7 mei 2025, 04:57:10

Aantal vragen.

Gestart door Linda90, 10 augustus 2007, 19:24:04

« vorige - volgende »

Linda90

Hallo,
Ik heb al een tijdje geleden een valkparkiet (man) aangeschaft, ik ben nu van plan om er een vrouwtje bij te kopen en deze twee in een buitenvoilere te zetten.
Nu is mijn vraag of ik een jong valkparkietje bij mijn tamme (oudere) valkparkiet kan zetten? En of deze 2 valkparkieten het gehele jaar buiten kunnen blijven zitten?
En mijn laatste vraag is hoe groot een ( Binnen of buiten) kooi zou moeten zijn voor 2 Valkparkietjes?

Alvast bedankt!
MVG
Linda.

ManjaV

Hoi Linda,

Het is geen probleem om een jong valkje bij je oudere valkje te zetten. Laat ze wel even buiten de kooi aan elkaar wennen, of zet ze een paar dagen ieder in een aparte kooi (naast elkaar).

Je kan valkparkieten buitenhouden, maar je zou wel een binnenhok moeten hebben waar ze zich kunnen terugtrekken als het koud wordt. Bovendien moet je ze pas naar buiten doen als het warm wordt, en ik weet niet of het nu nog warm wordt, dus misschien beter wachten tot volgende lente.
De maten van de voliere kan iemand anders je beter adviseren, maar voor binnen zou ik in ieder geval een diepte van minimaal 40 aanhouden, een breedte van 65 en een hoogte van 85.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki