16 april 2024, 21:54:25

(Te) lange nagels

Gestart door blabla, 3 augustus 2007, 13:45:42

« vorige - volgende »

blabla

Hallo,
Onze valkparkiet is ong 3 of 4 jaar.
We hebben z'n nagels nooit geknipt.
Hij heeft al hele lange nagels.
Paar nagels zijn zwart en sommige zijn gewoon roze.
Is dat normaal ?Moeten we hem naar een dierenarts brengen of moeten we dat zelf doen. Zo ja blijft hij wel rustig enzo.
En hij wil altijd graag naar de spiechel toe is dat wel goed ?
En ik neem hem ook wel eens mee naar de achtertuin is dat ook goed ?

Sorry dat ik veel vraag ..  ;D
Groetjes nieuwsgierige valkparkietfan

ManjaV

Hoi,

Als de nagels van je valkparkiet te lang zijn, moeten ze zeker een keer worden geknipt. Ik raad je echter aan dit niet zelf te doen, maar naar de dierenarts te gaan. Je knipt namelijk zelf al snel in het 'leven', dan gaat de nagel bloeden.
Nu de reden waarom je valkje lange nagels heeft. In principe groeien de nagels van valkparkieten niet door. Je moet hiervoor goede stokken hebben van een goede dikte, zodat de nagels aan die stokken slijten. Dunne stokjes zijn slecht, dan groeien de nagels door. Als je goede stokken hebt, hoef je over het algemeen de nagels niet bij te knippen, misschien af en toe eens een puntje.

De reden waarom je valkje naar de spiegel gaat, is omdat hij denkt dat er een valkje zit. Valkparkieten zijn graag met z'n 2-en, in het wild leven ze in groepen. ;)

Laat je je valkparkiet los in de achtertuin? Ik zou wel uitkijken dat hij niet wegvliegt. Ook al zijn ze gekortwiekt, ze zijn soms sneller weg dan je denkt. Als je je valkje in de kooi in de achtertuin zet, is dat natuurlijk geen probleem. Let wel op tocht.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

blabla