7 mei 2025, 16:27:52

Schreeuwen

Gestart door Lilo, 8 augustus 2007, 13:54:32

« vorige - volgende »

Lilo

Hallo, ik heb een valkparkietje en heb haar nu zo'n 4 jaar. Het is altijd goed met haar gegaan terwijl ze op mijn slaapkamer stond en ik fulltime werkte. Sinds kort ben ik gaan samenwonen en is Lilo (dat is haar naam) natuurlijk mee gegaan. Ik was zo blij dat ze nu in de woonkamer kon staan zodat ze meer aandacht kan krijgen. Wat is nu het geval? Lilo schreeuwt ontzettend als ze weet dat ik thuis ben maar mij even niet kan zien. Ze voelt zich volgens mij wel prima op haar gemak want ze maakt vaak gekke geluidjes naar me en baddert nu veel meer dan voorheen. Wat het vervelendst is van haar geschreeuw is wanneer ze dit doet als ik we gaan eten. Het lijkt wel of ze mijn eten dan ook wilt  :-\ Als ik haar dan wel iets voor hou dan lust ze het niet eens.
Lilo schijnt mij als haar partner te zien dus zodra ik uit haar zicht ben dan gaat ze mij als het ware roepen. Dat is de meest logische verklaring die ik uit alle info op sites op kan maken. Ze legt namelijk ook eitjes als ik haar kriebel  :o
Mij lijkt het de beste oplossing om een vriendje voor Lilo te gaan zoeken zodat ze naar haar nieuwe vriendje toe zal trekken en mij als het ware een beetje zal vergeten. Mijn vriend gelooft hier niet zo in, hij denkt dat ik gewoon graag nog een valkje wil en we straks 2 schreeuwers in huis hebben. Ik begrijp uit de meeste verhalen dat het schreeuwen van Lilo over zal gaan wanneer ik een maatje bij haar doe. Wat is jullie mening/oplossing/advies?
Ik heb Peter en Angelique ook persoonlijk gemaild maar aangezien ik niet weet hoelang een reactie van hun zal duren plaats ik mijn verhaaltje toch ook nog graag even hier.
Alvast bedankt.
Groetjes Marian

Anke

Een vriendje voor je valkje zou denk ik een goede oplossing zijn. Dan is je valkje niet meer zo op jou en je aanwezigheid gericht.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

southdakota

ik zit met precies hetzelfde! ik heb besloten om er een valkje bij te nemen. succes ermee!

Lilo

Dank je wel. We hebben Lilo gisteren voor het eerst in onze nieuwe woning uit haar kooi gehaald. Ik durfde dat eerst niet zo goed aan omdat ik bang was dat ze in paniek zou raken en ergens tegen aan zou vliegen. Gelukkig ging het hardstikke goed. We hebben haar daarna, tot onze grote verbazing, de hele dag niet meer horen schreeuwen!  Vanochtend hebben we haar er ook weer een poos uitgehaald en weer schreeuwt ze niet meer. Afentoe een aandacht-krijsje maar zeer zeker niet zo ernstig meer als de dagen ervoor.
Groetjes Marian

Ivy

Hoi.
Ik zou je toch aanbevelen om een valkje erbij te nemen.
Ik heb 8 valkjes en ik hoor ze nauwelijks, dus het is zeker niet zo dat ze dan dubbel zo veel gaan schreeuwen.
Nu is ze even blij dat ze mag vliegen en heeft ze nieuwe plekjes te ontdekken, maar straks als ze helemaal gewend is, riskeer je dat ze opnieuw begint te schreeuwen. Zoals je zegt - ze ziet jouw als partner en daar kan je beter iets aan doen ;)
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lee-aa

Ik herken het geval. Alleen bij mij ging het precies andersom.

Omdat ik EN veel naar school moest EN in het weekend ook nog moest werken, was ik veel van huis weg. Nu vermaakte mijn valkparkiet zich prima, maar ik vond dat een vriendje voor mijn vogel een goede oplossing was, dan kunnen ze samen mooi kwetteren.

Zo gebeurde het.. ik kreeg er een vogeltje bij. Nu blijkt dat ze elkaar niet echt mogen. . Ze kunnen wel door één deur, maar daar houd het bij op. (popje en mannetje)
Al een tijdje lang schreeuwt de NIEUWE om aandacht.. zowel naar mijn 1e valkje, als naa rmij..

naar mijn valkje: als ik haar meeneem naar een andere kamer.
naar mij als ik 'sochtens heel vroeg naar de toilet moet (leven in huis, dus schreeuwen), als ik de sleutel in het slot steek om thuis te komen, als ze het gevoel hebben dat ik een dagje weg ga... pfff.
Om moe van te worden..

Ik denk wel dat je een 2e valkje moet nemen. Het is zeker goed gezelschap voor je valk, maar je vriend heeft natuurlijk wel geluid.. 1 pietje extra = 2 keer zoveel rommer, 2 keer zoveel fluiten, 2 keer zoveel....krijsen..

ManjaV

Nou...2x zoveel fluiten en/of krijsen, daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Ik heb tien valkjes waarvan je er maar 1 hoort.  ::) En dat is een mannetje dat nog niet gekoppeld is.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi,
Ik ben het ook niet eens met meer lawaai en meer rommel.
Ik heb nu 5 valkjes en alleen de mannekes hoor je fluiten maar het is echt niet meer "lawaai" dan dat ik twee valkjes had.
Hier wordt alleen maar gefloten voor de lol of om een ander valkje het hof te maken. Schreeuwen doen ze niet, want ze hebben elkaar en voldoende ruimte en speelmogelijkheid in hun hok om zich te vermaken als ik er niet ben of wel thuis ben maar niet met de valkjes bezig.
Rommel maken doen alle valkjes. Maar met twee moet je net zo goed stofzuigen als met 5 dus ook dat maakt niet uit.
Succes met je beslissing!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes