29 april 2024, 02:44:35

dringend advies nodig

Gestart door miss_sweet_1990, 31 juli 2007, 08:38:56

« vorige - volgende »

miss_sweet_1990

dus kleine beetjes, om de 3 uur en ook snachts. tja ik heb vakantie tot eind augustus het moet dan maar he  :).

:-[ sorry dat ik dit nu moet zeggen maar ik heeft hem a19 nutribird, ik weet dat het eig niet mag maar die bus (800gram) is denk zo ongeveer voor 1/4 leeg en toen ik voer kocht was het zo dat ze die a21 niet hadden die kregen ze pas over 2 weken (2weken trug).
en om nu ander voer te kopen zie ik ook nie zo heel er zitten om eerlijk te zijn, maar wat moet dat moet duz ik zal kijken hoe het allemaal verloopt

-------------------------------------------------------------------
reactie op je PS
als ik van smorgens 8 tot savonds 11 die voeren kom ik vaak niet aan de 7 keer omdat dan zijn krop iederekeer niet leeg is, en aan gezien ik bang ben voor krop verzuring :-\

ROCKS

Hoi,

Jammer dat je je niet van te voren hebt voorbereid.
Je wist dat er een baby geboren ging worden ongeacht het moment.
Je had beter toch voor nutribird 21 kunnen gaan, want de 19 is veel te vet, voor die kleintjes. Als ze wat ouder zouden zijn kan het misschien net, maar in dit stadium niet.
Je neemt een heel groot risico als je met handopfok gaat beginnen. Ik weet er alles van, heb ondertussen een redelijke ervaring. Helaas gaat het niet altijd zoals je wilt en hoopt.
Je jonkie is echt veel te licht. Ik hoop voor jou dat ie een beetje bij trekt, je doet er in ieder geval je best voor. Nu nog even dat juiste voer halen.
Succes.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

miss_sweet_1990

zou het miss ook dat dan de oorzaak zijn van het niet willen (niet snel willen) legen van de krop??

maar ik blijf het dan tog raar vinden dat hij nar 13 dagen nog steeds leef.

en ik wist eigenlijk niet echt dat het jonkie geboren zou worden want dat zit zo:
ik heb 2 valkparkieten gewoon voor de lol eigenlijk. toen gingen ze broeden 2 van de 3 nestjes was nix maar met het derde nestje zij mijn vader kijk anders is of er iets in zit want ze zitten er al bijna een week niet op, 2 eieren waren rot in de 3de zat een dood jong en toen ik de vierde wilde kapot tikken hoorde ik piep, dus toen hebben we hem gelijk in een broedmachine gelegt. dus zo doende is het gekomen. :-\

Lin

Als je ene koppel hebt kan ej er wel vanuit gaan dat er moment komt dat er eieren komen. en vooral met een koppel is de kans groot dat ze bevrucht zijn. ik zou meteen nieuwe pap bestellen want soms kan het wel weken duren voordat je nieuwe hebt en dan ben je dus te laat. jammer dat je geen back up koppel hebt en tiel is te ver weg voor mij. Geef je de pap ook op de juiste temperatuur?

Citaat van: Ivy op 31 juli 2007, 16:04:21
Hoi.
Het is wel zielig maar de kansen dat hij het haalt zijn kleiner dan dat hij dood gaat, vooral omdat hij eigenlijk niet groeit. Wie weet, misschien lukt het jou wel.
Geef vooral regelmatig voeding - niet 1 dag 8 en 1 dag 4 keer, hij moet nu om de drie uur eten, ook 's nachts en dan liever klein beetjes dan te veel.
Welke merk pap gebruik je eigenlijk?


snachts..? ik zou niet de hele nacht doorgaan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

miss_sweet_1990

volgens mij geef ik de pap wel warm genoeg want als ik het op mijn pols voel is het goed heet (niet te heet zo als verbranden).

maar als ik die nieuwe pap ga kopen is dat op zijn vroegst morge ochtend want die winkel is nu dicht  :-\

Lin

je moet wel even meten met een digitale thermometer iedereen voelt  de warmte anders aan. Dan zal ik morgen wel heen gaan voor nutribird a21.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ROCKS

Hoi,

's Nachts wordt er door de ouders ook niet gevoerd, dus die voeding zou ik weg laten. Dan wel 's avonds zo laat mogelijk eentje, en de andere dag weer zo vroeg mogelijk.
Probeer die andere voeding, wie weet?
Jammer dat je een end bij me weg woont, anders had ik je graag geholpen, je had dan zo wat pap van me kunnen krijgen.
Nogmaals succes.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Lin

Citaat van: ROCKS op 31 juli 2007, 17:15:42
Hoi,

's Nachts wordt er door de ouders ook niet gevoerd, dus die voeding zou ik weg laten.
Groetjes, Nellie


vaak wel hoor, bij mij wel. maar zij kunnen het beter verdelen zodat er vrijwel nooit wat misgaat.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

miss_sweet_1990

eey ik ben net even snel heen en weer geweest voor die nutribird a21 maar die krijgen ze pas donderdag.
kan ik dan nog wel even met dat andere doen? ja toch?

en kwa warmt ik laat het vaak me pa ook nog voelen omdat hij dan precies kan aan voelen. (ik voel namelijk lauw niet)

miss_sweet_1990

trouwens dit wou ik ook nog even zeggen over het valkje.
ik zou echt niet weten wat er nou mis is met hem.
op het langzaam legen van de krop na dan.
want wat er onderandere wel goed doet bij dat vogeltje:
- hij eet supper waneer tie eten krijgt
- hij poept als een idioot
- al ik hem aan het "kietelen" ben met een wattestaafje op zijn ruggetje reageert tie supper snel (hij wil dan zogenaamt krabben)
- zijn oogjes lijkt nu net op een chineesje (erg schattig)
- en tijdens het eten geven rekt tie zich zelf zo ver uit dat tie al de 10 centimeter haald.

dus eigenlijk zou je tog zeggen dat het een supper gezond beestje is?

(op natuurlijk zijn gewicht en groote na)
mvg

vanessa

hello, zelf heb ik ook 2x geprobeerd om een valkje van 3 weken op te voeden met de hand... het is 2x mislukt. jammer genoeg! zelf zou ik het nooit meer proberen, is veel te hard als je dat verliest! ik hoop voor jou dat alles goed komt, maar zijn gewicht ziet er echt niet goed uit ...
laat weten hoe het afloopt!
groetjes
          vanessa & twixy

miss_sweet_1990

okeej zal ik zeker doen ;)

maar ehm miss weet jij hier een antwoord op.
als ik hem eten heb gegeven zit tie aan een stuk door te gapen en zie ik het afentoe een beetje omhoog komen (hij kotst het niet uit dat zeker niet!!) maar hem weet jij miss wat dat gapen dan betekend?

Lin

Is het alleen gapen of ook de kop schudden? klopt het gewicht echt wel..?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

miss_sweet_1990

zo ver ik kan zien is het alleen gapen, maaarr tijdens het eten geven is het volgensmij ook wel is met de kop schudden maar daar durf ik niet helemaal zeker van te zijn.

en ja sorry het gewicht klopt echt ik heb hem er net ook even op gehad (vlak na het eten geven) en toen woog tie +- 8 gram

maar dat gapen doet tie wel vrij veel na het eten

Lin

Als ie met de kop schudt voer je te warm. Maar jouw vader kan het verschil voelen tussen 38 en 42 graden?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)