24 april 2024, 17:59:28

Pluisjes?of stof EN hekel aan water

Gestart door Valkparkiet007, 11 juli 2007, 20:48:35

« vorige - volgende »

Valkparkiet007

11 juli 2007, 20:48:35 Last Edit: 11 juli 2007, 20:50:57 by Valkparkiet007
hoe moet ik Rocky gezond veren pak geef? .want hij poest ze wel lijkt of er pluisjes van veetjes weg waaien ..(kan goed zijn da die in rui zit) hij is 9 manden..en hij heeft bijna een witte koppie..en ja hoe kan je vogel laten wassen of schimel stomen ofzo..want ja rocky heeft hekel aan water..ik moet dan hem wassen ! anders ga hij niet in bad ofzo. ik heb platespuit gedaan vind die niks zwembadje ook niet...dus daz ook een probleem kan iemand mij helpen ?


ps sins vandaag heb ik druiven suiker weer gekocht...en ei voer heb ik langer..dus vitamainie krijg die al
*******Rocky******& de andere valkje komt nog aan

Anja

Hoi Hoi,

Ik sproei mijn valkjes met de plantenspuit met een klein drupje aloë vera.
Ook gaan ze alle 11 op zondagochtend mee onder de douche. Dat vinden ze heerlijk. Ik zet ook wel eens een bord met water klaar en daar zou je een blaadje sla op het water kunnen leggen. Je kan het beste blijven proberen.

Druivensuiker zou ik alleen geven als hij energie nodig heeft bijv als hij ziek is geweest of ergens heel hard van geschrokken is. Het eivoer zou ik 1 à 2 keer per week geven.

Groetjes Anja

Valkparkiet007

da heb ik gezien de fot;s van jou vogeltjes lekker samen in doche da wil ik ook..maar Rocky heb hekel aan water..en ik heb echt van alles geprobeer..maar ik doe soms ook meej helpen met wassen ...doe ik heel laag water..(je kan niet met blote ogen zien..en ik doe dan spuitje pakken en doe ik drupelen ..maar ook geen nut..maar ik kan proberen met die bladje sla en een bordje...maar ander weet ik echt nie ik heb raar vogel hihihi maar wel lief

Groetjes en Vleugel XxX :-*
*******Rocky******& de andere valkje komt nog aan

Anja

Heb je geen plantenspuit dan? Dat is een stuk makkelijker dan een spuitje. Een plantenspuit bootst in feite de regen na als je die op nevelstand zet.

Succes ermee.

Groetjes Anja

hennie

Hallo,

Je valkje zal toch regelmatig zijn wasbeurt moeten krijgen.

Dus zet hem in een klein kooitje en dan sproei je hem met de plantenspuit met lauwwarm water met evt druppeltje aloë vera op de nevelstand. Wel eerst voorzichtig, dat hij er niet teveel van schrikt.

Als hij er niet van houdt, zal hij proberen van de nevel weg te komen, maar dat lukt hem niet omdat hij in een kooitje zit.

Sneu voor hem dat het dan zo moet, maar hij heeft zijn wasbeurt nodig om zijn verenpak in goede conditie te houden.


Geef je valkje niet zijn wasbeurt laat op de avond. Hij mag niet met natte veren gaan slapen, want dan zal hij teveel afkoelen. Je kunt hem na het badderen ook voorzichtig droogföhnen. De föhn niet te warm zetten!!

groetjes, Hennie

Valkparkiet007

dan moet ik het doen ! ik ga zaterdag halen of morgu als kan want waar ik nu ben kun je niks vinden ofzo..ontbewoont eilandje haha maar ik ben tog nie te laat ? en wat voor alio vera want je heb verschillende snapje

dankje allemaal voor tipjes  :-* kusjes en  vleugel
*******Rocky******& de andere valkje komt nog aan

hennie

Hallo,

Je kunt het ook proberen in zijn eigen kooi, hoor! Alleen moet je dan wel het speelgoed en bakjes enz...eruit halen. Want anders wordt alles nat.

Maar zo doe ik het zelf wel. Ik haal de bovenkant van de kooi eraf. Dan leg ik een badlaken op de tafel en daar zet ik dan de bovenkant van de kooi ( met mijn valkje erin) op. Ik haal spulletjes die niet nat mogen worden uit de kooi en dan sproei ik mijn moppies.

Het is ook zonde als je er nou helemaal een ander kooitje voor moet kopen. Het lukt dus echt wel met een gewone kooi. Het wordt moeilijker als je een grote kamervoliere heb of zo.

Misschien kun je ook een transportkoffertje gebruiken. Heb je die misschien?

De Aloë Vera is niet verplicht, hoor! Sommigen gebruiken het, anderen weer niet. Dus dit is eerst niet nodig. Je kunt altijd nog besluiten of je dit wil gaan gebruiken.

