28 maart 2024, 09:25:03

Iemand tips ?

Gestart door !valkje!, 13 augustus 2007, 20:29:58

« vorige - volgende »

!valkje!

Heej ,

ik heb al een paar weekjes een jonge valkje en dit is mijn eerste ervaring.

  Heeft iemand meschien tips die goed van pas kunnen komen
  Hij/Zij is nou al bijna 4 weken oud .

                     Alvast bedankt  :)

Gerda

Kun je wat meer vertellen over je valkje. Waarom is ie zo jong al bij je, of wordt ie nog gevoerd door zijn ouders.
Wanneer jij handopfok geeft, is het raadzaam het bovenste draadje bij handopfok te lezen.

Handopfok kan in veel gevallen verkeerd aflopen. Ik schrijf dit niet om je te laten schrikken, maar om je de ernst te laten inzien.
De meerderheid van de kwekers op dit forum zullen nooit een valkje verkopen voordat deze geheel zelfstandig is. Vooral niet aan iemand die voor de eerste keer een valkje neemt.

Maar goed, het valkje is nu al bij je, alleen snap ik niet dat ie al weken bij je is en nu 4 weken oud is. Is hij wel door de ouders gevoed.

Probeer iets meer te vertellen, dan kunnen we ook beter antwoord geven.

Gerda

Kaatje

15 augustus 2007, 01:08:28 #2 Last Edit: 16 augustus 2007, 10:44:56 by kaatje98
Heb inderdaad een topic geopend met als ik dit geweten had !? Vind het echt schandalig dat ze dit doen bij onervaren dieren liefhebbers ...

Zelf heb ik Paco nu 3 weken om precies te zijn en hem gekocht toen hij tussen de 6 a 7 weekjes oud was .. Ik hou ontzettend veel van mijn valkje en als ik dit allemaal lees dan schieten de tranen me in de ogen ... De emotionele kant ... daar denkt de goede kweker wel aan maar de "achteloze" kweker dus niet ...

Uiteraard zou ik Paco voor geen goud willen missen en hij doet het gelukkig echt goed want het lijkt wel een scharrelkip en heeft alleen nog avondpap ( gelukkig )

Ben echt heelblij met deze informatie en heb spijt dat ik pas na de aanschaf op deze site terecht ben gekomen, hopelijk word Paco een hele sterke vogel, maar die indruk geeft hij me in ieder geval wel  ;D

groetjes Karin

!valkje!

Ik heb hem eruit gehaald omdat de moeder hem na een paar daagjes geen eten meer gaf en de vader hem stteds beet.
En ik verkoop hem heus niet hoor ik hou hem lekker bij mij maar ik had geen keus snap je hij ging doos als die bij zijn ouders bleef toen we hem eruit hadden gehaald was hij er heel slecht aan toe dus niet zeggen ik vind het belachelijk ofso  >:(

ROCKS

Hoi,

Ik lees in geen van beide reacties dat ze het belachelijk vinden!
En ik snap hun reacties heel goed. Je bent in je eerste stukje niet erg gul met het geven van informatie, en tja, dan kan je dit soort reacties krijgen.
Nu je hebt verteld hoe het komt dat je je valkje met de hand voert komt het al anders over.

Hier op het forum zijn de ervaringen zo verschillend over handopfok, het gaat zo vaak fout, en vaak bij mensen die ondoordacht begonnen zijn aan een handopfokvalkje.

Ik hoop dat de jouwe een mooi, sterk valkje wordt!
Succes!

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Mara

Hoi hoi

Ik sluit me aan bij Nellie (ROCKS) want ik heb in geen van beide reacties gezien dat iemand het belachelijk vond. Vaak kan het geven van informatie zulke reacties voorkomen.

Hier in dit gedeelte staat bovenaan tips en dergelijke, daar zou je ook eens tussen kunnen kijken en gewoon vragen stellen, we willen alleen maar helpen.

mara

I_Xyzyx_I

tot nu toe niet echt tips gezien waar om gevraagd werd ;)

denk dat de beste tip het lezen is van de informatie hier op het forum, met name het berichtje helemaal bovenaan.

verder veel succes met het valkje, ik heb zelf ook een valkje van 4 a 5 weken uit het blok moeten halen omdat het gebeten werd, gelukkig had ik al een beetje ervaring met handvoeren dus het is gelukkig allemaal goed gegaan  :)

en zo te horen gaat het om 1 jonkie, dus ik raad aan om een knuffeltje in zijn bakje te leggen waar hij lekker tegenaan kan liggen. die van mij kon het erg waarderen namelijk, en op die leeftijd vinden ze een warmtematje ook wel prettig. als je geen matje hebt kun je een schemer lamp boven de bak hangen maar wel zorgen dat hij er niet tegen aan kan komen.


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Kaatje

Hoi Valkje,

Wat fijn dat je jouw valkje hebt kunnen behoeden voor het ergste ... Ik heb dit geschreven omdat ik zelf heel erg geschrokken ben na het kopen van een handopfok valkparkietje ...

Na de aanschaf ben ik op deze site terecht gekomen en heb ik gelezen wat er allemaal fout kan gaan .... Eigenlijk ben ik maar heel kort voorgelicht en wist ook niet beter dan dat dit "mogelijk" de normale gang van zaken waren  ::)

Als je bij mijn dagboek verhaal over Paco leest, dan zal je het wel begrijpen ... Ik geef mijn volledige liefde en zorg aan Paco en moet er niet aan denken dat er wat met hem of haar gebeurd !

Ook is het nooit mijn bedoeling geweest en ook niet van de andere forumleden om jou het gevoel te geven dat je niet goed voor je valkje bent, want anders was je hier vast niet terecht gekomen  ;)

Heel veel sterkte, succes en zet hem .... dan komt het hopelijk allemaal in orde met het verstoten valkje  :-*

Karin

!valkje!

waar kan ik lezen wat er fout kan gebeuren en wat je ertegen kan doen

    Alvast bedankt

Ivy





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie