zebravinken... is dit normaal??? slotje aub ;)

Gestart door Saar, 6 augustus 2007, 10:55:20

« vorige - volgende »

Saar

6 augustus 2007, 10:55:20 Last Edit: 18 september 2007, 18:52:53 by Saar
Hoi
Vanmorgen vond ik een zebravinkenbaby dood op de grond in de voliere. Ze hebben een nest in een valkenblok, dus ze hebben veel moeite moeten doen om het jong het nest uit te werken. Maar is dat normaal? Bij het andere koppel, (waarvan het nest is mislukt) lieten ze de dode jongen gewoon liggen.. ::)
Groetjes Saar :-*

southdakota

bij mij hebben ze ooit 1 nestje gehad met 4 eieren.. 1 aten ze op, 3 kwamen er uit. eentje heeft het maar overleefd: eentje hebben ze uit het nest gegooid (moest over een soort drempeltje in hun korf heen) en eentje hebben ze tussen het nestje 'gemetseld'. Later hebben ze nog vaker de eitjes opgegeten (terwijl er voldoende eivoer was). Ik denk dat zebravinkjes gewoon een beetje vreemd met hun kroost omgaan :S

Saar

Citaat van: southdakota op 17 september 2007, 16:14:54
bij mij hebben ze ooit 1 nestje gehad met 4 eieren.. 1 aten ze op, 3 kwamen er uit. eentje heeft het maar overleefd: eentje hebben ze uit het nest gegooid (moest over een soort drempeltje in hun korf heen) en eentje hebben ze tussen het nestje 'gemetseld'. Later hebben ze nog vaker de eitjes opgegeten (terwijl er voldoende eivoer was). Ik denk dat zebravinkjes gewoon een beetje vreemd met hun kroost omgaan :S


Dit is het enige jong dat dood op de grond lag. 3 andere uit dat andere nestje waren niet helemaal goed, maar dat zal wel aan dit koppel gelegen hebben. Het was namelijk hun eerste nestje, en dat terwijl het koppel die dat jong naar buiten hebben gegooid het altijd goed voor hun jongen zorgde ::) het is gelukkig niet meer gebeurd, dus dit topic mag op slot.
Groetjes Saar :-*