29 maart 2024, 08:40:47

valkje erbij plaatsen

Gestart door southdakota, 2 augustus 2007, 15:13:19

« vorige - volgende »

southdakota

Ik heb een tamme lutino pop van 1 jaar oud. In mijn vorige huis zat ze de hele avond op mijn schouder en sowieso kroelde ik regelmatig met haar. Nu woon ik sinds een maandje samen en als je met je vriend samen op de bank zit wil je niet elke avond de hele avond de vogel erbij hebben, je wilt natuurlijk ook lekker samen elkaar de volle aandacht kunnen geven. Het komt er dus op neer dat mijn valkje wat minder aandacht van me krijgt dan ze is gewenst. daarentegen geeft mijn vriend haar wel veel aandacht, maar daar moet ze niet veel van hebben. gelukkig blijft hij het proberen!
Ook ga ik binnenkort aan een nieuwe studie beginnen die heel veel tijd kost.
Ik probeer haar natuurlijk gewoon aandacht te geven maar ik moet eerlijk bekennen dat het er af en toe dus een beetje bij in schiet. Daarom wil ik graag een mannetje voor haar erbij kopen. Ik wil wel een tamme gaan kopen zodat ik niet de een kan kroelen terwijl de ander in mijn hand bijt als ik mijn hand in de kooi doe.

Maargoed, naar aanleiding van dit hele verhaal heb ik dus een paar vraagjes.

-zal mijn popje een mannetje op den duur accepteren of kan het ook gebeuren dat ze elkaar de tent uit vechten?
-is het een probleem om een jonger valkje bij mijn 1 jarige pop te zetten?
-maken koppeltjes veel geluid samen? schreeuwen ze of blijft het bij een wijsje fluiten?

ik vind het heel belangrijk om hier zoveel mogelijk over te weten, want ik wil geen foute beslissing maken. Ik heb nu voor mezelf in principe 2 opties: een mannetje erbij of mijn vogeltje weggeven aan iemand die er veel meer tijd voor heeft. en die 2e optie is eigenlijk geen optie want ik ben gek op mijn valkje.

alle advies is welkom!

ManjaV

Bij deze een reactie op je vragen:

1) Het popje zal het mannetje best kunnen gaan accepteren...denk dat dit geen probleem moet zijn...
2) Het is absoluut geen probleem een jonger valkje bij je eenjarige popje te zetten
3) Als een mannetje en een popje eenmaal een koppeltje zijn, maken ze juist helemaal geen lawaai. ;D Het mannetje is natuurlijk degene die je overdag het meeste hoort, qua melodietjes enzo, maar als het een echt koppeltje is, zal je ook het mannetje vrijwel niet horen. Dat is mijn ervaring tenminste. ;)
Ik denk dat het een leuk idee is om een mannetje voor je popje te kopen. Succes! :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki