trosgierst te snoepen  :)
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

Dierenfreackske

Ik hoop dat het niet ernstig is maar aangezien dat hij goed eet en levendig is zou ik nog niet al te vlug in paniek zijn !!



Mara

Hoi hoi

Als hij goed van de trosgierst eet, dan zou ik in elk geval zorgen dat ik dat wel in de kooi hangt. Dan weet je zeker dat hij daar in elk geval van eet. Verder heb je goed gehandeld hoor. Heel veel sterkte.

Mara

Kaatje

Heel fijn om te lezen dat Tommy van het trosgierst eet en hopelijk knapt hij snel op !

Groet Karin

Anja


Fijn te lezen dat hij van de trosgierst eet zeg.

Sterkte ermee.

Groetjes Anja

Inge88


Anja


Hoi is het nu met je valkje?

Groetjes Anja