29 maart 2024, 10:38:52

al 8 weken en niet zelfstandig...

Gestart door danoontje21, 2 augustus 2007, 16:04:02

« vorige - volgende »

danoontje21

Mijn twee valkjes zijn 8 weken oud en zijn nog niet zelfstandig.
Met moeite heb ik ze inmiddels op de 2 x voeding per dag gekregen. Ze krijgen nu sochtends en savonds om 8 uur eten. Tussen deze uren in krijsen ze om eten.
Ze krijsen echt alsof hun leven ervan afhangt en eerlijk gezegd word ik er nu onderhand stápelgek van.
Ik ben nu al de hele zomervakantie bezig met deze beestjes. Ze zijn schatjes, heel erg lief en gewend, maar ik kan echt niet meer tegen dat krijsen van ze.

Ze eten trosgierst en hier en daar een zaadje, maar daar blijft het ook bij. Zou ik kunnen overstappen naar 1x per dag pap? Sochtends/savonds? Ik ben echt bang dat ze dan niet genoeg zelf eten.  Ik las dat ze naarmate ze ouder worden vanzelf wel een maaltijd over slaan en minder eten...deze niet, nadat de krop vol zit krijsen ze nog steeds...
Ik doe mijn best ze te negeren als ze zo zitten te krijsen, maar dat is echt heel erg moeilijk....
Graag wat tips om ze echt op zelfstandigheid over te laten gaan!

Lin

het belangrijkste is om elke keer te wegen als je een voeding mindert. Handopkjes staan bekend om het gezeur kan nog een paar weken doorgaan als ze zelfs al zelfstandig zijn. ik zou naar 1 voeding gaanalleen savonds en kijken of ze afvallen. Ze gaan vaak niet automatisch minder eten.Vallen ze niet af dan gewoon het gezeur aanhoren dat hoort er nou eenmaal bij..


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)