20 mei 2025, 00:27:14

Helpie!!

Gestart door Melthya, 30 juli 2007, 20:25:35

« vorige - volgende »

Melthya

Hallo Hallo Mensen!!

Al tijdje niet online geweest. Na hele operatie met mijn oudste (Pika) en gedoe met pootje van de jongste kom je nergens aan toe. Annyway. Ik heb dus nu een pop van begin oktober 2006  en een man van januari 2006 die de paringdans uitvoeren. Maar wat ik me dus afvraag kan dit?! (ja het kan dat heb ik gezien, maar ik bedoel is zij wel vruchtbaar)

Ik had eigenlijk mijn 'kweek'plannen laten varen nadat hij met 1e vrouwtje niet meer zo lief voor ons was, maar nu mijn jongste een pop blijkt te zijn en dat wel gaat.......

Annyway mijn vragen opgesomt:
- Is zij in staat tot bevruchte eieren leggen?
- Moet ik nestkastje plaatsen?
- En zo ja op beide bovenstaande vragen ; wat moet ik voor bijzonderheden nog meer verichten???!!

Groetjes Marijke

Lin

Met 8 maanden kan ze bevruchte eieren krijgen. als je jongen wil zou ik nu nog beginnen want anders wordt het te koud. Wil je geen jongen dan hang je geen blok op. Komt er wel een ei en is het al te koud dan vervang je de eieren door nepeieren. Die kan je krijgen in de dierenwinkel.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Melthya

En naast een broedhok, wat heb ik nog meer nodig?!

miss_sweet_1990

eeyz...
mijn pa heeft in het broed hok zo gehete "ollem" (ofzoiets) ingedaan waardoor het broed hok een beetje vochtig blijft.
waarom en wat ollem nou precies is? ik heb geen idee sorry

Lin

dit heb ik standaard in huis

- pap nutribird a 21 te bestellen bij de dierenwinkel(voor het geval dat..)
- spuitjes zonder rubber erin van 3 ML/CC bijvoorbeeld kan je ook wle bij sommige drigsiten krijgen
- warmtelamp te bestellen bij www.valkparkiet.org
- schouwlamp te bestellen bij www.valkparkiet.org
- eventueel iets tegen plukken (plukkooi, uierzalf..)
- nepeitjes
- schepje om regelmatig het broedblok schoon te maken
- digitale thermometer
- digitale grammen weegschaal
- juiste voeding (eivoer)
- eventueel nog een meter om de luchtvochtigheid te meten
- bodembedekking broedblok (houtvezels)
- aparte kooi om zo het koppel apart te zetten of later de jongen om te kijken of ze zelfstandig zijn
- ringen (maar dan moet je bij een vereniging aangesloten zijn..)

er zal vast nog wel meer zijn, maar waar ik nu niet opkom..

Melthya

Ze zijn nu bijna twee weken geleden door mij voor het eerst 'betrapt' tijdens het paren. En na het ophangen van het broedhok klom manlief er gelijk in en zit er nu heel veel in. Het vrouwtje heb ik er nog maar 1 keer ingezien.

Maar ze blijven nog steeds paren. Is dat omdat ze nog niet bevrucht is?! Of is dit omdat man het gewoon leuk vind?! Ik ben gewoon reuze nieuwgierig of het wat word. Kan iemand mij uitleggen???!!

Lin

omdat ze het "leuk" vinden  :D