20 mei 2025, 00:04:29

Voeren Hoe gaat dat?

Gestart door Theo_Hoorn, 1 augustus 2007, 11:52:55

« vorige - volgende »

Theo_Hoorn

::)
kan iemand me uitleggen hoe t gaat ? ik ben momenteel op mn werk maar me vrouw heeft gezien dat zowel vader valk as moeder valk vandaag zeker een uur uit t blok waren, gister is t 1ste eitje uitgekomen , kan t zijn dat ze eruit gingen? omdat er een andere eitje uit kwam?

en hoe gaat dat met voeren? doen ze dat automatische? of gaan ze er vanuit dat ik t doe?

Lin

Hoi,

als je de ouders genoeg zaadjes en eivoer geeft komt het vaak wel goed. Als de ouders er even af zijn dan vormt dit geen probleem. Als ze gevoerd worden hoor je allemaal gepiep. Ze gaan niet uit het blok als er een jong wordt geboren. Vaak zitten ze dan juist in het blok.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Theo_Hoorn

ik heb nog helemaal geen gepiep niets gehoort?

Lin

Theo_Hoorn

Ja t jong is overleden

maar ik had t toch nooit kunnen vast pakke zo klein

en kan iemand een foto maken van de krop?

en is t door onervarenheid? dat t jong is overleden?

Lin

2 augustus 2007, 12:44:36 #5 Last Edit: 2 augustus 2007, 12:46:28 by Lin
Links bij kweken kan je fotos vinden vanaf dag 1.
http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweek1tot42.htm
Ik zou even de grote zaden eruit halen. Kan inderdaad onervarenheid zijn.  Vastpakken kan altijd hoor.

Je andere topic heb ik verwijderd omdat je hier ook al de vraag stelt. Vraag anders maar in dit topic dan tig keer een nieuwe aanmaken en zo dubbele vragen/antwoorden krijgen. Krijg je geen reactie hier dan kan je een nieuwe aanmaken.

Theo_Hoorn

dat zie je weer wel maar dat me jong is overleden ziej e niet!

pfff

Rianne

Hoi Theo,

erg zonde dat het jong is overleden... :(
Lin had het wel gelezen hoor, ze denkt toch ook dat het door onervarenheid komt?

Lin

2 augustus 2007, 17:03:20 #8 Last Edit: 2 augustus 2007, 17:05:02 by Lin
Citaat van: Theo_Hoorn op  2 augustus 2007, 13:32:37
dat zie je weer wel maar dat me jong is overleden ziej e niet!

pfff

Citaat van: Lin op  2 augustus 2007, 12:44:36
Kan inderdaad onervarenheid zijn. 

.. ik geef reactie zoals rianne zegt en daarnaast verwijder ik niet zomaar een topic als ik het niet eens gelezen heb, maar waarschijnlijk wacht je op het woord sterkte..?

Theo_Hoorn

Ja best wel want ik voel me er echt :censuur om
But ya know life goes on..

Ik hoorde zo van iemand ag gooi uhm in de groene bak en probeer t nog een x

ik kon me woede moeilijk beheerse blokeerde dr en klaar..

en nu niet eens van > ohw wat erg voor je enz <
dat vond ik wel minder

Omdat ik 10talle berichtte sinds me aanmelding op de site hier heb gestuurt!

Mhmm ik heb inmiddels t blok eruit gehaalt en laat t voor wat t is

wat me ook opviel is dat t mannentje 0,0 van tam is en t popje er verdubbeld ik had er al die tijd geen aandacht gegeven kwa eruit halen , wel blijven praten tegen haar af en toe.

maar ze kwam gelijk met kxsjes en t koppie naar beneden
dat deed me wel goed.. kheb er gelijk lekker trosgierst uit mn hand gegeven..

Zelfs me zoontje mocht haar voeren die erg onhandig , kheb haar even op zn schouder gezet en ze begon uhm te vlooie erg lief

Lin

Rianne

Hoi Theo,

bij een eerste nest zijn de meeste mensen er best kapot van, je verheugt je er toch op en kijkt er naar uit dat je je eerste eigen donsje in je handen mag houden. Helaas gebeurd dit bij bijna iedereen, en hoe raar het ook klinkt, je stelt je er op in dat het kan en went er aan dat je niet over alles de controle kan hebben.
Dit jaar baalde ik ook onwijs, 1 dood jong door een kapot ei, 1 jong van 2 dagen wat dood in het blok lag en 1 ronde afgestorven eitjes. Natuurlijk baal ik hier van, maar ik lig er geen nachten van wakker.
Er volgen nog zoveel meer kweekrondes. :)