11 mei 2025, 15:39:07

Muggen

Gestart door Saar, 22 juli 2007, 12:01:48

« vorige - volgende »

Saar

22 juli 2007, 12:01:48 Last Edit: 8 augustus 2007, 16:33:54 by Saar
Hoi
hebben jullie ook zo'n last van muggen?
Vannacht hing er weer een kat in de voliere, dus ik deed het licht aan in t binnenhok, zaten er zeker 40 muggen :o En arie de kanarie zat te slapen op de grond :-\ Ik heb nu dus besloten om t binnenhok te sluiten totdat ik een veilige manier weet om die :censuur muggen uit te roeien :-\ Buiten in de voliere zitten ze ook heel erg veel...

dus WAT kan ik er tegen doen?
en wat is veilig voor de vogeltjes?
Groetjes Saar :-*

jamy

Hoi Saar,ik weet niet zeker maar toen ik en Thailand was heb ik gedroogde sinaasappelschillen gebruikt om muggen te verjagen,muggen kunner namelijk niet tegen de geur en het kost niks.Ik weet niet zeker of het veilig is voor valkjes maar ik denk het wel(kan het niet uittesten heb geen muggen.)

Groeten Jamy.

Saar

Citaat van: jamy op 22 juli 2007, 15:08:59
Hoi Saar,ik weet niet zeker maar toen ik en Thailand was heb ik gedroogde sinaasappelschillen gebruikt om muggen te verjagen,muggen kunner namelijk niet tegen de geur en het kost niks.Ik weet niet zeker of het veilig is voor valkjes maar ik denk het wel(kan het niet uittesten heb geen muggen.)

Groeten Jamy.

Ik zou het kunnen proberen bedankt
Heeft iemand anders echt geen tips ???

valkparkietvirus

tha citroen geur is denk ik gevaarlijk als de valkjes aan komen ...en een Electris dingetje ? ken je dat bij bloker kan je die halen zei me mama..zon klei ndingetje doet zachtjes zoemen jou valkjes hebben geen last van ..en hij jaag mugen weg zoemertje..veder weet ik ook niet groetjes en  vleugel en snaveltje Rocky en jena :-*

»»»»»» kom naar me verhaal lezen van Rocky en Jena Groetjes en Vleugeltje en Snaveltje Rocky en Jena««««««

Lique
ik heb jou profiel plaatje gebruikt sorryXxX

Marietje

Eucalyptus wil ook wel eens helpen.

*Yvon

Zo'n electronisch ding lijkt inderdaad wel het handigst.
Je hebt ze in allerlei uitvoeringen, op zonneenergie, als zaklamp, in een wekker etc.

Misschien een citroenplant in de buurt van de voliere plaatsen? Heb ik ook ooit wel eens gehoord dat dat wou helpen.

Achter ons huis loopt een sloot die vol zit met vis, gelukkig geen last van muggen dus.......

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Karin

Aan de buitenkant van de volière vliegengaas spannen, is dat te doen ? Of anders iets van vitrage ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Saar

Citaat van: Karin op 31 juli 2007, 20:52:12
Aan de buitenkant van de volière vliegengaas spannen, is dat te doen ? Of anders iets van vitrage ?

Ik de voliere zelf zitten ze bijna niet..
Het gaat echt om het binnenhok. En om die nou te sluiten dat is ook weer wat want dan kunnen ze bv niet naar binnen. En in het schuurtje waar het binnenhok in ziet, liggen ook de kussens dus die deur kan niet gesloten blijven, helaas...

Citaat van: Yvon en Rene op 31 juli 2007, 16:22:43
Zo'n electronisch ding lijkt inderdaad wel het handigst.
Je hebt ze in allerlei uitvoeringen, op zonneenergie, als zaklamp, in een wekker etc.

Misschien een citroenplant in de buurt van de voliere plaatsen? Heb ik ook ooit wel eens gehoord dat dat wou helpen.

Achter ons huis loopt een sloot die vol zit met vis, gelukkig geen last van muggen dus.......

Dar kan ik dan misschien wel doen zo'n elektrisch ding.. een citroenplant ernaast zetten heeft denk ik geen effect in heb binnenhok zelf.. Maar ik denk dat het dan zo'n elektrisch geval gaat worden :) bedankt voor de reacties

lavendel

wat ik doe. is ik rol een krant/ reclame op en gooi er 1 flesje citroen sap in leeg en bind die op het hout aan de buiten kand van de kooi vast. dit houd bij mij de mugen en vliegen weg. natuurlijk wel de krant om de 4 dagen verwiselen ongeveer.