3 mei 2025, 01:25:15

stil valkje

Gestart door ankje, 3 augustus 2007, 14:20:12

« vorige - volgende »

ankje

hoi ik ben ankie en ik ben nieuw hier en ik heb al veel gelezen,
ik heb sinds maandag een valkje van bijna 9 weken en hij of zij is erg stil.
het is een albino dus het geslacht weet ik niet ook zit hij erg stil in zijn kooi hoe lang moet een vogel wennen aan zijn nieuwe huis?
hij slaapt bijna de hele dag,  eet wel goed en drinken doet hij ook goed ik heb de kweker nog gebeld maar hij zegt dat het wel komt ook reageert hij bijna niet op mijn hand als ik die in de kooi doe of is hij een vrouwtje en daarom zo rustig
dit is mijn eerste valkje

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Kimm

hoi ankje,
sinds maandag dat is nog maar pas. je valkje moet wennen aan zijn kooi, omgeving, geluiden en aan jou. geef het de tijd. geef hem of haar ook lekker trosgierst en praat er ook tegen, dan kan hij wennen aan je stem. het kan een paar dagen duren, maar je zal zien dat hij op een gegeven moment gaat lopen en de boel verkennen. dat ie stil is is heel normaal voor een nieuw jong valkje.
veel succes en veel plezier ermee!
gr. kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

ankje

hoi
ik dacht wel dat ik te ongeduldig was het is ook niet niks zo'n reis van zijn ouders naar een andere kooi
als ik tegen hem praat zie je hem wel luisteren dat is wel leuk ook hangt er trosgierst maar daar kijkt hij niet naar
het zal inderdaad allemaal wel komen bedankt voor je berichtje groetjes ankie

Kimm

hoi ankje,

als hij maar eet en drinkt en er wel goed uitziet en zijn ontlasting is goed, dan komt het goed. het ene valkje is wat sneller dan de ander.
ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
groetjes kim :)

ankje

hoi
k geloof dat het steeds beter gaat hij speelt nu ook met een belletje wat in de kooi zit en hangt op zijn kop aan de snoepstaaf ik was echt wel bang dat hij ziek was maar ik geloof nu dat het wel goed komt
alleen jammer dat ik niet weet of het een mannetje of vrouwtje is want ik weet niet of hij nu fluit of roept het zijn 2 tonen wat hij steeds laat horen maar dat komt nog wel als hij wat meer geluid gaat maken denk ik groetjes ankie

Anke

Hoi Ankie,
Ik heb hier gemerkt dat de valkjes pas gaan fluiten als ze zich echt thuisvoelen.
En wanneer dat is, is voor elk valkje natuurlijk verschillend :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

hoi ankje,
wat leuk dat ie al ondersteboven hangt. het valkje wat ik nu heb duurde ook even voordat ie echt geluid ging maken. hij deed het eerst heel voorzichtig en nu maakt ie al lawaai. wel mooi lawaai hoor, haha.
en dat is echt genieten.
groetjes kim