27 april 2024, 08:49:53

Mijn nieuwe valkparkiet

Gestart door Jeffry83, 20 juli 2007, 02:16:16

« vorige - volgende »

Jeffry83

Sinds de dood van mijn valkparkiet 3 a 4 weken geleden was het erg stil in mijn kamer,en uit gewoonte keek ik altijd naar links als ik bezig was met hobby's om te kijken wat ze deed,nu keek ik tegen een lege kooi aan,maar mijn moeder had mij verrast en gebelt naar Dennis Papegaaien en ze hadden nog een 10 weken oude geparelde valkparkiet zitten die net op zichzelf leerde te eten maar ik moest hem wel een anderhalve week nog 1 maal per dag opvoedpap geven.

Sinds deze week kan ik hem al kroelen door de tralies heen en kroelen op schoot vindt hij ook fantastisch,hij eet nu helemaal op zichzelf ,ik heb een filmpje gemaakt met mijn digitale camera als hij naar buiten zit te kijken,zijn favoriete plekje als hij eruit is...

Hij maakt zoals je ziet op het filmpje nog steeds baby krijsjes,doet hij vooral als hij op mijn schouder zit en gaat met zijn kopje op en neer,weet iemand bij welke week dit soort babygekrijs verdwijnt want ik heb dit gedrag nog nooit gezien bij de valkparkieten die we hadden/hebben...

ik presenteer:

Chico

http://www.youtube.com/watch?v=-j1FU8NuerA
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007

hennie

Hallo Jeffry,

Ik vind Chico een schatje, zeg!  Weet je zeker dat hij al 10 weken oud is? Ik kan me dat niet voorstellen. Dan zou hij ook al zelfstandig moeten kunnen eten.

Ik heb het misschien helemaal verkeerd, maar een 10 weken oud valkje hoeft geen pap meer te krijgen.  Maar misschien heb ik het fout, ik ben benieuwd hoe een ander hier over denkt.

Maar het is wel een lieffie, hoor! En dat krassende geluid is inderdaad babygeluid. Dat gaat vanzelf over als hij ouder wordt.

Veel plezier met Chico!

groetjes, Hennie

Lin

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! 10 weken is erg oud voor een handopfok valkje. Een normaal handopfokje is met 7 weken zelfstandig (als je ervaring hebt) ongeacht welke leeftijd je ermee begonnen bent.

Geef je nu nog steeds pap?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Jeffry83

20 juli 2007, 18:47:57 #3 Last Edit: 20 juli 2007, 18:50:08 by Jeffry24
Ik denk dat hij misschien een moeilijk geval is geweest bij het handopvoeden en niet zelfstandig wou eten,de vorige 2 valkjes die ik bij Dennis vandaan had konden op de 10e week ook al zelfstandig eten,hij heeft nu goed de smaak te pakken en eet elke dag een goede portie...maar weten jullie ook wanneer dat baby gedrag/gekrijs voorbij gaat?is niet echt lekker als hij op je schouder zit en dat gekrijs in je oor hebt  ;D
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007

Lin

Even een heel andere vraag? waarom haal je geen valkje bij een hobbykwekerij? Want wat vraagt hij voor een valkje (je moet niet antwoorden maar dat vroeg ik mij af.)

Waarschijnlijk duurt het nog wel een maand maard at is per valkje verschillend.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Jeffry83

Ik heb goede ervaringen met Dennis Papegaaien gehad,en ze zijn toch ook een fokkerij   ::)

en een prijs kan je niet echt op een dier zetten vindt ik,je koopt een leven en dan maakt mij een tientje meer of minder niet echt uit..
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007

valkparkietvirus

21 juli 2007, 14:14:31 #6 Last Edit: 21 juli 2007, 14:17:20 by valkparkietvirus
mijn valkje was 15 weken oud toen die zelfstandig eet iedere valkparkiet is anders! want jena is 2 manden oud en die had vorige week 2 weken zelfstandig en heb ik valkje gehaalt bij chantal..

en jou valkje is een scheetje vooral als die krijs haha doet me denke aan mijn valkje toen klein was heerlijk


groetjes stacey rocky jena


»»»»»» kom naar me verhaal lezen van Rocky en Jena Groetjes en Vleugeltje en Snaveltje Rocky en Jena««««««

Lique
ik heb jou profiel plaatje gebruikt sorryXxX

Lin

Citaat van: Jeffry24 op 20 juli 2007, 22:46:53
Ik heb goede ervaringen met Dennis Papegaaien gehad,en ze zijn toch ook een fokkerij   ::)

en een prijs kan je niet echt op een dier zetten vindt ik,je koopt een leven en dan maakt mij een tientje meer of minder niet echt uit..


In mijn ogen zijn het andere kwekers dan kwekers op dit forum er een groot verschil  tussen vind ik. Valkje is inderdaad niet in geld uit te drukken maar sommige overdrijven onnodig met de prijs. Belangrijkste je bent er blij mee!  ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inger m

21 juli 2007, 21:21:10 #8 Last Edit: 21 juli 2007, 21:24:09 by Inger m


Hoi Jeffry,
Alleen even ter info en niet voor niets ;-)

Eigenlijk kom ik niet zo veel op dit forum, maar ik kwam in dit topic de beruchte 'D' tegen. Natuurlijke een sympathieke man met schitterende vogels, maar onder de wat meer doorgewinterde papegaaienkenners niet zo populair (zachtst gezegd). Het is een rasechte verkoper en iemand die de particuliere kweker de grond instampt. Helaas ken ik nogal wat voorbeelden van problemen die daarvandaan komen (even googlen).

en ook:

Het onderscheidt tussen een verkoper en een hobbyist is ook een kwestie van je goed laten informeren. Naar mijn mening verkoopt een verantwoorde papegaaienkweker nooit onzelfstandige vogels. Dus in geval van handopfok doet de kweker dit zelf totdat de vogel volledig zelfstandig is. Daarmee wordt heel veel vogelleed voorkomen. Daarnaast weet een hobbyist alles van zijn vogels en moet alles er goed uitzien. Ik ken het vogelpark van 'D' en ik vond het een aanfluiting...

Je zult ongetwijfeld tevreden zijn met deze vogel, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. De uitdrukking 'Kat in de zak' is hierop daarom ook wel op van toepassing. Je kunt het treffen, maar ook wat minder.

Succes met je vogel.
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

danoontje

hoii
leuk valkje maar ik schat hem/haar 6 weken,en zeker geen 10 weken.
dat bedelen kan dus nog wel even aanhouden.
in het begin moeten ze hele dagen eten,omdat het pellen nog niet goed gaat.
ik zou hem in het begin dat ook niet te veel eruit halen.
succes anita ;)

Damien

Het zeuren om eten vind ik nogal meevallen in het filmpje moet ik zeggen ;D.
Saya is pas geleden gestopt met krijsen, en dat deed ze met dr snavel wijd open en luidkeels krijsen..
Maar hard of zacht, je wordt er stapelgek van.
(In mijn dagboek staat een filmpje met het gekrijs gloofik)

Het enige wat ik kan zeggen is: negeren die zooi. Als je ze eten of aandacht geeft dan krijgen ze wat ze willen en houden ze nooit op...
Saya is ermee gestopt toen ze zo'n 3-4 maanden was glooifk.
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik

andre28

Je hebt een mooi lief valkje.
Als ik jouw was zou ik gewoon eivoer geven met daar doorheen gepelde zonnepitten.
Gepelde zonnepitten kan je bij een reformzaak kopen.

Yvette

Je hebt een schattige valkje