16 april 2024, 06:24:49

Megabacterie/appelciderazijn

Gestart door Anja, 1 augustus 2007, 21:54:37

« vorige - volgende »

Sanna

Hallo Karin,

Ik zou het advies van Parrotbunch aanhouden hoor, zij zullen ook heus wel weten wat ze zeggen aangezien het een papegaaiensite is. Ik denk dat het meer kwaad kan om je vinken te overvoeren met de azijn, dan dat je valkjes eigenlijk te weinig binnenkrijgen. Je zou eventueel nog bij Parrotbunch kunnen informeren hoeveel keer per week je de vinken maximaal azijn mag geven. Want mij lijkt dat wanneer je het aantal keer dat je azijn geeft opvoert, je er op die manier ook voor zorgt dat de valken het meer binnenkrijgen.

Groetjes, Sanna

Mara

Hoi Sanna

WAt jij zegt, door het vaker te geven als dat kan, krijgen de valkjes het ook meer binnen. Daar was ik over aan het denken toen ik offline ging.

Fijne vakantie Karin!

mara

Sjeufke

Bedankt voor jullie reacties! De vakantie was fijn, maar ik ben ook blij mijn vogels weer terug te zien.
Op Parrotbunch lees ik niks over hoe vaak de appelciderazijn te geven, dus ik heb het inderdaad nagevraagd. Nu wacht ik op hun antwoord.

Groetjes, Karin

Sjeufke

Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels antwoord vsan parrotbunch. Zij geeft haar vogels zelf 1x/week appel(cider)azijn, maar eens in de 4 dagen kan volgens haar ook. Niet vaker dus. Daarmee blijft de dosering voor de valkjes dus toch lager dan in dit topic wordt geadviseerd. Maar goed, haar kromsnavels krijgen met 1x/week ook maar 10 ml op 1 liter water. Als ik hier 2x/week 5 ml op 1 liter water geef kom ik in elk geval ook aan die hoeveelheid. ::)

Groetjes, Karin

Mara

Hoi Karin

Hier krijgen ze het ook meestal een keer in de week.

Dank je wel dat je deze info met ons wilde delen.  :)

Mara

Sjeufke

Hoi Mara,

Graag gedaan. Voor mij is al deze informatie ook weer heel leerzaam en het zal mijn valkjes beslist weer ten goede komen  ;D.

Groetjes, Karin