hoelang heeft het tam maken bij jullie geduurd ?

Gestart door jamy, 9 juli 2007, 21:09:16

« vorige - volgende »

jamy

Hoi...iedereen hoelang heeft het tam maken bij juliie geduurd,maar dan ook helemaal tam maken^^. Bij mij zit ik in de fase van leren op de vingers stappen maar hij loopt dan meestal weg zelfs met trosgierst!! Uit de hand eten lukt perfect. (Ik weet niet of zo'n topic al bestaat maar ik kon het niet vinden dus maak ik deze nieuwe maar  ;D.

Groetjes,jamy.

Anke

Hoi Jamy,
Ik ben bezig om twee valkjes uit de dierenwinkel tam te maken. Ik heb ze gekocht op 21 april.
Het popje (Mijntje) is nu zover dat ze buiten de kooi opstapt en in de kooi eet ze trosgierst op mijn hand.
Het mannetje(Jaco)  zit nog steeds in de fase "voorzichtig uit mijn hand eten en aanraken is eng"
Ze zijn even oud een maand of 8 en ik heb ze precies even lang.
Het is dus ook per valkje heel verschillend.

Sinds twee weken heb ik er een popje (Chico)bij van ongeveer 2 jaar. Zij heeft op haar vorige adres al geleerd om op te stappen en te kroelen. En ze heeft er geen problemen mee om dat bij mij ook te doen.

Sinds afgelopen zondag is er een mannetje (james)
bijgekomen. Hij is zes weken oud
James heeft bij de kweker (Mariska) wel al geleerd om op te stappen en hij doet het hier ook meestal netjes.
Soms heeft hij geen zin en dan dring ik wat aan, dan doet hij het netjes.

Het tam maken van een valkje vereist vooral heel veel geduld, niet teleurgesteld zijn als je valkje de ene dag iets wel doet en de andere dag ineens weer niet.
Wij hebben ook niet altijd zin.
Met heel veel geduld zal jouw valkje ook prima leren om op de vinger te stappen. En echt tam worden
Succes!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Jamy

En het is wel zo dat een valkje uit een dierenwinkel vaak wat langer nodig heeft om tam te maken.

mara

Kika_Pino

Mijn valkparkiet kwam gewoon uit een volliere...

We hebben haar eerst 3 dagen laten wennen, toen zijn we heel rustig begonnen met trosgierst geven. het ging steeds beter en ik pakte de trosgierst steeds een stukje verder vast. En van het een op het andere moment zat ze op mijn vinger. In totaal heeft het 4 weken geduurd.

We hebben haar nu 10 maanden en ze is super tam. 2 dagen geleden hebben we een vriendinnetje voro haar megenomen. Ook uit dezelfde volliere.

Gr. Sharon

Elian

Bij mij is het zo dat mijn valk wel op je hand gaat zitten (schouder, arm, been, knie, voet is ook allemaal goed) maar echt aan hem zitten, aaien enzo vind hij nog steeds niet fijn, eerlijk gezecht denk ik ook niet dat dat zal komen. niet iedereen vind het prettig dat er iemand aan hem zit en dat zal bij valken ook wel zo zijn denk ik. elke keer als ik het probeer vliegt hij weg. daarna komt hij gelukkig wel weer bij me zitten.