8 mei 2025, 13:38:00

nieuwe valkjes

Gestart door dammie, 24 september 2003, 19:31:23

« vorige - volgende »

dammie

Hallo allemaal :)

Ik heb gisteren 2 nieuwe valkjes gekocht(valkenvirus :D :D).Meer hierover staat ook bij aanschaf.Mijn vraag is eigenlijk...deze 2 maken helemaal geen geluid.Zijn heel lief :) kijken je aan en ook niet zo bang als gisteren.Ik ben nu al een paar uurkes thuis maar hoor niks(wel van de andere 2 Coco en Sammie,Coco het meest en sammie is stil(is normaal de schreeuwerd :).Zou het kunnen zijn dat de 2 nieuwe,ze zijn 3 mnd oud,popjes zijn?Omdat popjes nogal rustiger zijn..of komt het omdat ze nog zo jong zijn?

Hopend op een reactie van jullie,
Groetjes,marianca  :)

Kolkkie

Hoi Marianca,

Vaak kunnen valkjes de eerste paar dagen stiller zijn door de overgang van omgeving. Als het goed is zullen we met een paar dagen/weekje wel bijgetrokken zijn, en zullen ze weer wat geluidjes gaan maken.
Ik heb sinds 2 weken ook een nieuw valkje, en die was vrij stil, maar is nu wel een lekkere herrieschopper aan het worden :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

dammie

Hallo mariska,

Bedankt voor je reactie.Ik heb dus 2 wildkleur valkjes erbij.zou je nu al kunnen zien of het man/pop is?

Groetjes,marianca :)

Oja ff dit nog.Ik wil een grote kamervoiliere kopen en nu heb ik dat gezien van kunstgras op het dakje,heeeeeeel mooi.Maar is dit niet schadelijk als valkjes ervan eten? :-/

Kolkkie

24 september 2003, 20:47:02 #3 Last Edit: 24 september 2003, 20:47:47 by kolkkie
Hoi Marianca,

Als ze nog zo jong zijn kan je het nog niet zien aan het verenkleed. Dat is pas goed te zien als ze door de jeugdrui zijn. Die komt als ze ong. 6 maanden zijn.
Vaak moet je dan naar het gedrag kijken.
Als he teen mannetje is, loopt hij macho rond met zijn vleugels van zijn lijf, tikt met zijn snavel overal tegen aan en hij gaat deuntjes nadoen en praten.
Popjes zijn echt heel erg rustig. Die vertonen dat mannelijke gedrag niet. Soms lukt het om een enkel fluitje aan te leren, maar daar blijft het eigenlijk bij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

Hoi Marianca,

Voordat ik het vergeet, ik heb dat kunstgras niet op mijn voliere liggen. Zelf heb ik er een oude handdoek opliggen. Dat werkt ook prima, en makkelijk schoon te krijgen.
Trudie heeft er wel kunstgras op liggen, mss dat zij het weet.

Groetjes,

Mariska