8 mei 2025, 22:54:16

Wanneer kan de jong uit zijn kooi

Gestart door grim581, 10 augustus 2007, 20:19:03

« vorige - volgende »

grim581

Hallo ik heb een paar vraagjes ;D

1.Wanneer kan de jong uit zijn doos om bijv. ermee te spelen of om rond te lopen ?

2.Wanneer kan die zaadjes eten en wat voor zaadjes, waar kan ik die kopen ?

3.Wanneer kan de valkparkietje in een kooitje ?

Lin

Uit zijn doos..? heb je handopfok ofzo? dan kan ie alsnog in een kooi.

Ze zitten tot ongeveer 3 weken in het blok en komen dan eruit en gaan op de bodem van de voliere/kooi zitten. Vaak halen kwekers dan het blok weg als ze geen jongen willen. Heb je echter nog jongen die nog niet eruit zijn gekomen dan kan je het beste de jongen die al uit het blok zijn snachts weer terugzetten in het blok en later het blok weghalen als ze allemaal uit het blok komen.

Je kan het beste beginnen met 4 weken grasparkietenzaadjes in een bakje te doen en water in een bakje. Verder kan je ook een stengel trosgierst neerleggen. Allemaal te koop in een dierenwinkel hetzelfde als ej de ouders geeft. Met 5 weken beginnen ze te eten en rond 6/7 weken zijn ze zelfstandig tenzij je pap geeft dan kan het nog wel langer duren.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

oh ik zie je het al handopfok ja... Je kan niet spelen met een jong valkje want dat snapt ie nog niet. Mijn ervaring is dat juist de handopfokjes er langer over doen om speeltjes of andere dingen te accepteren. Maar je kan ze wel al kroelen als ze veertjes hebben. Gewoon zachtjes strelen/kriebelen in de nek

grim581

maar  zijn moeder wilde hem niet meer na een week ofso toen hebben we hem eruit gehaald nu voeren we hem al 2 weken pap moeten we hem nou zaadjes gaan geven ?

Lin

Gewoon volgens het schema pap geven en dan daarnaast zaadjes in een bakje neerzetten. Niet gaan forceren. Ze hebben het vanzelf wel door.

grim581

moet er water bij? ik bedoel nnaast de zaadjes ook een bakje water

Lin

ja dat zou ik wel doen, maar zorg ervoor dat de bak niet vies wordt met ontlasting of andere zaken.