18 april 2024, 09:14:45

Snavel beschadigd/gebroken?

Gestart door aakab, 31 juli 2007, 15:48:10

« vorige - volgende »

aakab

Ik heb een 10 jarige valkparkiet mannetje in mijn voilere. Het viel me vandaag op dat op zijn bovensnavel een soort gat achtig ding zit...Je hebt zeg maar de snavel, aan de rechterkant lijkt een beschadiging te zitten waar ook wat bloed in lijkt te zitten. Hij kan gewoon goed klimmen enz. , en is gewoon vrolijk aan het spelen (heeft nog wel wat broeddrift, maar ik haal nu gewoon de eitjes weg..). BTW hij leeft met 11 andere valkparkieten in de voilere en soms maken ze wel ruzie over broedhokken enz.

Mijn vraag is dan ook eigenlijk: Zijn er ziektes die de snavel aantasten zodat het lijkt alsof het aan het breken is? (het is niet onderin, maar beetje in het midden). Moet ik hiervoor naar een DA?
Andere dingen die ik moet weten?

Anke

Hallo,
Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn bij je valkje.
Behalve dan een verwonding doordat hij ergens tegenaan is gevlogen?
Eet je valkje wel gewoon met zijn kapotte snavel?
Houdt het goed in de gaten en als je het niet vetrouwd zou ik naar een vogelarts gaan om het na te laten kijken.
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karolientje

Sorry, geen idee...
Misschien leidt een foto tot meer reacties?

Anders is bij twijfel de dierenarts altijd goed!!

Groetjes,
Marianne
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

aakab

hierbij 2 foto's:




Ze zijn niet echt scherp (wilde niet poseren) maar ik denk dat het toch wel te zien is. Kan het misschien schurftmijt ofzo zijn of een ander parasiet?