Veel doucheplezier, ik hoop dat je valkje het zal gaan waarderen,
Hennie


Anja

Hoi hoi,

Ik heb aloe vera 98% gel en die koop ik bij een reformwinkel. Zoals Hennie al zegt het is niet verplicht hoor. Je bent echt niet te laat hoor. Jou valkje moet er gewoon aan wennen en hij zal het ook heerlijk gaan vinden hoor dat weet ik zeker.

Groetjes Anja

lynette

4 augustus 2007, 17:11:52 #8 Last Edit: 4 augustus 2007, 17:14:34 by LyNNy-Martin
hoi,

in het begin was mijn valkje ook helemaal niet weg van water
maar ik heb een stok met zuignappen gekocht op een internetwinkel die ik op de muur van de badkamer kan plakken.
ik heb hem net onder schouderhoogte staan dan kunnen de druppels die van je lichaam spatten je valkje opvangen (wel zonder shampoo natuurlijk)
we zijn ruim 2 maanden bezig geweest en sinds kort vind hij het heerlijk en zit echt mee te badderen.
dus heb gedult het komt vast nog wel goed:D
en mijn valkje heeft ook vaak pluisjes en stof komt vanuit zijn veren pak vandaan :P het komt echt overal in je huis te zitten

Succes  met je valkje 

Groetjes LyNNy


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Damien

Aangezien ik een soort gelijk probleempje heb stel ik mijn vraag hier ook maar.

Ik sproei Saya altijd zeiknat met de plantenspuit. ik zet haar in de Douchecabine, zodat ze niet weg kan vliegen. Ze loopt heen en weer maar ik volg haar gewoon met de plantenspuit. Idiaal is het niet, maar het is ff niet anders.

Omdat het vandaag zo warm is heb ik Saya onder de douche gezet. Niet al te koud water en de straal vrij zwak. In het begin wilde ze niets liever dan weg, maar toen ze doordreeg dat het wel lekker afkoelde bleef ze zitten.
Ik wil best eens proberen om haar mee te nemen als ik aan het douchen ben, maar wat moet ik dan doen als ik bijv. mn haar wil wassen? Shampoo lijkt me neit al te goed voor valkjes. Moet ik haar dan even ergens buiten de douchecabine zetten oid?


En LyNNy-Martin, waar heb jij zo'n stok vandaan? het lijkt mij ideaal voor onder de douche. Saya heeft nagels als dolken, en als ze gaat tegenspartelen op mijn schouder dan voelt dat niet bepaald prettig.
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik

Rianne

Hoi Damien,

eerst even de waarschuwing om je valkje niet op het heetst van de dag te douchen. De lichaamstemperatuur van een valkje is zo'n 40 graden, en kan te hard afkoelen, waardoor er veel energie nodig is om weer op te warmen. Douche liefst vroeg op de ochtend of eind van de middag :)

Ik zette het valkje op de douchegordijn-stang, of op de rand van de douche cabine als ik mijn haar ging wassen. Dit kan als het valkje tam genoeg is, anders gaat ie er vandoor als je m weer pakken wilt.

Mara

Hoi Damien

Maar als je valkje heen en weer loopt, en dus probeert te ontsnappen aan de plantenspuit, dan lijkt het mij dat ze het niet leuk vind. Ik heb voor elke kooi een badje, en daar gaat alleen mijn grasparkiet in. Mijn valkje vindt het niet zo fijn en ook de plantenspuit vindt hij niet fijn, dus ik ga hem ook verder niet plagen. Buiten heb ik er ook een paar die liever niet nat worden, maar als het regent, dan gaan ze wel in de draad hangen.

Mara

Anke

5 augustus 2007, 15:39:30 #12 Last Edit: 5 augustus 2007, 16:18:18 by til (anke)
Hallo,
Ik denk ook dat het niet nodig is om je valkje te dwingen te douchen. Ook al is het goed voor hun verenpak.
Mijn valkjes vinden het tot nu toe ook niks.
Op zo'n warme dag als vandaag probeer ik het weer eens.
Lopen ze weg dan weet ik genoeg en stop ik weer.
Vandaag wilde 1 van mijn valkjes wel lekker onder de plantenspuit, maar dit valkje neemt ook regelmatig al zelf een bad in haar waterbak en vind het dus wel lekker.
Hiervoor heb ik 14 jaar valkjes gehad die geen van allen behoefte hadden aan een douche en ze zijn er goed oud mee geworden :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anke

Ik ben het met je eens. Ik heb in mijn buitenvoliere 12 valkjes zitten en van de twaalf willen alleen de jongen van vorig jaar (behalve Krullebol), Juffie en Do'tje gesproeid worden. Dus van de 12 willen het er hooguit 6. Ik sproei dus alleen de valkjes die willen, en staat de sprinkler aan, dan gaat de rest wel ergens anders zitten.

Mara