28 maart 2024, 21:28:41

Spots onder de vleugel bij bont

Gestart door *Esther*, 11 augustus 2007, 22:00:10

« vorige - volgende »

*Esther*

Spots onder de vleugel betekent een popje.
Is dit bij bont ook zo?
Of is het dan niet te zeggen of het een man of pop is, (net als met de visgraat op de onderzijde van de staart.)

Is dit een man of pop?
Gedrag weet ik (nog) niet, tis niet mijn valk.



gr Esther

•=Bonnie=•

Bont heeft geen spots op de onderkant van de vleugel en geen visgraat op de staart. Uiteraard kan het natuurlijk wel zo zijn dat dit er wel zit als je een licht bonte valk hebt waar nog donkere pennen in vleugels en staart voor komen :)

Geen idee wat de valk op de foto is.

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 12 augustus 2007, 20:05:51
Bont heeft geen spots op de onderkant van de vleugel en geen visgraat op de staart. Uiteraard kan het natuurlijk wel zo zijn dat dit er wel zit als je een licht bonte valk hebt waar nog donkere pennen in vleugels en staart voor komen :)

Geen idee wat de valk op de foto is.

valkje op de foto heeft volgens de eigenaar spots onder de vleugels.
Ze wil graag weten of het een man of een pop is, er zit een man bij, maar ze doen niks....

Caroline

Hoi hoi,

het schijnt dat zowel bonte mannen als bonte poppen spots en visgraatmotief kunnen hebben, dus  hun geslacht is niet aan hun verenkostuum te zien.  :-\

Misschien heb je nog wat aan een oud topic van mij, daarin vraag ik min of meer hetzelfde.



Het ging hier om Coco, ze was trouwens wel een popje.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*

Bedankt.
Ik had de zoekfunktie al geprobeerd maar die werkt nog niet naar behoren denk ik want ik kreeg allemaal "onzin|".

Dan zal de eigenares toch moeten wachten of ruilen zoals ze zelf schreef, of voor een zeker popje of dna testen.

gr Esther

•=Bonnie=•

Citaat van: Caroline op 12 augustus 2007, 22:42:29
het schijnt dat zowel bonte mannen als bonte poppen spots en visgraatmotief kunnen hebben, dus  hun geslacht is niet aan hun verenkostuum te zien.  :-\



Ook na de jeugdrui Caroline? Grappig, die hoor ik voor het eerst maar zou best kunnen natuurlijk :)

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 13 augustus 2007, 09:52:07
Citaat van: Caroline op 12 augustus 2007, 22:42:29
het schijnt dat zowel bonte mannen als bonte poppen spots en visgraatmotief kunnen hebben, dus  hun geslacht is niet aan hun verenkostuum te zien.  :-\



Ook na de jeugdrui Caroline? Grappig, die hoor ik voor het eerst maar zou best kunnen natuurlijk :)


Dat had ik wel eerder gelezen. ;)

Rianne

Daarom zegt men toch ook dat aan het uiterlijk niet te zien is of een bont valkje nu man of pop is?

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 13 augustus 2007, 10:19:13
Daarom zegt men toch ook dat aan het uiterlijk niet te zien is of een bont valkje nu man of pop is?


Yep maar ik nam aan dat dit kwam door het ontbreken van de spots en de visgraat.

Rianne

Ik dacht dus altijd dat beide geslachten dit konden hebben :) Zal vanmiddag mijn eigen bonte man eens in de houdgreep nemen haha ;D

•=Bonnie=•

Van de mijne weet ik zeker dat ze noch spots noch visgraat hebben, geen van allen dus daar heb je helaas niet veel aan. Ook mijn witmasker bonte jongen van dit jaar hadden deze tekeningen niet. Maar dit was voor mij het eerste jaar dat ik zelf bontjes had liggen dus mijn ervaring hiermee zegt dus niet veel  :)

bobbie

Bij bonte valken kan het 4 jaar duren voordat je aan de uiterlijke kenmerken ziet of het een man of een pop is.
De spots zijn op hele lichte vleugel/staartveren heeeeel moeilijk te zien.
Pipo (bonte man) is bijna 4 jaar en heeft nog steeds spots op enkele vleugelveren en zeker weten dat hij een man is want hij is al enkele keren papa geworden. 8)


Caroline

Citaat van: Bonnie op 13 augustus 2007, 09:52:07
Citaat van: Caroline op 12 augustus 2007, 22:42:29
het schijnt dat zowel bonte mannen als bonte poppen spots en visgraatmotief kunnen hebben, dus  hun geslacht is niet aan hun verenkostuum te zien.  :-\



Ook na de jeugdrui Caroline? Grappig, die hoor ik voor het eerst maar zou best kunnen natuurlijk :)



Klopt, ook na de jeugdrui kunnen zowel bij de mannen als de poppen de spots en het visgraatmotief blijven maar ook verdwijnen. Ook kunnen bonte geparelde mannen wel 4 jaar er over doen voor ze hun parels verliezen.

Aangezien je ook poppen hebt die fluiten als een bouwvakker en mannen die hun bek niet open doen  ;) is eigenlijk de enige manier om bij een bonte het geslacht te weten, is een geslachtbepaling d.m.v. DNA-onderzoek.  :D Aangezien ook een berekening via de mutatie-calculator geen 100 % garantie geeft, door de cross-overs.  :-\

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.